yoshi en diddl worden maandag getest voor hcm

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
isolde

Re: yoshi en diddl worden maandag getest voor hcm

Berichtdoor isolde » di 07 sep 2010, 13:55

Hoi Nadine, wat een vreselijk nieuws meid!
Het is zo'n akelige rotziekte,maar we moeten het een plekje geven en genieten van ieder moment.
Mijn HCM kereltje gaat heel goed,wel met een minimale medicatie.
Heel veel sterkte meid! air_kiss_sm
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » di 07 sep 2010, 17:31

miepie, het is niet zeker dat we er mee verder gaan. Het is afhankelijk van wat de advocaat zegt, van wat we kunnen doen en van wat het mogelijke restultaat is dan.
Ik denk dat veel mensen niks doen omdat je er niks mee bereikt.
Omdat het je alleen maar geld kost (het is mij uitgelegd dat een gerechtsprocedure goed 2000 tot 2500 euro kost en je maximum de aankoopprijs van je kitten kan terugkrijgen, dan haalt het niet veel uit om te procederen) en omdat de fokker of fokkers gewoon mogen doorgaan met fokken.
Dan heb je niks aan procederen uitgezonderd van een hoop extra kopzorgen, een hoop spanningen in je huishouden en een hoop geld dat je kwijtbent.
Als we te horen krijgen bij de advocaat dat dat het geval gaat zijn dan zullen we het ook wel zo laten, ik zou uit boosheid gewoon verderdoen om toch iets te kunnen doen maar halve trouwboek vindt dat niet verstandig en zegt dat we dan beter onze tijd en moeite en aandacht en geld in ons kinders steken ipv in een proces waar we eigenlijk niks mee bereiken.
En daarin heeft hij wel gelijk.
Alé ja, we zullen zien wat er uit de bus komt vanavond.

Isolde: ik mail je binnenkort , ik ben heel blij te lezen dat het met jouw kereltje nog goed gaat. En ik hoop heel heel hard dat dat nog lange tijd zo blijft

Wat ik ontzettend erg vind is t volgende: de site van de fokster(s) heeft een tijd niet meer op het internet gestaan.
Toen ik paar maanden geleden dat verhaal van de papa van yoshi en diddl te horen kreeg (dat hij hcm positief is getest het jaar voordat zij verwekt zijn) toen wou ik naar die site nog eens gaan kijken om iets na te zien en toen was die site plots verdwenen.
Vandaag kom ik tot de vaststelling dat die site terug on line staat.
Met dezelfde katten er op, dus ook de hcm positieve dekkaters.
Schandalig gewoon

nog eens een dikke merci aan de mensen die hun medeleven zijn komen betuigen.
Het is wel degelijk een hart onder de riem.
Ik kom vanavond of morgen nog antwoorden en ik heb ook nog een vraag waar ik graag input zou over krijgen van meerdere mensen zodat ik verschillende gedachtengangen tegen mekaar kan afwegen en een juist besluit kan maken ivm diddl
Maar moet me nu dringend gaan douchen en klaarmaken
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » wo 08 sep 2010, 09:21

Hoi iedereen,
voor de tam tam zijn werk doet... even melden dat de papa van Yoshi en Diddl NIET Mimzy is hé ;-) er wordt nogal snel gespeculeerd naar de positieve dekkater vandaar dat ik het post!
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 08 sep 2010, 16:01

Voor alle duidelijkheid en om verkeerd gespeculeer te vermijden : sara en andy en cattery sarandy hebben helemaal niks te maken met het hele gedoe.
Yoshi en diddl komen niet van hen, we hebben onze Ramses bij sara en andy geadopteerd. En onze Ramses verkeert in uitstekende gezondheid!
Wij hebben bij sarandy alle testen gezien en alles was in orde
Nogmaals: sara en andy en sarandy hebben hier niks mee te maken

De hcm testen zijn ondertussen doorgestuurd naar Wil en naar pawpeds
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » wo 08 sep 2010, 17:57

hoi Nadine,
LOL bedankt om het even duidelijk te maken ;-) ik denk dat ze nu wel weten van welke fokker Yoshi en Diddl komen en diegene die het niet weten, kunnen binnenkort de HCM-testen nalezen, je moet voorzichtig zijn met wat je schrijft Nadine, want voor je 't weet trekken ze je voor de rechtbank voor laster...
groetjes,
Sara

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 08 sep 2010, 19:24

Hoi Sara
Dat ben ik niet met je eens ,ik mag zeggen dat mijn kat ,bv ,Friedel van Pommetje HCM heeft ,
Daar is niks mis mee ,
Daar krijg je ook geen rechtzaak voor aan je broek ,nog effie's dan denkt iedereen dat je zwijgplicht hebt als ze wat mankeren ,
En geen zwigplicht als ze gezond zijn ;))
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » wo 08 sep 2010, 20:23

Hoi Wil,
ja uiteraard dat mag ze zeggen, maar ik bedoelde dat ze niet de fokker of cattery gaat vermelden want in de vorige berichten heeft ze gezegd dat de fokker van Diddl en Yoshi en ik citeer:" Goed wetende dat hun dekkaters hcm positief zijn die katers toch nog kittens laten verwekken en dan misbruik maken van de onwetendheid en de misplaatste beleefdheid van kittenkopers die nog nooit een kitten gekocht hebben en de mensen wijsmaken dat alle testen in orde ziijn en alle dieren gezond zijn... " en als ze nu gaat schrijven wie die mensen zijn, daar dienen ze in België direct klacht voor neer bij de politie tegen smaad en eerroof, we hebben het ook al gehad hoor :-( omdat wij een klacht bij de orde van de dierenartsen hadden neergelegd... in België is er veel nijd en haat in de kattenwereld, misschien ook jaloezie ik weet het niet, in ieder geval, zou ik zeker oppassen met namen hier te vermelden.. zoals ik zei de HCM-test komt in de database dus iedereen kan het resultaat van de HCM-test van Diddl en Yoshi zien, daar staat ook zijn volledige stamboomnaam op, niet?
groetjes,
Sara

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » do 09 sep 2010, 12:42

Wil, hoe komt dat als ik naar hcm database ga en ik geef daar als zoekcriteria op dat het om hcm onderzoek gaat en ik geef de datum van het onderzoek op dat ik dan niet de gegevens van diddl en yoshi krijg?
Ze staan er wel degelijk in, ik heb het opgezocht, ze staan netjes onder hun positief getest halfbroertje, maar met die zoekcriteria krijg ik niks.
Het is maar dat ik die database graag goed willen kunnen gebruiken op een effectieve manier, als je naar info zoekt in de database dan heb je niet altijd alle gegevens en moet je het soms doen met 1 of 2 zoektermen/criteria en ik snap niet waarom datum en dan hcm niet het gewenste resultaat geeft?
Doe ik iets verkeerd?
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » do 09 sep 2010, 13:10

Hoi Nadine,

Ik zie ze meteen, je moet gewoon op het symbooltje klikken naast het lege veld (bij datum) en dan klik je 5 aan en dan staan ze er allebei!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » do 09 sep 2010, 13:15

wendy, ik snap er geen jota van.
Ik heb gedaan wat je gezegd hebt en ik krijg geen resultaat.
Maar ik snap niet waarom ik 5 moet aanklikken?
Als je op dat symbooltje klikt naast het lege veld bij datum dan krijg je een kalendertje dus dat snap ik nu wel waarom je op dat symbooltje moet klikken maar waarom moet ik daar dan op 5 klikken?
Dan krijg je de datum 2010-09-05 en dan zijn ze toch niet getest?
Ze zijn op de 6de getest , moet ik dan eigenlijk op 6 klikken?
Alé, k zal het snel gaan proberen dan weet ik het direct of het macheert of niet
Afbeelding

Terug naar “HCM Test Hoek”