Snel vies/vette huid

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
leew

Snel vies/vette huid

Berichtdoor leew » do 10 dec 2015, 14:53

Ik heb sinds 21 augustus mijn jongens. Pixie is wat lichter dan Buffel. Maar hoe snel worden jullie sphynxen 'vies'? want Pixie wordt heel snel vies. Ik was hem niet te vaak, want volgens mij wordt hij dan alleen maar sneller vies/vet. De oren maak ik wel elke week schoon. Wat ook echt nodig is.
Hieronder een aantal foto's van Pixie. Op de foto's lijkt het minder erg, maar zijn borstkas word heel vies en ook zijn buik en achterpoten. Ik hoor graag jullie ervaringen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door leew op do 10 dec 2015, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Snel vies/vette huid

Berichtdoor Wil » do 10 dec 2015, 19:53

Hoi Hoi
klopt dat ze van te veel wassen ook eerder smerig worden ,de ene Sphynx heeft meer last van een vuile huid dan de andere
Sommige zeggen dat het ook van het voer kan komen ,zelf denk ik van niet ,maak anders gewoon schoon met een vochtig doekje ,of stukje keukenrol met cocosolie ,als je dat warm laat worden in de magnetron is het met 1 tel schoon,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 10 dec 2015, 19:58

Zo ziet George er ook gauw uit. Hij heeft echt een bloedhekel aan badderen dus dat hoeft hij niet meer. Maar als ik helemaal niet schoonmaak dan gaat het jeuken en krabbelt George krassen in zijn velletje. Dus nu poets ik ongeveer 1 keer per week zijn borst en nek en gezicht met hypo allergene sensitive babydoekjes.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 10 dec 2015, 21:40

Hier is de ene viezer dan de andere.
Ik was ze ook niet meer en ze hebben er geen last van.
Als ze toch eens schoon moeten zijn doe ik ze met een doekje of bij uitzondering even in een wasbakje.
Groetjes Clem
Afbeelding

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » vr 11 dec 2015, 23:51

Welkom bij de viezeriken!

Hier heeft Duifje het erg bij zun borst.. Ik was ze ook nooit teveel strijd en ellende dat is het me ook echt iet waard... Ik was hier elke 3 dagen de dekens en leg dan schone neer.. Ze zweten natuurlijk lekker eronder en met elkaar dan word Duufie sneller vies.. Als het echt drama is pak ik ook een babydoekje..

Kokosolie blijven ze ook langer schoon vind ik het nadeel alleen is dat ik achter m'n glibbere sphynx aan kan rennen haha

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

leew

Berichtdoor leew » za 12 dec 2015, 10:53

Echt wassen doe ik ook niet.. heb het 1 keer geprobeerd, maar ze wilden absoluut niet het water in. Dan ga ik ze dat ook niet aan doen. En idd de tips van kokosolie en babydoekjes kende ik al en dat doe ik ook.
Thanks voor de reacties!

rona

Berichtdoor rona » za 12 dec 2015, 13:15

Ik was ze eigenlijk nooit
Alles zit in de kleedjes en mandjes. Merk dat ze nu ook amper nog vies zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Terug naar “Huid & Vacht”