Spotje gaat op 3 oktober naar Ommen - verdacht getest :(

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
zoeperzazke

Spotje gaat op 3 oktober naar Ommen - verdacht getest :(

Berichtdoor zoeperzazke » do 18 aug 2011, 17:28

Vandaag zijn we bij de dierenatrs geweest omdat Spot morgen 1 jaar wordt (hieperdepiep... hoera!). We moesten er toch al zijn (cavia in laten slapen), dus hij gelijk mee. Was een nieuwe dierenarts, de oude is gestopt en zij heeft de praktijk overgenomen. Ze had nog nooit een sphynx gezien, wel in haar vorige praktijk een fokster van Devon Rexen gehad. Ze vond Spot hartstikke leuk en was heel lief met hem. Uitgelegd dat we graag een doorverwijzing wilden voor Ommen, voor een HCM-test. Ze heeft hem toen even simpel onderzocht, en naar het hartje geluisters (180 slagen per minuut, had hij eerder ook in spannende omgeving), geen ruis gehoord. Er staat ook bij polsslag KRESS, weet iemand wat dit is?
Ze had geen aanmerkingen, maar heeft met liefde een doorverwijzing geschreven omdat ze het alleen maar slim vond om 'preventief' te testen.

Dus vandaag heeft mijn man ook naar Ommen gebeld, we zitten alleen even lekker te stuntelen met de datum. Het was eerst 29 augustus, maar mijn stiefschoonmoeder wilde ook graag mee en die kon die dag niet, doorgeschoven naar 5 september en toen besedfte ik dat mijn collega dan op vakantie is en ik geen vrij kan nemen. Dus die datum moeten we nog een keertje verschuiven... Enfin, het zal binnenkort plaatsvinden dus, de testdatum volgt nog. Assistente aan de lijn was heel vriendelijk, we moeten de gegevens nog op de mail zetten, met stamboom (voor zover bekend), chipnr etc. Spannend allemaal hoor... Ben benieuwd, en we hopen natuurlijk op een keurige eerste test!
Laatst gewijzigd door zoeperzazke op ma 03 okt 2011, 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.
In blijde afwachting van Pip!

Anunaki
Contacteer:

Re: Spotje gaat naar Ommen

Berichtdoor Anunaki » do 18 aug 2011, 18:38

Dat wil zeggen dat hij helemaal is zoals het moet: krachtig, regelmatig (de rest ben ik vergeten lol) maar het is dus OK
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 18 aug 2011, 20:53

Spannend hoor.
Ik heb trouwens nooit een verwijzing gevraagd voor de HCM test.
Volgens mij hoeft dat ook helemaal niet.
Groetjes Clem
Afbeelding

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » do 18 aug 2011, 20:59

Hoeft ook niet, maar met een medische indicatie van de dierenarts vergoedt de verzekering het :) (als dat niet zo was geweest was ik ook gegaan hoor, maar ik betaal niet voor niets mijn premie ;))

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 18 aug 2011, 21:08

Spannend Saskia! Ik hoop dat alles goed is met jullie mannetje great_sm

Sterkte nog met het verlies van je caafje...
Afbeelding

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » do 18 aug 2011, 21:25

Thanks Chantal! Caafje was oud en op... kiesjes waren aan het rotzooien, maar ze was al zo kwetsbaar geworden dat opereren een kwestie van rekken was als ze al uit de narcose zou komen... Dus het is wel beter zo.

En ik hoop echt keihard voor Spot dat de uitslag goed is, heb de fokster ook even gemaild of ze misschien de juiste opa van Spot nog heeft kunnen achterhalen (9de vader van de moeder is onbekend), en anders heb i in ieder geval driekwart stamboom. Wat doen ze verder met die stambomen eigenlijk?

lotteb86

Berichtdoor lotteb86 » do 18 aug 2011, 21:38

spannend dat je met Spot gaat!! Wij laten C&C ook testen, maar dan als ze 2 zijn!!! vind het zelf een fijn idee dat ik daar zekerheid in heb, maar ook voor Wil. maar voordat ze 2 zijn,da duurt nog 9mnd..
Groetjes Lotte.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 18 aug 2011, 22:37

Thanks Chantal! Caafje was oud en op... kiesjes waren aan het rotzooien, maar ze was al zo kwetsbaar geworden dat opereren een kwestie van rekken was als ze al uit de narcose zou komen... Dus het is wel beter zo.

En ik hoop echt keihard voor Spot dat de uitslag goed is, heb de fokster ook even gemaild of ze misschien de juiste opa van Spot nog heeft kunnen achterhalen (9de vader van de moeder is onbekend), en anders heb i in ieder geval driekwart stamboom. Wat doen ze verder met die stambomen eigenlijk?
Ja, dan is het helaas beter om ze te laten gaan. Heb die moeilijke beslissing in het verleden helaas ook vaak moeten nemen..

Ze gebruiken die stamboom volgens mij ter indentificatie van het dier en misschien ook om bij te houden in welke lijnen het voorkomt.
Afbeelding

zoeperzazke

Re: Spotje gaat op 3 oktober naar Ommen

Berichtdoor zoeperzazke » do 25 aug 2011, 17:03

De afspraak is nu verzet en definitief vanuit onze kant: op 3 oktober om 13:30 mag Spotje ge-echo'd (dat schrijf je vast niet zo...) worden! Heel spannend, draaien jullie duimen mee?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Spotje gaat op 3 oktober naar Ommen

Berichtdoor Wil » do 25 aug 2011, 18:44

Hoi Hoi
Hardstikke goed van jou ,we gaan dan natuurlijk heel hard duimen !!!!!!! sneu dat je Cavia moest inslapen ,,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “HCM Test Hoek”