op 5 september worden yoshi en thor getest (en diddl ook)

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
jsphynx

Re: op 5 september worden yoshi en thor getest (en diddl ook)

Berichtdoor jsphynx » ma 05 sep 2011, 22:12

He gvd Nadine ik had echt op ander nieuws gehoopt... Het lijkt niet mee te mogen zitten. Sphynxen kunnen zeker oud worden er is hier ergens een topic Wil had een paar hele oue krasse knarren. Over Thor ben ik ook benieuwd naar de waardes. Dikke knuffel voor jullie.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 05 sep 2011, 22:20

Clemmetje, nee, thor is nog negatief.
Daar waar de waardes 5 moeten hebben als bovenste grens van normaal/negatief (van die hartwand is dat toch?) zit hij er net onder, hij zit net op de grens nog van negatief.
Toen ik vroeg waarom yoshi verdacht is en thor dan negatief, waarom thor ook niet verdacht is (omdat ze net daarvoor van yoshi had gezegd dat ze grotendeels op de grens zat van negatief net zoals thor) kreeg ik als antwoord dat zijn hartwand nu nog als normaal beschouwd wordt en die waardes net nog binnen die uiterste bovengrens vallen terwijl dat bij yoshi niet het geval is, die zit er net over met die bepaalde waardes.
Putcuyps zei dat Thor zijn hart op dit moment er goed uitziet maar t is dus afwachten hoe het volgende keer gaat zijn, of die waardes dan zijn opgelopen of dat hij toch stabiel blijft.
Toen we thuiskwamen heb ik de waardes van yoshi en thor naast mekaar gelegd en toen zag ik dat de meeste waardes van thor hoger liggen dan die van yoshi en dat snap ik dan niet goed

Wendy k zal je straks een sms sturen dan heb je mijn nummer terug.
Thor is zwaarder dan yoshi in gewicht, het scheelt geloof ik bijna een kilo maar hij is toch tenger gebouwd, wij verschoten er van dat hij meer dan 4 kg weegt
Ik dacht dat ik me opgelucht ging voelen als thor nu negatief testte , maar t is dus bij het vooruitzicht van de volgende test dat bij mij ook het koud zweet uitbreekt (omdat onze yoshi vorige keer ook op de grens zat van negatief en verdacht en nu toch ook verdacht is).
Als zijn waardes oplopen is hij sowieso verdacht, dan zie ik al geen andere mogelijkheid meer dan dat hij uiteindelijk ook positief test...
Ik had zo graag gehad dat Thor een heel eind onder die 5 zat.
Dat we meer speling hadden voor de volgende test.
Halve trouwboek vroeg aan mij hoeveel die waarde dan bij andere katten is die niet verdacht zijn of geen hcm hebben, of het de bedoeling is dat die waarde dan 3 is bijvoorbeeld of 3,5 ?
Ik dacht dan dat cijfer eerder rond 3,8 - 4 ging hangen en dat 3 gewoon niet kan?
Hoeveel is die waarde eigenlijk bij de gemiddelde sphynx?
Want ik weet dat niet, we hebben nog geen gemiddelde sphynx gehad...

nancy Ik ben eigenlijk momenteel nogal verdoofd.
Zo voelt het toch aan.
En ik probeer het momenteel uit mijn hoofd te dringen en er niet te hard over na te denken (over t geen er nu nog gaat volgen, wat de poezels en ons nog te wachten staat).
Hoe raar dat ook misschien klinkt.
Omdat ik weet dat als ik goed begin na te denken dat het er dan dik inzit dat ik toch tilt ga slaan omdat ik me dan toch helemaal overweldigd ga voelen en het verdriet me toch helemaal gaat overspoelen.
Bij diddl hadden we er ons vorig jaar aan verwacht maar hoopten we heel hard dat het niet waar zou zijn, toen het wel waar bleek te zijn was dat een hele klap.
Bij Ramses hadden we er ons helemaal niet aan verwacht, die klap kwam eigenlijk nog harder aan dan de positieve test van diddl omdat het voor ons zo onverwacht was en we er allebei van overtuigd waren dat onze Ramses een beer van een vent was.
Toen waren we echt allebei helemaal compleet van onze melk.
Ik heb halve trouwboek nog nooit zo van streek gezien als toen.
Nu hadden we ons er aan verwacht en koesterden we niet bijster veel hoop, we hadden onszelf ingeprent dat de testresultaten hoogstwaarschijnlijk geen goed nieuws gingen brengen.
Dus konden we allebei kalm blijven.
Maar eens ik verder begin te denken zal t wel gedaan zijn met de kalmte...
Ik wil ze niet kwijtraken.
Het idee dat ik hen 1 voor 1 ga moeten afgeven op veel te jonge leeftijd vind ik momenteel ondraaglijk, dus doe ik heel heel hard mijn best om dat voorlopig uit mijn hoofd te bannen, als het opkomt duw ik het weg
Ik zal er toch moeten leren mee omgaan, maar niet vandaag...
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 05 sep 2011, 22:24

marjolein, ik ga de testresultaten later vandeweek opsturen naar de database, als je de waardes van thor wil zien en ze eventueel wil vergelijken met die van yoshi dan wil ik dat naar jou ook doorsturen hoor, ik zit daar niet mee in.
Zelf heb ik daar allemaal geen verstand van eerlijk gezegd, ik zie een hoop cijfers staan en ik zie gewoon dat de cijfers van thor hoger liggen dan die van yoshi (met uitzondering dan van 2 of 3 waardes)
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » ma 05 sep 2011, 22:50

[

Wendy k zal je straks een sms sturen dan heb je mijn nummer terug.
Thor is zwaarder dan yoshi in gewicht, het scheelt geloof ik bijna een kilo maar hij is toch tenger gebouwd, wij verschoten er van dat hij meer dan 4 kg weegt
Ik dacht dat ik me opgelucht ging voelen als thor nu negatief testte , maar t is dus bij het vooruitzicht van de volgende test dat bij mij ook het koud zweet uitbreekt (omdat onze yoshi vorige keer ook op de grens zat van negatief en verdacht en nu toch ook verdacht is).
Als zijn waardes oplopen is hij sowieso verdacht, dan zie ik al geen andere mogelijkheid meer dan dat hij uiteindelijk ook positief test...
Ik had zo graag gehad dat Thor een heel eind onder die 5 zat.
Dat we meer speling hadden voor de volgende test.
Halve trouwboek vroeg aan mij hoeveel die waarde dan bij andere katten is die niet verdacht zijn of geen hcm hebben, of het de bedoeling is dat die waarde dan 3 is bijvoorbeeld of 3,5 ?
Ik dacht dan dat cijfer eerder rond 3,8 - 4 ging hangen en dat 3 gewoon niet kan?
Hoeveel is die waarde eigenlijk bij de gemiddelde sphynx?
Want ik weet dat niet, we hebben nog geen gemiddelde sphynx gehad...
Mercikes, ik heb hem terug nu ;-) ......Je moet eens een kijkje nemen op mijn site, van al mijn open katten kan je daar de HCM testen zien, misschien kan je je dan een beter beeld vormen? http://www.anunaki.be/
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 05 sep 2011, 23:35

Wendy, ik zal daar zeker eens gaan kijken en vergelijken, bedankt !
Afbeelding

Terug naar “HCM Test Hoek”