Gewoon een vraag ,Welke test is de juiste .

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
bucked_naked
Contacteer:

Re: Gewoon een vraag ,Welke test is de juiste .

Berichtdoor bucked_naked » zo 28 nov 2010, 23:52

Hoi Will,
Neen ik vond het niet echt passend eigenlijk,
daar kan mvr putcuyps ook niet echt iets aan doen,
assistente kwam binnen en hup wij moeste maar van de tafel af..
ik keek mn moeder aan, zei mij,dit was echt niet leuk voor onze katten ook niet eh... Tis al zo een stressmoment..

ik hoop ook op meer duidelijkheid!
zo geraken wij niet echt verder eh?
Kendra

Voor sommige mensen zijn alle katten hetzelfde.Maar een echte kattenliefhebber vindt elke kat absoluut uniek in zijn soort.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 28 nov 2010, 23:53

Hoi Hildeke
Wat goed ;) zo is een diertje het best te meten ,gewoon als hij doodstil ligt ,,weet je ,dat wij niet eens met het blote oog 1/10 van een mm kunnen zien al zou het stil voor ons liggen ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 28 nov 2010, 23:56

Ik volg dit topic met veel belangstelling op , want ik wil Hardy en CHopin als
ze een jaar zijn toch graag laten testen en ik wil dus weten waar ik het best ben.
Groetjes Hildeke

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » ma 29 nov 2010, 00:17

Hoi Hoi Annemiek
is heel normaal dat je stuk bent na 3 positiefe katten,wij hadden ook in 1 1/2 jaar tijd 3 positiefe katers,

We hebben je bij Rob nog gevraagd ,of je achter die test stond ,en de manier waarop hij teste ,

Of komt het door de slinkse opmerkingen die je privee gekregen hebt ? we weten beide van wie ??
Zo ja, daar gaan we dan....

Ik vind het heel moeilijk om dit zo neer te pennen, dit gaat over mezelf een beetje blootgeven, laten kijken in het diepste van mijn gvoelens....

Weet je, eerst was ik liefhebber van de sphynx (maar wel met het oog op ooit eens een nestje, kocht ik toch maar een open poes, wel netjes uit geteste ouders en destijds al met de wijze raad van meerdere fokkers)
Toen begon ik meer en meer te lezen, op te steken en verslaafd te geraken aan het ras.....en wou kleinschalig toch fokken....
toen kwam de tweede, die stierf aan fip, de derde was hcm positief en de vierde ook....
Ik heb ook nog een gezin van drie kinderen en mede door het vechten van mijn twee katers.....en het groeien van de groep moest ik gaan beslissen.......herplaatsen......
Tot vandaag heb ik nog vaak ruzie met mijn 11-jarige zoon omdat ie het me nog steeds niet heeft vergeven dat ik (in zijn ogen) zomaar Obi kon herplaatsen voor Dillen.....
Nu is ons Sweetje ook herplaatst en hoewel ik weet dat ze een gouden huis heeft, doet het pijn, maar ik kan geen immens grote groep houden, dus ik moet beslissingen maken.....

Dan wil je alles ook nog eens goed doen, beter dan vele anderen, je luistert en gaat naar de "beste" cardioloog in Belgie.....
Ik moet eerlijk zeggen, ik ben altijd goed behandeld bij Ingrid en heb nooit het gevoel gehad dat het snel moest of onkundig werd afgehandeld....ik heb me wel eens afgevraagd waarom ik altijd een positieve mee had, maar dat was eerder uit zelfcompassie dan wat anders....
Toen kwam het verhaal van Dillen......natuurlijk wou ik weten hoe het juist zat en ging mee naar Ommen.

Het testen in Ommen was idd een enorm verschil, Dillen was rustig, lag mooi neer, geen weerstand, geen stress en ik kreeg tonnen uitleg.....
Dus ja Wil, ik sta zeker achter deze manier van testen en merkte ook dat Dr Gerritsen volledig achter zijn werk staat!
Ik vind het daarom zeer spijtig dat er nog steeds geen uniforme manier van testen is, mss komt die er nu wel......dat zou al mooi wezen....

En ja ik heb slinkse mails gehad privée......mensen die me zeiden dat ik beter Phoebe kon laten aborteren.....en si en la.....

Ik zelf heb ook met Ingrid gemaild over de bevindingen van Dr Gerritsen en ook nog over een andere test, over de test van Dillen heb ik antwoord gekregen (dezelfde uitleg als Wil) over de andere test nog steeds niet....
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 29 nov 2010, 16:23

Hoi Hoi
het was te verwachten he dat je zulke mails zou krijgen ,,maar laat ze lekker ,Doe wat voor jou goed voelt ,
Jammer dat deze niet op het forum komen he ,,

Het is in en in triest Annemiek ,en heel erg onprofessioneel ,dat je hier geen antwoord op krijgt ,
Maar je kunt er verder niks aan doen ,

Zolang ze moeten testen naar kunnen ,kan iedere mafkees een test gaan afnemen ,
Je doet een cucus en hoppa ,,

Kwam er maar iets ,dat ze aan bepaalde eisen moesten voldoen ,maar dat is niet zo

OOk niet met de apparatuur die ze gebruiken ;( Daar zijn wij dan de dupe van ,oftewel onze katten ,

We mogen niet met een ongekeurde auto rijden ,niet met een auto die te veel roet uitstoot ,

maar ze mogen wel testen afnemen ,met een apparaat uit het jaar 0 ;(
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

molly

Berichtdoor molly » di 30 nov 2010, 00:53

Nou nou wat een verhaal weer zeg.
Ik heb altijd de katten bij dr.vinck laten testen en vondt dat die zich wel tijd genoeg nam.
Ongeveer 1 uur per kat.
Ja bij Harmony was het toen positief die is ook jammer genoeg niet oud geworden.
Bij Electra was het verdacht maar wou hij 1 maand later opnieuw testen mdat haar zus Aphrodite neg was. Ze zijn toen samen getest.
Maar een paar weken later lag Electra dood in der slaap gestorven.
Aphrodite is een paar maanden later op dezelfde manier gestorven dus zat degelijk iets mis in die lijn.

Ben er wel ondertussen van overtuigd dat je bij 3 verschillende op dezelfde dag met dezelfde poes gaat je 3 verschillende uitslagen hebt.
Vindt het verschrikkelijk dat ze hun werk niet meer serieus nemen als dat.

Iedereen kan het gebeuren voor een positieve kat te fokken , maar als je lijnen getest zijn , meer kan je toch niet doen.
Maar in hoeverre zijn die testen dan nog betrouwbaar????

Ben benieuwd naar het antwoordt van putcuyps maar eerlijk gezegd denk ik dat ze niks meer van zich laat horen.

@ Annemieke, heel veel sterkte toegewenst, want dit is erg zeg je trekt nu alles in twijfel .
een extra knuffel van deze kant xxx
Als je de waarheid zegt, hoef je weinig te onthouden

dadelus
Contacteer:

Berichtdoor dadelus » di 30 nov 2010, 17:28

Hoi allemaal,

ik heb ruim de tijd genomen om deze hele topic grondig te lezen. Ikzelf ben geen fokker en onze vier schatjes zijn allemaal geholpen. Toch ben ik van plan om ze op Hcm te testen. Ik heb al van voor het aanschaffen van een sphynx heel veel gelezen en informatie verzameld maar sinds ik er vier heb is er nog intenser werk gemaakt om het ras en alles wat erbij hoort te kennen. Ik zou graag weten of ze iets aan hun hartje hebben of niet. Ik ben overtuigd dat dit nodig is. Zeker als je met het ras fokt maar ook huiskatten hebben er enkel maar baat bij, omdan nog niet te spreken van je gemoedsrust. Je bent dan tenminstezeker over de verder te volgen stappen. Indien ze jammer genoeg toch positief zouden testen dan kan ik ze tenminste met de juiste medicatie verder helpen.
Ik woon aan de kust, Oostende, (Belgie voor de nederlandse vrienden ;) ) en het zou uiteraard makkelijk zijn om maar 45min tops te moeten rijden naar mevr. Putcuyps. Na dit verhaal te hebben gelezen begin ik natuurlijk te twijfelen, ik denk dat dit wel te begrijpen valt.
Ik wil mijn viertal ook zo weinig mogelijk stress bezorgen, dus elk een half uur of langer zwaar in bedwang houden zie ik niet echt zitten. Als ik zeker ben dat sederen geen kwaad kan dan nog liever dat dan daar een gevecht leveren om ze zo lang stil te houden. Ik weet nu al dat dat een ramp wordt. Ook ikzelf en mijn vrouwtje zullen wellicht gestrest buiten komen. Anderzijds is het ongeveer 355km, 3u30 a 4uur rijden naar Ommen Nederland en ook dat zie ik niet echt zitten met vier in de bench. Daar dan elk hun onderzoek doen en dan nog eens vier uur terug..... je kun je inbeelden dat ik nu helemaal niet meer weet wat te doen. Indien ik zeker ben dan wil ik wel 4 uur rijden, maar dan echt enkel en alleen als die test betrouwbaar is. Ik heb hier nu al Wendy (die ik zeker vertrouw in haar mening) gehoord en ook Wil ervaar ik als iemand die weet waar ze over praat. Helaas weet ik het nu eventjes niet meer. Heb wel ondertussen mijn DA (Van De Velde Joost in Oostkamp) info gevraagd over sederen van katten voor onderzoek, en deze zei mij dat dit helemaal geen invloed kan hebben op de hartwand tijdens een echgrafie. Ik vertrouw deze dierenarts onvoorwaardelijk. Het is een heel bekwaam iemand. Zelf heeft hij niet de juiste aperatuur om HCM testen te doen maar heeft er ondertussen zich in verdiept en had er geen probleem mee om een kat te sederen voor onderzoek. Wat nu gedaan? Naar Putcuyps? Naar Ommen? ohja en is het aangeraden om in één keer op andere dingen te laten testen? graag wat advies.
Wij hebben een sphynx verslaving! YES!

Groetjes Kurt, Annick, Mayté - Maye & Marvin & Aayla & Anariko

www.ostendsphynx.tumblr.com

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 30 nov 2010, 17:40

Ik ben nog een leek op het gebied van HCM maar heb natuurlijk inmiddels wel Joy die HCM heeft.
Zijn moet in januari weer terug en dan neem ik DjiDji ook mee. Puur omdat ik net als jij het ook wil weten.
Ik heb geen ervaring met andere dierenartsen op het gebied van testen maar ben zeer tevreden over dr. Gerritsen.
Hij neemt inderdaad alle tijd. Er zijn twee assistentes die de hele tijd bij het hele gebeuren aanwezig zijn en het gaat er allemaal heel relaxed aan toe.
Voor ons is het ruim een uur rijden dus dat is nog luxe maar ik denk dat het zeker de moeite waard is om de trip te maken.
Het zou kunnen dan er in Duitsland een DA zit die ook goed is maar of dat dichterbij is durf ik niet te zeggen.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 30 nov 2010, 20:47

Ik zou zeggen Ommen Kurt, zeker na dit topic. Ik heb ook geen ervaring met andere radiologen maar heb wel Sambal met HCM, getest bij dr. Gerritsen. Ik vond dit echt een hele kundige fijne man en ga hier absoluut weer naar terug. Kan me heel goed voorstellen dat je er erg tegenop ziet zo'n rit met 4 van die bengels in de bench maar ja.... Duitsland anders misschien ja...
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

miepie

Berichtdoor miepie » wo 01 dec 2010, 00:04

Ik vind dit ook een interessante topic...

Ik heb zelf Ozzie en Pepper bij Barbara van der Velde laten testen in Gorichem
Daar komt ze eens in de zoveel tijd de testen doen....
Idd op een tafel met een "gat" erin om zo liggend het hart te onderzoeken
Appatatuur was wel hypermodern,,....Barbara was ook echt heel lief voor mn katten....
En zonder sedatie....

Ozzie en pepper vonden het niet geweldig en moesten dan ook vastgehouden worden,zodat ze goed plat konden liggen....
Mss een klein roesje de volgende keer...
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

Terug naar “HCM Test Hoek”