Waarom testen zo duur is?

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Waarom testen zo duur is?

Berichtdoor Clemmetje » zo 22 aug 2010, 21:13

Het tarief van Ommen is wel wat hoger. Je betaald daar 140 euro voor een HCM test.
Groetjes Clem
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » zo 22 aug 2010, 22:20

Dan mogen we hier nog van geluk spreken!!! Dat is bijna het dubbele :-( ...
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 23 aug 2010, 08:27

Dan mogen we hier nog van geluk spreken!!! Dat is bijna het dubbele :-( ...
Het kan hier wel wat voordeliger maar in Ommen zit de beste dus dan heb ik het er graag voor over.
Groetjes Clem
Afbeelding

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » ma 23 aug 2010, 08:43

Inderdaad, het is maar net waar je voor kiest.

Ik zit hier met 30-45 min in Amsterdam bij Thiemessen voor 80 euro.
Ik rijd 2-2,5 uur naar ommen en betaal 140 euro geloof ik inmiddels.

Alleen die eerste is weggegooid geld, die 2e weet ik iig waar ik aan toe ben...

Martie

Berichtdoor Martie » ma 23 aug 2010, 12:00

Dure medische apparatuur of niet...ik vind dat testen goedkoper moet worden aangeboden. Ik ben iemand die op hele klein schaal katten fokt, zal ook zo blijven en voor mij zijn die testen erg kostbaar. Ik ontzie mijn dieren niets, maar ik schrik me vaak de ****** als ik af moet rekenen. Het zweet breekt me er soms van uit.
Wat HCM betreft zou ik willen dat er één instantie zou zijn die de echo's interpreteert, want zoals het nu gaat is het gewoon niet goed. De één test zo, de ander weer anders en zo kun je dus bij 1 kat wel 3 verschillende uitslagen krijgen....dat klopt toch gewoon niet? Hierdoor hebben de testen in mijn ogen al een minder waardevol label... Waarom niet zoals bij de HD-foto's bij honden? De dierenarts doet de test, het geheel wordt opgestuurd naar één en hetzelfde instituut als alle andere testen en daar wordt er zorgvuldig naar gekeken. Zo krijg je een eenduidig beeld van wat er op HCM-gebied gaande is.
Zolang dit nog niet het geval is, vind ik de prijskaartjes die aan de onderzoeken hangen, bij wie dan ook, veel te hoog. Let wel: ik test wel...dat zeg ik niet, maar ik plaats bij prijskaartjes en uitslagen grote, heel grote vraagtekens.

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » ma 23 aug 2010, 16:14

Hoi Martie,
ik vind dat je daar heel groot gelijk in hebt, in wat je zegt!
Die HD-foto's bij honden dat kende ik niet... ja dat zo ideaal zijn hé yes_sm Waar ik mij ook de vraag bij stel is, waarom het zo lang moet duren, eer er een DNA-test voor HCM bij de Sphynxkat uitkomt... ik meen dat HCM bij één ras toch al kan dna-getest worden? Dat zou toch alles veel simpeler maken.. ik begrijp dat dit zeer complex is, ik hoop maar dat het er snel van mag komen, dan hoeft de fokkat maar één keer getest te worden en kous is af!! Inderdaad zoals je zegt elk jaar met elk fokdier gaan testen kost kluiten vol geld, ook bij ons hoor Martie ;-) wij hebben wat meer nestjes misschien maar moeten dan ook meer katten laten testen en we zijn echt geen rijke mensen sad_sm we werken allebei buitenshuis ook nog en hebben geen kinderen, maar ik kan je verzekeren dat net zoals bij jou, wanneer we moeten afrekenen we telkens serieus moeten slikken shok_sm
dikwijls komt er nog een ditje of een kleinigheidje bij of de dierenarts stelt nog een extra testje voor ja dan doe je dat gewoon hé maar komt wel mooi mee op de rekening om te betalen, vind het super dat ook jij test ok_sm , al fok je op kleine schaal, alle testen helpen en mogen we duimen dat in de nabije toekomst er snel een goede, betrouwbare en degelijke DNA-HCM test komt.
groetjes,
Sara

Martie

Berichtdoor Martie » ma 23 aug 2010, 17:11

Blij dat ik een medestander heb :)

Ik heb er best een bedrag voor over - HD-foto's bij honden zijn ook niet goedkoop - maar ik wil gewoon vaste patronen in het maken van de scans en het beoordelen... pas dan heb ik er vertrouwen in. En een DNA-test zou helemaal te gek zijn, zo heb ik de PKD ook laten testen. Bij de Main Coon kan het wel via DNA-testen worden opgespoord. Maar ja, het is natuurlijk een mooi melkkoetje voor bepaalde dierenartsen.... Ik vind het op dit moment één grote geldklopperij, dat meen ik echt.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 23 aug 2010, 18:23

Hoi Hoi
het isgewoon belachelijk dat er zo'n hoop kwakzalvers rondlopen ,
ik kreeg laast weer een test ,waren JAWEL 2 cijfers ingevuld van de hele test ;(((( Ik had contact met die arts gezocht ,nou die begreep zelf niet goed waar ze mee bezig was ;(((
Arme nakomelingen van die kater ;(,maar een beetje fokker weet toch wat er op hoort te staan ,
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » ma 23 aug 2010, 21:20

Ja Martie, ze zouden inderdaad dezelfde waarde moeten hanteren... als je soms hoort :-(
@Wil: ai ai dat is toch triest... als ze het zelf al niet meer weten hoe moeten wij er dan aan uit kunnen?? In het begin met fokken wisten we er ook niks van maar nu weten zelfs de meeste kittenkopers wel dat ze achter de stamboom van de ouders en hun HCM-testen moeten vragen, wat ik super vind! Maar toch zal het zo nog een lange moeilijke weg blijven...
groetjes,
Sara

Quilla Luna

Berichtdoor Quilla Luna » di 24 aug 2010, 04:26

Vanaf welke leeftijd kun je het beste testen..? Misschien een domme vraag hoor...!?
Groetjes Chantal
Those who will play with cats must expect to be scratched.

Terug naar “HCM Test Hoek”