morgen naar Ommen

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Tilly

Re: morgen naar Ommen

Berichtdoor Tilly » za 10 dec 2011, 12:47

Wat een afschuwelijk nieuws weer. Ook voor jou hoop ik dat je het onder controle krijgt zodat Gogo nog heel lang bij je kan blijven.
Ik vind het toch wel verontrustend om te horen dat toch wel veel sphynxjes van het forum HCM hebben.
Kan me trouwens geen plaatje van Gogo herinneren, zou je een foto van hem kunnen plaatsen.
Veel sterkte Wil.
Groetjes, Tilly >^.^<

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » za 10 dec 2011, 15:18

Hoi Wil,

Mens, ik lees het net. Hoe kan het toch dat dit jou steeds weer overkomt. Juist de persoon die zich er zo mee bezig houdt en alles zo zorgvuldig controleert!?
Arme Hooligan Gogo, ik hoop dat hij nog heel lang geen last zal ondervinden van zijn HCM.
Geef hem maar een dikke pakkerd van mij.
Afbeelding

poesje8

Berichtdoor poesje8 » za 10 dec 2011, 17:04

hallo Wil
ja weet het over de HCM.
Zoals je weet hebben wij de Munchkin's en je moet eens weten hoeveel fokkers er bij dit ras niet testen want zeggen ze dan HCM komt niet voor bij Munchkin's
grote kolder dus want komt absoluut bij elk ras voor maar inderdaad wordt er vaak niet getest en als er dan een kat overlijd wordt het in de dofpot gelijk gegooid:-(
Hoop voor jou dat je er misschien uit kan komen met zijn fokker oid.

gr sylvia

Hoi Hoi

We hebben MoonPet Hooligan gekocht ,in de eerste plaats omdat hij outcross is ,hij is een F2 kater ,

Syl het maakt niet uit of het wel of geen ras is ,in alle katten zit HCM ,alleen wij Sphynx mensen praten er makkelijker over ,,,

in de 2 plaats omdat we met onze poesen op 10 generatie's 2,3 procent inteelt hadden

Maar dit was weer een broodje gebakken lucht ,En Gogo ,die is de tent weer aan het afbreken ;)

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 11 dec 2011, 00:06

Hoi Hoi meiden
hardstikke bedankt voor jullie lieve reactie's ,ook privee ,,

Het is mij al eerder gebeurd ,dat ik 3 import katers achter elkaar uit de USA had,en alle 3 op jonge leeftijd HCM ,ouders goed getest

Dit is onze 2 de Rus met HCM ,ouders ook getest ,

Dus net als in nederland vraag je je dan af ,wie en hoe is hij getest ??kan toch niet zo wezen ,dat ik ze altijd toevallig tref ,
Aan de ene kant een geluk dat ik het heb ,hij wordt dindsdag gecastreerd ,Lotje wordt gesterliseerd en deze lijn stop bij ons ,En we hebben het gemeld ,

Dit doet vreselijk zeer ,Gogo ,heeft net zo veel plezier als gisteren ,gelukkig maar ,Natuurlijk hopen we dat hij stabiel blijft ,en oud word

Het grote geluk was ook ,we wilde hem 4 poezen laten dekken , het was 7 1/2 maand geleden dat hij getest was ,dus ik mocht (kon )
ik weet niet hoe je dat moet noemen ,deze poesen nog makkelijk laten dekken op de oude test ,

Syl ik weet het ,er wordt zoveel in de doofpot gestopt walgelijk ,Ik heb bij Rob al alle wel en niet rassen met HCM gezien ,
Het zit in alle rassen en niet rassen ,
Heb nog niks van de fokker gehoord ,maar daar maak ik me verder niet druk om ,ze kan ook op een show wezen ,
Hoop wel dat ze de ouders nog hertest ,

Dan krijgen we de grote hamvraag ,waar kan ik een gezonde kater weer kopen ,???? bij wie waar ,
De katten die wij aankopen rekenen we altijd als niet getest ,
we kunnen toch niet zoveel pecht hebben in 5 jaar als al de Radiologen hun werk goed doen ,,,dit zijn 5 katers in 5 jaar tijd ,

Goddank doen we bijna nooit buitendekkingen ,alleen aan een paar menen die we echt kunnen vertrouwen ,anders had Gogo al veel meer kinderen gehad ,
Had het weer een olievlek van HCM geworden ;((

Dit is dus wel weer een bewijs hoe giga belangrijk dat testen toch is ,dat we het naar buiten brengen ,
We blijven er gewoon voor vechten ,en hopen ooit te kunnen zeggen ,
Ja Mar daar komen jou woorden :
Weet je nog vroeger dat gedoe met HCM,ook als je oud bent mag je dromen ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 11 dec 2011, 00:09

Hoi Hoi Tilly
ik vergeet je sorry
Moonpet Hooligan staat op onze website ;) kan ook onder de naam Gogo ,,