Wie heeft interesse? =)

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
serrie

Wie heeft interesse? =)

Berichtdoor serrie » wo 20 apr 2011, 15:18

Voordat ik iemand uitnodig en alles heb georganiseerd is het belangrijk om eerst te kijken of er genoeg mensen zijn die interesse hebben.

Ik ga een HCM clinc organiseren, uiteraard voor onze naakte rakkers. Hiervoor wil ik een van de beste cardiologen die er is uit gaan nodigen. Hij werkt samen met Pawpeds en doet onderzoek naar HCM bij de Sphynx.

Waarschijnlijk is er ruimte voor een stuk of 30 katten per dag. En het betreft hoogst waarschijnlijk een weekend, dus +- 60 katten, kunnen er minder zijn, kunnen er meer zijn.
Er moet nog een hoop geregeld worden, maar zoals ik al zei moet ik eerst weten of er genoeg interesse is.

Heb je vragen, stel ze gerust ^^
Heb je interesse laat het me weten!

Tanja
Contacteer:

Re: Wie heeft interesse? =)

Berichtdoor Tanja » wo 20 apr 2011, 16:22

Ik heb geen sphynxen dus ik zal niet van de partij zijn.
Maar een goed idee hoor maar hoe dacht je dat aan te pakken?
Waar is deze bijeenkomst en hoeveel gaat het ongeveer per kat kosten?
En wat is het voordeel om naar deze bijeenkomst te komen ipv naar zijn eigen cardioloog te gaan?
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 20 apr 2011, 16:28

Ik zou graag ook meer willen weten.
Wat is de opzet precies, wat gaat er met de katten gebeuren die komen, welke cardioloog wil je uitnodigen etc.
Groetjes Clem
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » wo 20 apr 2011, 16:55

Ik zou ook graag meer info willen weten.
Naast bovenstaande vragen: waar gaat het plaatsvinden?
Afbeelding

isolde

Berichtdoor isolde » wo 20 apr 2011, 17:26

Sluit me aan bij de vorige vragen,de belangrijkste is voor mij,welke cardioloog,(ik wil eigenlijk maar bij 1)en waar?
Op zich een goed initiatief hoor!
Afbeelding

serrie

Berichtdoor serrie » wo 20 apr 2011, 17:27

De cardioloog waar het hier om gaat is dr. Torkel Falk, het is echt een cardioloog dus geen radioloog. Die scant niet alleen in Zweden maar ook in de omliggende landen.
Op dit moment gaat hij bespreken met Ulrika Olsson, zegmaar het hoofd van Pawpeds om de meting aan te passen zodat we 3 metingen per waarde krijgen (hoogste meting, laagste meting en de gemiddelde waarde) of dit door gaat is nog niet bekend.

De resultaten van alle gescande katten worden gebruikt voor onderzoek.

Waarschijnlijk zullen de kosten per kat zo tussen de 60 & 70 euro liggen, maar de eigenlijke kosten hangen ook af van het aantal katten dat er komt en hoe vroeger we alles kunnen regelen hoe lager de kosten zullen zijn. Eventueel is de prijs voor meerdere katten lager of 1 kat gratis, dit moet uiteraard besproken worden.
Het zal hoogst waarschijnlijk in Zuid Holland zijn, precieze plaats nog niet bekend.

De fokker van mijn poes werkt al 7 jaar met hem samen, en organisteerd ondertussen zo'n 4 clinics met hem per jaar en ze zijn er op dit moment over na te denken om zelfs een clinic in Zuid Afrika te organiseren.

Uiteraard zitten er kosten bij voor de vlucht en het hotel, maar dit kan uiteraard ontzettend goedkoop. Dus of het de moeite door is om dit door te rekenen in de prijs is nog af te vragen, ik zou dit eventueel ook zelf kunnen betalen.

Hij scant met verdoving omdat de acoustiek zo beter is en er een duidelijker, scherper beeld is zodat de metingen preciezer zijn.

Wat er met de katten die komen gaat gebeuren, uiteraard zullen deze van te voren worden gecontroleerd, hartslag, gewicht, formulier invullen en de gegevens van de kat controleren, verdoving, katten worden gescand, worden weer wakker gemaakt en iederen is uiteraard welkom om alle vragen die hij/zij heeft te stellen.
Eventueel is er iemand aanwezing die bloed af kan nemen bij positieve katten of negatieve katten van 8 en ouder indien deze aanwezig zijn. Dit zal dan worden gebruikt voor dr. Kate Meurs haar DNA onderzoek.

Wanneer er voldoende interesse is, is het de bedoeling om dit zeker 1 maal per jaar te organiseren en misschien wel vaker.

Uiteraard is er koffie/thee/frisdrank en wat de knabbelen aanwezig (ook voor de katten=))

Iedereen die interesse heeft moet zich uiteraard bij mij melden, het is belangrijk voor mij om te weten met hoeveel je zou komen en of er voorkeur voor een bepaalde tijd is en dag (zaterdag of zondag) Zodat ik de planning zo goed mogelijk kan maken, ik zal dan proberen met iedereens wensen rekening te houden, maar het is misschien mogelijk dat het niet altijd op de tijd kan die je wilt.

Nog meer vragen? =) Voordat ik het helemaal kan regelen moet er wel voldoende interesse zijn natuurlijk.

serrie

Berichtdoor serrie » wo 20 apr 2011, 17:40

Iedereen mag me trouwens ook gewoon een mailtje sturen: serrie_lisa@hotmail.com

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 20 apr 2011, 17:51

Hoi Serena
leuk idee ,ook SUPER dat er gesedeerd gaat worden ,maar dat van die 3 metingen op 1 punt doet toch iedereen ??

Waar gaat hij de katten laten die gesedeerd zijn ? om wakker te worden ,ik weet dat dat maar 10 minuten is ,maar toch

Komt er ook iemand bij om ze te sederen ,,dat is bij Rob wel .daar staat iemand bij de kat die dit precies in de gaten houd ,,

Zijn jullie niet bang ,als er zoveel katten op 1 dag komen ,dat de aandacht verslapt ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

isolde

Berichtdoor isolde » wo 20 apr 2011, 18:01

Hoi Serena
leuk idee ,ook SUPER dat er gesedeerd gaat worden ,maar dat van die 3 metingen op 1 punt doet toch iedereen ??

Waar gaat hij de katten laten die gesedeerd zijn ? om wakker te worden ,ik weet dat dat maar 10 minuten is ,maar toch

Komt er ook iemand bij om ze te sederen ,,dat is bij Rob wel .daar staat iemand bij de kat die dit precies in de gaten houd ,,

Zijn jullie niet bang ,als er zoveel katten op 1 dag komen ,dat de aandacht verslapt ?

Inderdaad Wil,dat zijn een paar hele belangrijke punten.
Afbeelding

serrie

Berichtdoor serrie » wo 20 apr 2011, 18:05

Hey Wil,

Goede vragen ^^

De 3 metingen worden wel inderdaad altijd gedaan, alleen op het pawpeds formulier, misschien dat dat bij Rob anders is, wordt alleen de gemiddelde waarde vermeld, hij wil dus dat het formulier van Pawpeds wordt aangepast zodat alle 3 deze meldingen worden vermeld.

Dr. Torkel Falk zijn apparatuur is "portable" hierdoor kan hij dus overal scannen. En het is inderdaad de bedoeling dat er minimaal 1 iemand aanwezig is voor het sederen van de katten en het wakker worden en alles in de gaten houden. (bij voorkeur 2 zodat ze elkaar af kunnen wisselen of ieder 1 dag of daghelft.) Eigenaar van de kat(katten)blijft gewoon overal bij.

Nee, daar ben ik niet bang voor. Clinics zijn inmiddels in een hoop landen al vrij normaal, hier helaas nog niet. Torkel scant zoveel katten en doet meerdere clinics per jaar. Uiteraard neemt meneer ook pauzes =)

Terug naar “HCM Test Hoek”