aftellen naar 28 maart, nog nieuws over rammy zijn hart ...

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: aftellen naar 28 maart, nog nieuws over rammy zijn hart ...

Berichtdoor Clemmetje » do 31 mar 2011, 21:40

Wat een ellende allemaal weer Nadine.
Ik snap dat je er letterlijk en figuurlijk helemaal gek van wordt.
En het kost ook bakken met geld, ik weet daar alles van.
Ik hoop zo voor jullie dat het nou eens rustig wordt en dat je kunt gaan genieten van je kinders.
Dikke knuf
Groetjes Clem
Afbeelding

lathyrus

Re: aftellen naar 28 maart

Berichtdoor lathyrus » vr 22 apr 2011, 14:01

Annemieke, jij had het zien aankomen? We wisten van de positief geteste grootvader maar hoopten toch heel hard dat Ramses de dans ging ontspringen.
Zeker omdat onze Ramses zo een beer van een vent is geweest (de laatste maanden is hij minder beer...) en omdat het verschil tussen hem en diddl zo enorm groot is
Ik zag dat niet in onze Rammy, hcm positief zijn.
Ah ja Nadine, grootvader, ons Oddieke......het is een erfelijke ziekte....die vaak pas later zichtbaar is....natuurlijk hoop je dat jouw kitten de dans ontspringt, maar je moet weten dat de kans groot is dat ie toch HCM ontwikkelt......
Ik weet uit seminaries dat katers vaker getroffen worden dan poezen, en als je alles gaat vergelijken, zie je dat de stevige mannen ook vaak aan bod komen (ik denk nog altijd enerzijds dat HCM ook soms fout gediagnosteerd word aan dikkere katten= dus HCM positief verklaard terwijl het niet is, maar dat is mijn gedacht en ik ben geen dierenarts hé?) Als je het logisch bekijkt, is bij een dikke kat de buik dikker, de poten, de kop, en ik denk ook het hart.....

Je hoeft het ook niet te zien in Rammy, Nadine.....je moet écht weten dat ie ook 15 jaar kan worden, pas dan kan je weer van hem genieten......

Veel sterkte....ik weet hoe boos en ontgoocheld je bent, geloof me Nadine,.....ik weet het.....
Ik had nog niet geantwoord omdat ik aan iets twijfelde en ik heb dat nu nagekeken eindelijk (ik ben er nogal slecht aan toe geweest de laatste paar weken dus t kon niet vroeger)
ja, jullie Oddie
Weet je dat ik dat niet meer wist...dat dat helemaal uit mijn brein was gewist...

Ik kreeg laatst de vraag of ik soms niet wist dat jouw Oddie was positief getest en ik antwoordde daarop dat ik dat wist maar dat ik niet wist dat het familie was van onze Ramses.
Ik heb toen mijn hersens zitten pijnigen en zitten nadenken of er me dat ooit iemand gezegd had want ik kon maar niet begrijpen dat ik er zo gerust in was in onze Rammy terwijl ik dat van Oddie zou geweten hebben.
En ik kon me dat echt niet herinneren dat iemand me dat ooit gezegd had.
Maar ik heb nu eenmaal een erwtenbreingatenkaasvergiet en heb concentratieproblemen dus t was mogelijk dat iemand het ooit gezegd had maar ik zo afgeleid was door omstandigheden dat het niet doorgedrongen was.
En ik wist in welke perioden van vorig jaar ik compleet van mijn melk ben geweest door omstandigheden dus ik ben het gaan bekijken.

Toen jouw Oddie werd getest zat ik nog niet op het forum.
Oddie is in maart getest en ik ben laat in april hier gekomen (ik heb dat ondertussen nagekeken, toen ik die vraag kreeg of ik niet wist dat Oddie familie was).
En toen liep ik van mijn melk want ik had net te horen gekregen dat er grote kans was dat onzen diddl en yoshi hcm zouden hebben.
En kort daarna hebben we Rammy geadopteerd en toen we Rammy adopteerden zat het er net bovensarms op met jou hé.
Dus ik wist zeker dat jij me dat op dat moment niet had verteld en ik kon me niet herinneren dat iemand anders me dat toen verteld had.
De stambomen zijn nagekeken en ik kreeg the all clear, ik ben t gaan nakijken of er toen iets van gezegd is geweest (omdat ik me toch niet kon voorstellen dat we er mee zouden doorgegaan zijn als we het toen geweten hadden, we waren al helemaal kapot van t nieuws van yoshi en diddl laat staan dat we dat nog eens zouden geriskeerd hebben met een andere kat of kater en ik heb nog gezegd dat we zeker geen extra risico wilden lopen op terug hcm, ik weet dat je dat niet altijd kan vermijden maar je kan vermijden dat je extra risico loopt toch) en op dat moment is er me niks van gezegd, ik heb die mails herlezen.
En ik wist dat toen zelf niet want ik wist echt niet wie een kat of kater heeft van wie, ik wist niet op dat moment dat Oddie familie was van rammy, ik maakte die connectie niet.
En de grootvader is pas later getest.
Als ik me niet vergis net nadat we rammy hadden geadopteerd.

En later op t jaar toen diddl positief werd getest heb je me dan hcm uitleg gegeven maar dat was net op t moment dat heel dat gedoe met advocaten begon.
Liep ik weer van mijn melk.
Maar ik kon nu op dit moment echt niet begrijpen hoe ik er zo gerust in was geweest van onze rammy als het me verteld was geweest voordien van Oddie en ik dacht dat ik zoiets toch niet kon vergeten.
Wel blijkbaar wel, je hebt het me in september verteld toen je die uitleg gaf over de ziekte zelf en je me probeerde gerust te stellen dat onzen diddl niet zomaar direct zou doodvallen.
En ik ben dat blijkbaar helemaal vergeten (ik heb het nu nagekeken en heb het gevonden).
Heb dat volledig uit mijn hoofd gezet, die info was compleet weg.
En ik ben gerust opgetrokken voor de hcm test van onze Rammy en ben me toen de pleuris verschoten ...
Tja, t was toen toch al te laat hé in september, t is maar best dat ik het vergeten ben of ik liep van september tot maart zo zot als een drilnoot crazy_sm rond...
Ondanks dat ik compleet van mijn melk was op t moment dat het me verteld is vind ik het nogal onbegrijpelijk dat ik dat gewoon compleet uit mijn hoofd heb gezet.
Een mens zijn brein kan soms op rare manieren werken toch
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » za 23 apr 2011, 21:32

Hey Nadine,
even hier een reactie plaatsen ook al heb ik jou meteen gebeld nadat we jullie berichtje met slecht nieuws hadden ontvangen.. we hebben ook via mail contact maar ik zou niet willen dat iemand hier op het forum denkt dat het ons geen zier kan schelen dat Rammy HCM pos. is getest :-( dat kwam voor jullie als een kaakslag aan maar geloof mij voor ons was het ook heel erg slecht nieuws :-( we hebben meteen besloten om zijn halfzusje te plaatsen als huiskatje ook al was ze het mooiste type en kleur van kitten dat we ooit hebben gefokt maar nu met Rammy's resultaat worden we weer eens geconfronteerd hoe moeilijk en ingewikkeld HCM eigenlijk wel is.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet ten volle wil aannemen en begrijp het nog niet helemaal ook ni :-( de éne fokker zegt het ligt aan de combinatie, de andere fokker zegt het springt soms een generatie over? En zelf hebben we al veel uitleg gekregen van verschillende cardiologen, maar het blijft iets waar ik mijn hoofd over kan breken. Ik moet zeggen dat toen we vernomen van Oddietje we meteen de papa en haar volle zusje hebben laten testen bij Dr. Putcuyps en ik daar stond met heel onze map met alle testen ooit gedaan en ze heeft in het kamertje ernaast vele daarvan met ons besproken met de stamboom erbij. Ik heb nog steeds vertrouwen in haar, alsook in Babs, maar het zijn ook maar mensen natuurlijk. Als het allemaal zo gemakkelijk was, was de ziekte al lang uit het ras gefokt of was het er zelfs helemaal niet..
Maar dat is nu éénmaal niet! We hebben de mensen het verteld waarom het poesje niet kon blijven bij ons voor de fok en het is ook niet gezegd dat ze het zal krijgen maar voor de zekerheid........... Nee Nadine ik geloof niet dat we het toen tegen jullie hebben gezegd, weet ik eigenlijk ook ni meer, was een beetje vaag en was bluspoeder in die tijd, zo kwaad en machteloos gevoel om te vernemen dat Oddietje positief testte en nog geen klein beetje :cry: en dan de papa.... in die tijd dacht ik ook dat de kans klein was dat de kittens het zouden krijgen, ook al beweren ze dat het 50 % kans is. De info dat Annemieke hier zegt van dat meer katers dan poezen HCM ontwikkelen is eerlijk gezegd ook nieuw voor mij, dit ga ik zeker navragen bij de cardiologen. Nadine via deze weg wens ik je ook veel sterkte en ik hoop dat Ramses nog heel lang mag leven, echt waar! Je weet wat ik heb gezegd en gemaild heb en ook dat jullie HCM-garantie hebben, dat had ik voor de veiligheid er toch op het contract gezet, ook al dacht ik dat hij negatief zou testen, zeker toen er geen hartruis werd geconstateerd. Maar het heeft weer niet mogen zijn. Na jullie berichtje heb ik ook meteen Hilde gemaild die de mama van Ramses nu heeft, en eind vorig jaar nog negatief scande. Ik heb haar gemaild dat als Rammy pos. is bevonden en Dr. Putcuyps tegen ons heeft gezegd dat het minstens van één van de ouders moet komen en die ook pos. test, dat Bleuke dus waarschijnlijk de volgende test wel eens pos. zou kunnen testen :-( We hadden al afgesproken voor ik het wist van ramses om Bleuke te laten testen terug na 1 jaar om dat op te volgen. Ik hou mijn hart weer bang vast tegen dat ze getest moet worden, haar papa is Mimzy dus volgens mij komt het van die ouderlijn. Ook heb ik gemaild naar de fokker waar Crimell nu zit, dat is de papa van Ramses, om hem nog eens te testen en mij dan zeker een kopie door te sturen zodat ik dat ook kan verder opvolgen... dat gaat binnenkort gebeuren. Ik zal zeker ook kopies sturen naar Wil voor de database ik ben daar heel open in, van mij mag iedereen dat weten en kunnen ze dat allemaal mee volgen.
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » zo 24 apr 2011, 11:45

Ik nog eens ;-) heb toch maar even het contract opgesnord en het blijkt dat in jullie garantiecertificaat niks staat van de HCM.. :-( bij velen staat dat mee in het contract bij jullie waarschijnlijk een vergetelheid? Maar je weet wat ik heb gezegd dat ik jullie daar zeker in tegemoet zal komen hé! We staan altijd klaar voor de baasjes van onze kittens, ook al is dat slecht nieuws. Kan je ons de hcm-test ondertekend door Dr. Putcuyps doorsturen en ook die foto's van zijn hart wil ik ook eens bekijken. Dan kan ik dat meenemen de volgende keer we HCM-testen gaan doen, dit zal in mei zijn... Ben ook nog vergeten te zeggen dat Dr. Vinck ook een hele goeie cardioloog is!!
En er begint mij iets te dagen van wat Annemieke hier schreef, inderdaad op de laatste seminarie waar ik was in Gent, geloof ik dat Dr. Putcuyps dat gezegd heeft, maar moet mijn notities daar terug over consulteren ;-) ja mijn hersenen hé, heb soms een hint nodig voor ik iets terug herinner, dat heb je met een permanente beschadiging aan de hersenen... de neurochirurg zei dat dat het gevolg is van mijn hersenletsel van bij ons auto-accident. Hij vergeleek het met een orkest dat niet allemaal tegelijk speelt :-( de viool speelt sneller dan de rest en de cello bijvoorbeeld trager LOL de connecties tussen mijn hersenen lopen ni zoals het moet zoals bij een persoon zonder hersenletsel, daarom dat ik dingen niet onthou of mijn concentratie ni lang kan vasthouden. Voor de rest alles in orde met mij hoor haha s4 Fijne Paaszondag!
groetjes,
Sara

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 25 apr 2011, 17:06

hey sara

die cd ligt hier al 14 dagen in de keuken te wachten om verstuurd te worden (van de dierenarts, met die foto's van vergroot hart), er is geen post hier in de gemeente, ik geraak zelf niet buiten en met met gunther zijn rare uren en overwerk is hij nog niet naar de post geraakt, maar het ligt klaar om verstuurd te worden.
Die papieren moet hij nog inscannen, t is hier nogal hectisch de laatste tijd met ik uitgeteld te liggen en niks meer gedaan te krijgen en hij heeft al bijna geen tijd vrij buiten zijn werkuren en weet dan nog niet waar eerst te beginnen als hij tijd vrij heeft, maar dat komt ook af (vantweekend heeft de pc hier niet aangestaan , ik kan momenteel zelfs niet meer eten, krijg niks meer binnen en k heb hier letterlijk heel weekend compleet van de wereld gelegen, t is nu ietske beter vandaar dat ik even kwam piepen op het forum en je reactie zag staan)

ik heb hier niet gepost om jullie in verlegenheid te brengen of om de indruk te wekken dat het jullie geen zier kan geven (ik zie niet echt in waarom iemand dat zou denken op basis van wat er hier gepost is), er werd iets gezegd (dat annemieke het had zien aankomen) en ik was daar eerst verbaasd over dat ze dat had zien aankomen en heb dat dan eens van naderbij bekeken of ik het ook had moeten zien aankomen en ben er komen antwoorden met uitleg over waarom ik het niet heb zien aankomen omdat ik me kan voorstellen dat Annemieke waarschijnlijk raar heeft opgekeken toen ik zei dat ik het niet had zien aankomen en ik niet wist dat oddy familie was van onze rammy (terwijl ze het me wel in een mail in september heeft gezegd)
En ik wil niet dat Annemieke denkt dat ik een leugenaar ben (omdat ik geen leugenaar ben), dus ben ik komen uitleggen waarom ik toch nog verbaasd was door de uitslag van rammy en waarom ik er voordien zo gerust in was.
Ik kwam niet posten om jou te verplichten om te komen reageren of om hier de indruk te wekken dat het jou niet kan geven.
Ik heb je nog niet gemaild omdat ik er echt wel slecht aan toe ben de laatste weken (sedert de week dat rammy positief is getest) en ik er toch wel een beetje mijn hoofd wil bijhebben als ik je mail (en als ik hier kotsmisselijk zit heelder dagen dan lukt dat niet om mijn hoofd erbij te houden)

Wat die garantie betreft, ik kreeg onlangs dus ook de vraag van iemand die bij jullie ook een kitten had gekocht of dat er bij ons ook op stond genoteerd opzij van het contract van die hcm garantie en ik moest inderdaad tot de constatie komen dat dat niet het geval was en daar was ik nogal verbaasd over dat dat bij sommige mensen er wel opstaat en bij ons dan niet.
Ik zat me hier ondertussen wel af te vragen waarom dat er bij ons dan niet opstond maar alweer, ik had nog niet kunnen mailen met die vraag, ik ben alvast blij te lezen dat dat om een vergetelheid gaat
Ik kan me ook niet herinneren wat er precies gezegd is geweest toen wij om Rammy kwamen, we hebben wel een conversatie gehad ivm garantie (in t licht van wat we eerder al zijn tegengekomen) en ik weet dat ik in ieder geval met een gerust hart het contract heb getekend en bij jullie ben buitengegaan en in de veronderstelling dat als er wat zou schelen dat wij dan niet voor lul zouden gezet worden en jullie er zouden staan voor ons , we hebben die verzekering ook gehad van andere fokkers, dat jullie fokken op een verantwoorde manier en jullie er staan voor jullie kittenkopers.
Je zei ons indertijd dat het contract een standaard contract was en jullie verplicht waren om dat te gebruiken, dat kan ik me nog herinneren, en wij gingen er van uit dat als er toch ooit iets zou schelen dat jullie dan gewoon zouden doen wat in die bepaalde situatie dan wordt gedaan door fokkers die hun verantwoordelijkheid opnemen .
En de rest wordt waarschijnlijk beter privé afgehandeld?
Ik denk dat je dat toch liever privé afhandeld?
Mij maakt dat niet echt iets uit maar ik wil dus niemand in verlegenheid brengen of in een ambetante positie zetten.

ik weet niet wat het wil zeggen , dat iets bluspoeder is/was.
En ik heb t zelfde probleem met mijn bovenkamer, serieuze concentratiestoornissen, barslecht korte termijn geheugen en nog zo van die problemen (heb slechte doorbloeding in 1 van mijn hersenhelften )
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » ma 25 apr 2011, 19:55

hoi Nadine,
oké super, dan weet ik dat het eraan komt!
Ai je sukkelt nogal met je gezondheid :-( dan mag ik nog van geluk spreken dat ik mijn werk gedeeltelijk terug heb kunnen hervatten, maar jij hebt ook iets anders aan je hersens dan ik en elke mens is verschillend hé.. hoop dat je binnenkort toch wat beter gaat voelen!
Nee nee dat weet ik wel dat je hier ni gepost hebt voor ons in verlegenheid te brengen, dat dacht ik niet hoor ;-) maar ik kwam nog eens op het forum en zag immens veel reactie erop, heb het niet gelezen maar dacht voor de mensen die mij niet kennen toch even te reageren dan weten ze ook wie ik ben, want op een forum zijn er zoveel leden ondertussen.
Wij hadden bij jullie bezoek ook een goed gevoel en dan volg ik dat ook! Normaal bleef Ramses bij ons, maar omdat we uit de nest ervoor van dezelfde papa al een kater hadden bijgehouden, hadden we dan besloten hem te plaatsen. We zijn super blij dat hij zo'n lieve en goede baasjes heeft gevonden!! Mocht er toen een poesje in de nest zijn geweest dan had ze wel gebleven waarschijnlijk.. Ja dat contract is al lang gedateerd :-( ze zouden dat eens mogen aanpassen hé? Ja wij geven normaal bij elk kitten (voor de fok of niet voor de fok) 2 jaar HCM-garantie, dus ook bij jullie Nadine. Ben blij te horen dat we verantwoordelijke fokkers zijn. Het fokken op zich is al ni simpel en zoals we ondervonden hebben, HCM garantie is ook niet evident :-( zeker als de kat pas na enkele jaren het vertoont... Nu ben ik wel van mening dat je niet levenslang HCM garantie kan geven want er bestaat ook iets zoals ouderdomsHCM natuurlijk, maar bij jullie geloof ik zeker Dr. Putcuyps, ook vanwege Ramses opa, is dit hoogstaannemelijk!!
Ik voel mij niet verlegen of ambetant hoor, iedereen mag ons catterybeleid weten.
Met bluspoeder wil ik zeggen dat ik heel kwaad en teleurgesteld was en het even ni zag zitten. Ik mail je privé inderdaad voor de tegemoetkoming/HCM-garantie :-)
groetjes,
Sara

sakura

Berichtdoor sakura » wo 27 apr 2011, 14:10

Heh wat rot :( Ik wens je heel veel sterkte!
Ik moet wel een ding zeggen, je hebt het wel goed getroffen met sara_sphynxlover. Kan zien dat ze echt om haar katten en kittens geeft :)

Helaas heb ik het niet zo goed getroffen, laten we maar zeggen, ik heb het getroffen met de ergst mogelijke fokker ooit. Als fokpoes verkocht, vader is overleden, nooit aan mij verteld, en geen compensatie, sterker nog ze wil geen eens contact. Ik zit dus met spanning te wachten op de tijd dat mijn poesje getest kan worden....

Toen we er achter kwamen heb ik ook flink zitten huilen, ruzie gehad met mn vriend, want ik had immers de fokker uitgezocht.. Ik weet hoeveel stress het kan zijn :( Dus nogmaals heel heel veel sterkte met alles.

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 27 apr 2011, 15:03

Sakura, wat onze rammy betreft hebben we inderdaad t geluk dat de fokker er niet haar handen zomaar aftrekt en ze het zich wel aantrekt.
Maar wat ons andere katten betreft hebben we een gelijkaardig verhaal dan het jouwe (ik mag er niks meer over zeggen van de advocaat) jammer genoeg
Ik weet heel goed hoe jij je voelt.
Toen ik indertijd van iemand te horen kreeg dat mijn andere katten wel eens hcm zouden kunnen hebben op heel jonge leeftijd was t alsof er iemand een bom op mijn hoofd dropte en ik heb ook maanden in angst gezeten tot de testen konden gedaan worden.
Om dan terug een bom op mijne kop te krijgen, er werd hcm positieve diagnose gesteld...
Het blijft een klap ondanks dat je je er op voorbereid.
Ik ben al bang voor de volgende testen in september.
Ik hoop dat jouw katje negatief test.
Gelukkig is mijn halve trouwboek nooit kwaad geweest op mij (ik heb ook de fokkers van onze katten uitgezocht), hij weet ook wel dat dat niet mijn schuld is.
Spijtig dat jouw vriend dat niet inziet.

Sara ik vind dat maar normaal dat je niet levenslang garantie geeft op hcm, dat kan je niet doen hé.
Alhoewel er wel degelijk fokkers zijn (en daar bedoel ik jou niet mee voor alle duidelijkheid) die in grote letters adverteren met een levenslange garantie op gezondheid en als er dan iets gebeurd is hun naam haas natuurlijk...
Afbeelding

Terug naar “HCM Test Hoek”