8 oktober katten getest

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
zenga13

Re: 8 oktober katten getest

Berichtdoor zenga13 » za 30 okt 2010, 22:38

......Niet dat de verkeerde Coby hier als mafketel neergezet wordt ....
Niet om het een of ander, maar een dergelijke opmerking komt bij mij over als een sneer naar iemand toe en getuigt naar mijn mening niet bepaald van fatsoenlijk met elkaar omgaan.

Dit forum wordt voor het merendeel bevolkt door voorstanders van HCM testen en met enige regelmaat wordt beweerd dat "zij die geen voorstanders zijn" ook van harte welkom zijn om op dit forum hun mening / visie te geven, of te reageren op topics. Dit alles in het kader van "alles is bespreekbaar" en onder het mom van "zo lang het maar beschaafd en/of met respect naar elkaar(s mening) gebeurt".

Prima in theorie, maar blijkbaar pakt de praktijk toch iets anders uit. Op andere fora, maar ook hier, heb ik al een aantal keren gezien dat discussies geen echte discussies zijn, maar uitmonden in welles/nietes gesprekken, partijen die elkaar van hun gelijk willen overtuigen of de ene partij die de andere niet in zijn/haar waarde laat. Her en der dit topic lezend, zie ik dat toch ook hier weer doorsijpelen.

Of je het nu wel of niet met elkaar eens bent, het wil er bij mij niet in dat opmerkingen zoals bijvoorbeeld de quote hierboven, bijdragen aan een open discussie/gesprek over dit onderwerp. Het nodigt in ieder geval niet uit om een bijdrage te leveren als dergelijke sneren over en weer worden gegeven en ik me hierdoor goed kan voorstellen dat zij die de huidige (verschillende manieren van) testen niet onderschrijven/ondersteunen zich niet tot nauwelijks (meer) geroepen voelen om hun visie te geven.
Weet je wat zo jammer is? Dat hier nooit aan het licht komt wat de niet-testers achter de schermen bekokstoven.. Zodra er ook maar 1 topic aanleiding toe geeft komen ze als vliegen op de stront af om hun mening te verkondigen en het testen op HCM weer de grond in te stampen. Dan bellen ze elkaar op, mailen elkaar om gelijk iedereen op de hoogte te brengen.. Valse accounts worden aangemaakt om te reageren enz. enz. Dat is in het verleden al gebleken. Voor de rest zie je ze hier nooit! Ze reageren nu nooit eens als er een katje hcm blijkt te hebben en waar is Dagmar in andere discussies die haar ook aangaan? Waarom staat ze daar niet klaar met haar advies?
Kan me de opmerking van Wil dus best voorstellen.. Vaak genoeg hebben ze al geprobeerd haar onderuit te halen, zonder resultaat!

Gek he, dat er dan nu zo op ze gereageerd wordt. En je hoeft geen medelijden te hebben dat ze niet zouden durven reageren hoor, want degenen die ik ervan ken zijn anders ook niet op hun bekkie gevallen. En het is volgens hen beter om van dit forum weg te gaan, dan is het hele HCM probleem opgelost? Wat doen ze hier dan zelf? Stiekem meelezen, wachtend op een kans om weer een slag te slaan en te rellen. Dat is alles waar ze op uit zijn. Rechtvaardigen wat ze zelf krom maken..

Deze opmerking zal me vast niet in dank worden afgenomen, dat is dan jammer. Ik denk dat een aantal mensen zich eens diep moeten gaan zitten schamen in een hoekje!
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » za 30 okt 2010, 23:22

Amen lach_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Karin01

Berichtdoor Karin01 » za 30 okt 2010, 23:45

Tja als dan Dagmar en Cobie geblokkeerd worden en niets meer terug kunnen antwoorden dan wordt ik op de late avond gevraagd dit te doen (het is dan toch wel triest Wil dat jij durft te zeggen dat ze niet geblokkeerd zijn).
Ik heb een paar maanden geleden mijn mening gegeven over het testen, de zin en onzin maar dat werd mij toch wel heel erg kwalijk genomen. En zoals jullie weten test ik altijd. Ik ben met de sphynxen gestopt (op 2 mooie dekkaters na) en ik fok nu prachtige maine coons. Ook nu ik maine coons fok laat ik uiteraard testen dus de conclusie dat mensen die niet testen alleen kritisch zijn is dus niet waar.
Ik lees net zo als vele andere die hun mond niet open durven te doen (deze zijn helaas al monddood gemaakt door bepaalde lieden op dit wil-Olfers forum) eens in de zoveel tijd hoe het met de sphynxen er voor staat.
Hoe triest is het dat er een kat van Kendra getest wordt, geen abnormale waarde heeft, en toch voor een jaar de fok uit moet (natuurlijk wordt hij meteen van Wil Olfers op de HCM lijst als verdacht neergezet) Triest!!!!!
Is nooit iemand op het idee gekomen dat een dikte van de hartspier misschien wel bij een kat past (mist hij natuurlijk een goed hart heeft).
Maar ik ga zal stoppen want op dit forum is het alleen de mening van Wil Olfers de ware en ieder die een andere mening heeft wordt neergezet als broodfokker. Dagmar en Cobie zijn mijn grote vriendinnen en zij testen niet. Ik test wel. Maar ik respecteer hun mening en zij de mijne en gelukkig is het niet 1 richtingsverkeer.

Karin01

Berichtdoor Karin01 » za 30 okt 2010, 23:46

OOh ja daarom kwam ik hier natuurlijk voor:
De reactie van Dagmar die helaas niet meer op het forum kan komen

hoi hoi,

ik dacht, dat iedereen hier z'n mening kon uitbrengen maar nu hoor ik dat behalve dagmar ook cobie al niet meer kan inloggen op het forum.
wat heeft dit te betekenen? is men bang, dat er mensen die dit topic volgen misschien van mening zouden veranderen als ze de opvattingen van andere fokkers gaan lezen?

dat er in de tijd dat er getest wordt iets verandert is aan de hcm is duidelijk: hoe meer katten getest worden hoe meer kunnen worden afgekeurd maar waar zijn de dodelijke gevolgen van de ziekte HCM? wat is er dus verandert: niks.

zo'n tien jaar geleden was iederen bang voor BSE en wat is er gebeurd? niks dus.

gaan jullie maar lekker je gang hoor, maak er maar van wat jullie het beste lijkt. maar op onbeschofte uitlatingen zit niemand te wachten, dat is echt uiterst primitief.

Mac P

Berichtdoor Mac P » za 30 okt 2010, 23:51

Ik vind het zeer spijtig dat er direct conclusies worden getrokken over al dan niet kunnen posten op het SRB-Forum.

Even ter verduidelijking .... hier is een mail die zo net verstuurd is geweest naar Cobie :

"From: webmaster@sphynxrexbreeders.com
Subject: Re: cobie
Date: Sat, 30 Oct 2010 23:45:37 +0200
To: catteryronco@msn.com

Beste,

Ik begrijp totaal niet waarover je hebt ivm het niet kunnen posten of niet welkom zijn op het SRB Forum...
Er is hiervoor totaal geen enkel handeling uitgevoerd van ons uit om dit onmogelijk te maken !

Wat er wel kan gebeuren wanneer er in een topic zeer veel wordt gereageerd op het zelfde moment ...
is dat je reactie (of iemand anders zijn reactie) steeds wordt opgeschoven en niet geplaatst ... zodat je deze eventueel zou kunnen aanpassen...
je dient in dit geval steeds op "bevestigen" te drukken tot je reactie wel degelijk geplaatst wordt.

Ik vind het dus zeer spijtig dat er direct conclusies worden gemaakt dat je niet meer op het SRB-Forum welkom bent.

Ik durf zelfs zwart op wit (ook op het forum) zeggen dat NIEMAND bij ons een IP-ban heeft, geweigerd is ... or what ever

We zijn een open Forum waar iedereen een eigen mening heeft en die ook kan/mag onderbouwen ....
Maar we zijn ook geen naïeve kinderen waar men door middel van pseudo-accounts de boel op stelten kan komen zetten

In de hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht, teken ik,

Met vriendelijk groet,

Mac P
Beheerder SRB-Forum
"
Afbeelding

lindabuis

Berichtdoor lindabuis » za 30 okt 2010, 23:52

Ik heb met niemand medelijden, denk ook niet dat dat in mijn bericht gelezen moet worden. Als je mijn bericht leest, dan noem ik nergens dat personen niet durven te reageren. Ik stel simpelweg dat het niet uitnodigend werkt om je op dergelijke manieren te uiten en dat het blijkbaar niet anders lijkt te gebeuren dan dat bij HCM-topics het altijd hier op uit loopt.

En het bekofstoof achter de schermen, ik heb beide kampen achter de schermen wel gehoord en ze doen niet bepaald voor elkaar onder. Roddel en achterklap buiten het forum om, is nu niet bepaald voorbehouden aan de groep die niet test. De testers kunnen er ook wat van achter de schermen en de opmerkingen die ik her en der heb mogen aanhoren, logen er niet om en zijn meer dan reden genoeg om beschaamd in een hoekje te gaan zitten.

Weet je wat beide kampen echter ook achter diezelfde schermen kunnen? Mensen een steuntje in de rug geven, een luisterend oor bieden, advies geven en noem maar op wanneer ze met HCM-test resultaten in de maag zitten en/of zieke katten hebben of een kat verliezen. Daar hebben ze geen van allen een forum voor nodig, tenminste dat is mijn ervaring geweest onder andere met Wil én ook, of misschien wel vooral, met Dagmar.

Tot nu toe heb ik alle topics waarin gediscussieerd wordt over HCM zien uitmonden in gekibbel tussen de voor- en tegenstanders waarbij behoorlijk respectloos en onfatsoenlijk wordt geschreven naar en over elkaar. Ook in dit topic zie ik dat er weer door heen sijpelen. Ik vind het jammer dat men blijkbaar vindt dat dit de manier is om in gesprek te zijn/gaan met elkaar. Ben er niet van overtuigd dat het constructief werkt. Het werkt zelfs een zekere aversie op, tenminste bij mij.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 31 okt 2010, 00:04

Hoe triest is het dat er een kat van Kendra getest wordt, geen abnormale waarde heeft, en toch voor een jaar de fok uit moet (natuurlijk wordt hij meteen van Wil Olfers op de HCM lijst als verdacht neergezet) Triest!!!!!
Goed lezen Karin Obi is niet verdacht
Groetjes Marjolein

Karin01

Berichtdoor Karin01 » zo 31 okt 2010, 00:06

Marjolein,

Klopt, maar was dat op de lijst in de eerste plaats niet als verdacht vermeld????
Tja foutje!!

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 31 okt 2010, 00:10

Klopt, maar was dat op de lijst in de eerste plaats niet als verdacht vermeld????
Klopt dat was per ongeluk verkeerd ingevuld, dat staat verder terug in dit topic ergens.
Groetjes Marjolein

cobie

Berichtdoor cobie » zo 31 okt 2010, 00:11

Hoop dat ik nu er op kan. want wilde even zeggen dat wil toch wel wist wie ik ben???? Ja ben cobie van Cattery RonCo.

Maar inderdaad dit heeft geen zin. Maar hoop dat het negatieve over andere fokkers eens op houd. Maar zoals ik nu zie niet. dus ik kap er ook mee om nog te reageren. Want wij worden blijkbaar als een grote groep gezien. Ik heb heel goed kontakt met dagmar en karin. Bij karin ben ik op denkking geweest en dagmar kent karin ook die heeft een katertje van haar. Dus op deze manier hebben wij leuk komtakt met elkaar. Dus is mischien niet zo gek dat we voor elkaar op komen. Want dat is het en niet om te stoken. en de opmerking die word gemaakt dat je wilt weten wat niet testers bekokstoven achter de schermen is ook weer zo'n rare opmerking die word geplaats.

dagmar vertelt dat het waarschjlijk gebeurt dat mensen niet testen omdat de test zo duur is en er daarom met de stambomen worden vervalst. Dan krijgt ze gelijk te horen dat zij dat zou doen en geen geld uit wilt geven. dagmar zegt dit om aan te tonen dat er gesjoemlt kan worden. Dus nu is zij weer de geld gierige.

Vers wil ik dus even duidelijk maken dat er geen andere fokkers bij betrokken worden. Voor dat deze ook allemaal beschuldigt worden dat zij hier mee werken achter de schermen. Want dan kun je net doen alsof er zo veel fokkers zijn die tegen willen werken. En dat is absoluut niet zo. Ik ken dagmar en karin en dat is het. verder weet geen een fokker dat ik hier zit. Dus ook dat vind ik pure onzin.
nou dat was het dan....geef alleen nog andwoord als er iets over mij word gezegt of gevraagt en voor de rest vind ik het prima zo en zien we wel wat de toekomst gaat brengen. En kittens kun je van mij zien op de site. Je kunt ook zien of ze verkocht zijn of niet. Dus kun je het allemaal volgen.

Terug naar “HCM Test Hoek”