radioloog voor hcm test zoeken

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
lathyrus

Re: radioloog voor hcm test zoeken

Berichtdoor lathyrus » wo 04 aug 2010, 13:01

we gaan daar van uit omdat yoshi en diddl hun papa al hcm positief is getest in 2008 en zij zijn in 2009 verwekt.
En papa heeft nog andere hcm positieve kittens verwekt (die op 1 jaar hun diagnose kregen).
Mama ook maar bij mama kan t nog komen van de kater die bij de dekking is gebruikt want zij is negatief getest voor zover ik weet... (wat wij dus niet wisten van die hcm positieve papa maar pas achteraf te weten kwamen per toeval)
Dus gaan wij uit van het slechtste scenario en verwachten ons inderdaad aan t slechtste en dat is positieve diagnose op 1 jaar.
Ik weet dat je t eerste jaar of de eerste jaren negatief kan testen en later toch positief kan testen.
Dat er ook ouderdoms hcm bestaat
Maar je hebt dan ook hcm die overgeërfd wordt.
En als ik het goed begrepen heb heb je iets van 50% kans op hcm overerven bij kittens als 1 van de ouders hcm positief is op t moment dat er mee gefokt wordt (agressieve hcm die vroeg gevonden wordt), en er waren 3 kittens en wij hebben er 2 van
Ik weet dat we niet in the clear zijn als ze nu negatief testen maar ik ben wel bang dat ze op 1 jaar al positief gaan testen.
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » wo 04 aug 2010, 13:15

Mama ook maar bij mama kan t nog komen van de kater die bij de dekking is gebruikt want zij is negatief getest voor zover ik weet... (wat wij dus niet wisten van die hcm positieve papa maar pas achteraf te weten kwamen per toeval)
Toch wel verschrikkelijk dat er met zo'n katten gefokt wordt.
Heel verstandig om al te laten testen.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 04 aug 2010, 13:30

geertje ik vind dat crimineel.
Zo een mensen mogen ze van mij afschieten
En dan staan ze daar voor je met een dikke glimlach en staan ze je te vertellen dat alles getest is en in orde is terwijl ze heel goed weten dat er inderdaad getest is maar dan positief
Wij waren natuurlijk domkoppen dat we er niet op gestaan hebben om die testen te zien (we vonden dat onbeleefd om dat te vragen, was de eerste keer dat we kittens gingen kopen ) maar onwetend zijn is dan nog 1 ding, zoiets doen is toch wat anders
Dit moeten ze er mee doen met zulke mensen death_sm h1 g4 h2
Het ergste vind ik nog dat je ze niet kan tegenhouden om het nog eens te doen bij een ander...
Afbeelding

Terug naar “HCM Test Hoek”