Onze Obi

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
maria

Re: Onze Obi

Berichtdoor maria » wo 03 nov 2010, 09:41

ongelooflijk.. !! dat maakt dus het belang van een duidelijk beleid en regels heel duidelijk..
maar heerlijk dat je nu ook een goede uitslag hebt.. wat zullen jullie zenuwachtig zijn geweest.. en nu opgelucht en blij...!!! ontzettend gefeliciteerd... en heerlijk dat hij nu zijn gang mag gaan....en kan gaan zorgen voor gezonde kittens...

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » wo 03 nov 2010, 10:53

We waren deze ochtend naar de apotheek gereden om iets tegen de reisziekte voor diddl, ik was dat kluit vergeten en dacht daar pas gisterenavond aan.
Ze had alleen maar kalmivet binnen maar apothekeres zei dat dat heel geschikt was tegen de reisziekte.
Diddl had een half tabletje gekregen om 13u en dat ventje was daar compleet van zijn berreke van.
Die kon niet meer gaan of staan, die ogen stonden helemaal paraplu, die was gewoon helemaal verdoofd en toen hij wat minder verdoofd was begon hij constant klagelijk te piepen (hij miauwt niet maar maakt zo een klagelijke piepgeluiden ocharme) en lag hij hier zo raar te doen, hij lag rond zich te klauwen en dan toch maar proberen om rond te lopen terwijl dat gewoon niet ging...
We zijn thuis van goed kwart na vier maar k heb hier de hele tijd met diddl in mijn armen gezeten om te voorkomen dat hij ergens zou afvallen en zich zou pijn doen en om hem te troosten.
Nu kan hij eindelijk toch een beeke staan op zijn eentje en kan hij rondlopen, hij ligt nu bij zijn zusje te slapen dus kom ik nu toch snel iets zeggen.
Ik dacht dat wendy het ondertussen misschien toch al zou neergepend hebben, ik heb sms gehad van haar en heb het haar al verteld maar t staat er blijkbaar nog niet op
En die kalmivet gaan we volgende keer niet meer geven, we hadden hem waarschijnlijk beter gewoon reisziek laten worden, dan was diddl veel sneller terug gewoon de oude geweest.
Ik heb gebeld naar de dierenarts en die zegt dat er in t vervolg een ander medicijn kan gegeven worden dat alleen dient om braken en overgeven te voorkomen (die kalmivet is een soort van kalmeerpil die ook wordt gegeven om dieren te kalmeren vooraleer ze in slaap worden gedaan oa)
En die kalmeerpillen geef ik niet meer hoor, gunther en ik dachten dat dat misschien een uur of drie vier ging werken omdat apothekeres zei "t is toch niet te ver rijden?"
Maar dierenarts zei dan dat ze daar zelfs de dag nadien nog serieus van onder de voet kunnen zijn, sommige katten reageren daar niet zo heftig op maar andere katten zijn gewoon compleet van de wereld
Ik vond het maar niks om Diddl daar zo te zien liggen en we weten allegelijk niet of het gewerkt heeft tegen de wagenziekte want hij lag er allegelijk als een slappe vod ocharme, t was eigenlijk nog erger dan die wagenziekte wat betreft het slappe vod zijn...
Als ik dit allemaal teruglees, dan denk ik dat het toch niet zo goed is om dit middel te geven.......
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 03 nov 2010, 11:10

Hoi Hoi
Nadine
Ze mogen niet gebruiken wat de hartspier of het hart zou kunnen beinvloeden ,

Er staat ook een anasethist bij ,die de boel keurig in de gaten houd ,
Dit beinvloed dus niks ,

Ik denk dat het voor de gewone DA te duur is ,om zo iemand in dienst te nemen ,
OOk om van die dure aparatuur in huis te hebben ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

bucked_naked
Contacteer:

Berichtdoor bucked_naked » wo 03 nov 2010, 12:05

Ik kan je vertellen uit ervaring nu, dat onder sedatie toch een heel ander beeld geeft dan gewoon levend, dat je met 2 a 3 mensen moet vasthouden...
en ik kan je ook vertellen,dat cardiologen die het doen zonder, het niet tegoei kunnen doen,omdat het gaat over MM
als een kat niet stil ligt kan je echt niet meten,tov dat de kat netjes stil ligt en rustig is,
De kat weet er ook niets van... ze zien er niets van af, obi heeft zich beeldig gedragen, ben fier op mijn ventje!

Ohja,Mensen die onder een scan gaan,of gescand worden, moeten ook heel stil blijven liggen,anders kunnen ze het niet deftig uitvoeren.....

Als nu al die cardiologen er eens zo over gingen nadenken... Dan waren er waarschijnlijk niet zoveel katten die uit de fok zijn,

Gerritsen is een zeer toffe man, met heel veel verstand,...

En ik weet nu ook,waar ik vervolg ga testen,....
Hij is zeer eerlijk,
als hij zeker is,maakt hij een uitspraak,anders niet...

Hij heeft gisteren zoveel uitgelegd, dit heb ik met 4 cardiologen in belgie nog nooit gehoord,...
Kendra

Voor sommige mensen zijn alle katten hetzelfde.Maar een echte kattenliefhebber vindt elke kat absoluut uniek in zijn soort.
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 03 nov 2010, 12:54

We waren deze ochtend naar de apotheek gereden om iets tegen de reisziekte voor diddl, ik was dat kluit vergeten en dacht daar pas gisterenavond aan.
Ze had alleen maar kalmivet binnen maar apothekeres zei dat dat heel geschikt was tegen de reisziekte.
Diddl had een half tabletje gekregen om 13u en dat ventje was daar compleet van zijn berreke van.
Die kon niet meer gaan of staan, die ogen stonden helemaal paraplu, die was gewoon helemaal verdoofd en toen hij wat minder verdoofd was begon hij constant klagelijk te piepen (hij miauwt niet maar maakt zo een klagelijke piepgeluiden ocharme) en lag hij hier zo raar te doen, hij lag rond zich te klauwen en dan toch maar proberen om rond te lopen terwijl dat gewoon niet ging...
We zijn thuis van goed kwart na vier maar k heb hier de hele tijd met diddl in mijn armen gezeten om te voorkomen dat hij ergens zou afvallen en zich zou pijn doen en om hem te troosten.
Nu kan hij eindelijk toch een beeke staan op zijn eentje en kan hij rondlopen, hij ligt nu bij zijn zusje te slapen dus kom ik nu toch snel iets zeggen.
Ik dacht dat wendy het ondertussen misschien toch al zou neergepend hebben, ik heb sms gehad van haar en heb het haar al verteld maar t staat er blijkbaar nog niet op
En die kalmivet gaan we volgende keer niet meer geven, we hadden hem waarschijnlijk beter gewoon reisziek laten worden, dan was diddl veel sneller terug gewoon de oude geweest.
Ik heb gebeld naar de dierenarts en die zegt dat er in t vervolg een ander medicijn kan gegeven worden dat alleen dient om braken en overgeven te voorkomen (die kalmivet is een soort van kalmeerpil die ook wordt gegeven om dieren te kalmeren vooraleer ze in slaap worden gedaan oa)
En die kalmeerpillen geef ik niet meer hoor, gunther en ik dachten dat dat misschien een uur of drie vier ging werken omdat apothekeres zei "t is toch niet te ver rijden?"
Maar dierenarts zei dan dat ze daar zelfs de dag nadien nog serieus van onder de voet kunnen zijn, sommige katten reageren daar niet zo heftig op maar andere katten zijn gewoon compleet van de wereld
Ik vond het maar niks om Diddl daar zo te zien liggen en we weten allegelijk niet of het gewerkt heeft tegen de wagenziekte want hij lag er allegelijk als een slappe vod ocharme, t was eigenlijk nog erger dan die wagenziekte wat betreft het slappe vod zijn...
Als ik dit allemaal teruglees, dan denk ik dat het toch niet zo goed is om dit middel te geven.......
wel, ik vond het maar niks dat onzen diddl zo paraplu was, ik vond dat een heel triestig zicht.
Ik ben daar zelf dan heel hard van onder de voeten als ik 1 van de kinders zo buiten westen zie liggen en als ik ze daar tegen zie vechten ook (na andere verdovingen die ze krijgen bij operaties doen ze dat ook en ik vind dat altijd zo zielig).
Het was ook niet onze bedoeling om hem te sederen, het was onze bedoeling dat hij niet misselijk ging worden in de wagen en hij niet ging moeten overgeven en we dachten dat dat korte tijd ging werken en verschoten daar van dat dat tot de dag nadien werkte, daarom dus dat ik daar allemaal zelf nogal van onder de voet was.
Maar als t de bedoeling is dat er test wordt gedaan met sedatie, als dat het beste is dat je kan doen, dan is t toch goed dat je kat op die manier gesedeerd is en kalm is?
En we hebben op voorhand gebeld naar putcuyps en haar gevraagd of dat wel mocht, die calmi vet geven (en gezegd dat ons dat door de apotheek aangeraden was voor wagenziekte) en er werd ons gezegd dat het absoluut geen probleem was voor de hcm test dat die calmi vet gegeven werd, dat dat wel goed kon zijn omdat hij dan sowieso kalmer ging zijn (als het nodig is dan geeft putcuyps zelf ook sedatie maar ze doet dat blijkbaar liever niet dan wel)
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 03 nov 2010, 13:26

Bij dr. Gerritsen krijgen ze bij binnenkomst een infuus in hun voorpootje.
Als je dan naar de ruimte gaat waar de echo plaats vindt krijgen ze een sederende stof ingespoten via het infuus.
Deze stof werkt heel kortdurend en ze spuit ook regelmatig wat bij.
Zodra ze ophoudt met ze de sedatie te geven worden ze meteen weer wakker.
Ze zijn niet ziek of dronken zoals na een narcose.
Groetjes Clem
Afbeelding

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » wo 03 nov 2010, 14:14

Thx Clem voor de uitleg....

Ja Nadine dat wou ik dus ook duidelijk maken, dat bij dr Geritsen ze héél effe weg zijn, maar dan direct weer huppa......en dat lijkt me dan toch veiliger dan zo'n hele dag van de wereld te zijn......ik kan me ook voorstellen dat dat je een heel vies gevoel geeft.....dus geen verwijt naar jou hé?
De sedatie is ook géén narcose, dus als je ze bvb nijpt, dan voelen ze dat nog, ze zijn niet verdoofd....
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

dadelus
Contacteer:

Berichtdoor dadelus » do 04 nov 2010, 12:48

Altij leuk om goed nieuws te hren. Proficiat! dance4_sm
Wij hebben een sphynx verslaving! YES!

Groetjes Kurt, Annick, Mayté - Maye & Marvin & Aayla & Anariko

www.ostendsphynx.tumblr.com

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 04 nov 2010, 15:10

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor Louise... we weten toch dat jullie op de achtergrond altijd meelezen en enkel op dit soort topics reageren.. Niets nieuws dacht ik zo neutral_sm
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 04 nov 2010, 15:32

En ja Louise leest ook mee en reageerd alleen als zij iets onterecht vind.
Volgens mij staan er hier wel eens meer dingen die niet helemaal terecht zijn op allerlei vlak maar dan reageer je ook niet.
Beetje jammer.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “HCM Test Hoek”