Bultjes en vocht... Wat kan het zijn

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Bultjes en vocht... Wat kan het zijn

Berichtdoor Wil » ma 01 aug 2016, 18:40

Hoi Maaike
dit is meer dan mega balen ;( kan je hem een truitje aandoen met oog op de open plekjes en de besmetting ?is wel sneu maar wel veel veiliger voor jullie ,je kan je wel afvragen hoe kom je eraan ,maar meestal weet je dat niet ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tilly

Berichtdoor Tilly » di 02 aug 2016, 08:28

Hè gatver nog besmettelijk ook. Een truitje is eeen goed idee, misschien kan je het zo beperken. Sterkte.
Groetjes, Tilly >^.^<

rona

Berichtdoor rona » di 02 aug 2016, 18:54

Je zou zo'n medisch pakje kunnen aantrekken dan wordt zijn nek ook goed bedekt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 02 aug 2016, 20:46

Ach het arme ventje, wat zal dat vervelend zijn.
Hopelijk neem jij of een van je andere katten het niet over.
Hoe gaat het nu met hem?
Groetjes Clem
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » wo 03 aug 2016, 17:53

Lief dat jullie meedenken maar ben bang dat het door zon truitje gaat broeien en hij nog meer krijgt...
Als wij het krijgen, dan is dat helaas niet anders
Vandaag moest ik beginnen met zijn ab kuur te geven en meneer eet de tabletjes op alsof het koekjes zijn dus dikke prima haha
Zijn huidje lijkt al stukken rustiger!! En de meeste plekjes zijn allemaal dicht dry_sm hij doet het echt super. Speelt wel maar liever even alleen, alsof hij weet dat hij het door kan geven ofzo.
De eerste nacht heeft hij ook bij mij geslapen terwijl hij dat nooit doet of wil. Dus daaraan merkte ik wel dat hij er ook mee zat.

Ik heb het huis vandaag onder handen genomen en helemaal bespoten met anti vlo en de katjes toch ook even een anti vlo pilletje gegeven. Ze lijken er goed op te reageren en heb nog maar 1 vlo gezien op sas d'r staart. Wel heeft ze een stuk of wat rode puntjes bij d'r billetjes. Daaraan zag ik dat ze wel gebeten werd door ze. Tijdens het luchten en spuiten heb ik de katjes in een grote reisbench gedaan en in de auto gezet en toen even wezen touren. Heerlijk vonden ze dat haha. Sliepen int mandje allemaal dicht tegen elkaar aan smile7_sm
Thuis gelijk alles bekijken e snuffelen want alles ruikt anders. Kleedjes en mandjes en beddengoed zijn gewassen en ik hoop dat ik er nu vanaf ben. Weet ook waar ze vandaan kwamen... Buren hebben vlooien plaag en zijn zo denk ik bij mij gekomen

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 03 aug 2016, 19:14

Hoi Maaike
Wat super dat je nu al merkt dat het wat beter gaat ,klasse ook dat de plekjes droog worden des te minder kans op besmetting voor jullie ,

Lekker en je huis weer spic en span ;) katjes heerlijk mee op reis genomen smile7_sm

Dat word dan een drama als je buren veel vlooien hebben krijg jij ze zo weer ,je kan hun niet verplichten om daar wat aan te doen ,had je hun er nog op aangesproken ??wie weet willen ze wel behandelen en de boel schoon maken ,,en een vlo sleep je makkelijk mee naar binnen sad2_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 03 aug 2016, 20:59

Wat fijn dat het al beter gaat met hem. Zo vervelend als ze niet in orde zijn.
Slim bedacht om met ze te aan touren. Zeker als ze het ook nog heel erg leuk vinden.
Hopelijk is hij er snel helemaal van af en ook van de vlooien.
Groetjes Clem
Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » wo 03 aug 2016, 21:29

Fijn zo'n vlooienplaag bij de buren sad1_sm .......gelukkig dat het al iets beter gaat toppie_sm
groetjes Gerry

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 04 aug 2016, 19:51

Maaike hoe gaat het nu met de bultjes beter ,ik hoop dat jullie ook geen bultjes hebben dan is het gelukkig meegevallen WE DUIMEN!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » zo 07 aug 2016, 10:01

Lief dat je het even checkt Wil laugh_sm
Het gaat super!! Bluey zijn bultjes zijn allemaal weg alleen heeft ie nog littekentjes maar dat geeft niet. Wie weet trekt dat nog weg maar anders maar niet haha. Hij eet de pilletjes voor de antibiotica alsof het snoepjes zijn haha
Zal nog even een filmpje daarvan plaatsen zo grappig laugh_sm

Wat ook mooi is, hij had last van littekenweefsel op 1 oogje door zijn ooglid correctie van twee jaar terug en die is nu ook weg. Het leek alsof hij een soort van vliesje op z'n oog had en hij had er toen ook ab oogdruppels voor gehad maar dat hielp niet. Hij zag er ook minder mee en nu lijkt dat weg!!
Dus eigenlijk een klein gelukje bij een ongelukje.

Ik en de andere kitties hebben gelukkig niks gekregen! Revi heeft 1 klein plekje in de nek maar volgens mij is dat van het stoeien maar ik hou het in de gaten smile7_sm

Het huis is gespoten voor vlooien en ik had ze toch ook maar pasta gegeven tegen vlooien en die lijkt te werken en heb nog maar een vlo gezien dus ben benieuwd dry_sm

Terug naar “Huid & Vacht”