HCM clinic, aankomende herfst!

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
serrie

HCM clinic, aankomende herfst!

Berichtdoor serrie » do 09 jun 2011, 12:42

Hoi Iedereen!

Zoals jullie misschien nog wel weten had ik een tijdje geleden een topic geopenend over een HCM clinic.

Dit gaat nu echt gebeuren. Tenminste als er genoeg interesse is. De cardioloog (PhD Veterinary Cardiology - dus een echte cardioloog, geen radioloog!) Torkel Falk, uit Zweden(pawpeds.com). Heeft goedkeuring gegeven, hij wil dit gaan doen. Tot nu toe is er gezegd, na de zomer. Aankomende herfst dus, 2 dagen, per dag +- 30 katten, +- 60 katten totaal.
Een datum wordt pas vast gesteld als er voldoende interesse is (uiteraard zijn alle rassen welkom, aangezien HCM bij alle katten voorkomt!) En hopelijk kunnen we dit zosnel mogelijk doen, voordat hij vol zit.

Dr. Torkel Falk wil ook een seminar geven! =)

Verder ben ik nog opzoek naar een aantal mensen die mij deze 2 dagen kunnen helpen. Er zijn verschillende werkzaamheden uit te voeren en dit kan ik allemaal niet alleen doen.
Dus om mij te helpen met de volgende dingen zoek ik mensen die willen helpen:
- wegen katten
- chips controleren
- vast houden katten
- controleren of de ID van de katten juist zijn en of het formuilier juist is ingevult
- kopieren van de bonnetjes en scans (voor Pawpeds en de databases)
- Bonnetjes maken (iemand met een eigen bedrijfje die hier ervaring mee heeft, zodat het juist gedaan wordt?)

Ook zou het erg makkelijk zijn als er zeker 1 iemand met een paraveterinare opleiding/dierenarts assistent aanwezig zou kunnen zijn, hij kan de roesjes zelf doen, maar het loopt misschien allemaal wat soepeler als iemand anders dit doet.

Verder wil ik julie de vraag stellen of jullie het een goed idee vinden als er ook bloed wordt afgenomen van de katten voor DNA onderzoek?

Voor vragen of intersse kun je me mailen: serrie_lisa@hotmail.com

Groetjes,
Serena =)

bloterikfan

Re: HCM clinic, aankomende herfst!

Berichtdoor bloterikfan » do 09 jun 2011, 14:28

ik ben maar een leek op dit gebied en fok niet met katten.
maar begrijp ik het goed dat je een HCM test kan laten doen bij je katten en geldt dit dan voor zowel fok als hobbymatig gehouden katten ??
waar word het gehouden, wat zijn de kosten ongeveer en word het op doordeweekse dagen gehouden ???

sorry voor de vele vragen maar heb geen idee wat ik me bij zo`n clinic moet voorstellen c9 maar intressant klnikt het zeker. w4
je dag is nooit zonder een lach met een bullterrier in huis.

groetjes petra

serrie

Berichtdoor serrie » do 09 jun 2011, 19:28

Hoi,

Helemaal niet erg hoor, stel maar alle vragen =)

Alle katten zijn welkom, het is voor allemaal even belangrijk om te weten of ze gezond zijn of niet!
De exacte datum is nog niet bekend omdat deze pas vast gesteld kan worden wanneer er genoeg mensen komen. Waarschijnlijk in een weekend, omdat hij ook op een universiteit werkt
en het voor de meeste mensen in het weekend beter uit komt.
De prijs hangt ook af van hoeveel mensen er komen. De basisprijs is 70 euro per kat.
verder ligt het eraan hoe laag we de kosten kunnen houden - zo zoeken we iemand die hem van schiphol af wil halen, eventueel iemand die zo vriendelijk is om hem een slaapplaats aan te bieden
(helaas heb ik geen extra slaapplaats><) Dan hebben we daar geen kosten voor en zal het maar een klein beetje meer als die 70 euro gaan kosten, dus laten we zeggen tussen 70 en 80 euro. Toch een erg redelijk bedrag lijkt mij? (hoe meer katten er komen, hoe minder het kost =))
Hij neemt zelf zijn "scanner"/apparatuur mee van de uni, omdat hij erg kieskeurig is qua apparatuur en het meeste andere niet goed genoeg vindt ;)

Waar.. Rotterdam of omgeving heeft voor mij de voorkeur, maar het staat niet vast =)

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » do 09 jun 2011, 20:08

Ik ben nog niet overtuigd. Ik vind het absoluut een goed initiatief.
Alleen is het voor mij evengoed ver uit de buurt als het in Rotterdam is, ik kan niet nog een keer laten hertesten bij hem.

Zodoende denk ik eraan, om toch gewoon bij Rob te blijven, hij heeft mijn katten al eerder gezien, en dan vind ik het persoonlijk prettig als ze weer op de zelfde manier getest worden door dezelfde persoon.

Ik sta er nog wat gereserveerd tegenover, maar denk er nog even over na!

bloterikfan

Berichtdoor bloterikfan » do 09 jun 2011, 20:29

ik heb je een mailtj gestuurd maar kan 100% zekerheid geven als de exacte datum bekend is.
je dag is nooit zonder een lach met een bullterrier in huis.

groetjes petra

serrie

Berichtdoor serrie » do 09 jun 2011, 20:38

Ik heb je een mailtje terug gestuurd =)

@ Barb: zei het al op msn tegen je, maar zal het hier ook even zeggen zodat anderen het ook weten.
Het is de bedoeling, wanneer er genoeg interesse is, dat het jaarlijks of uiteindelijk zelfs 2x per jaar wordt georganiseerd.^^

Terug naar “HCM Test Hoek”