23 april test diddl en ramses

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
lathyrus

Re: 23 april test diddl en ramses

Berichtdoor lathyrus » ma 23 apr 2012, 17:27

hildeke, we gingen er van uit dat we gingen te horen krijgen dat ze allebei stevig achteruit gegaan waren. Tegelijkertijd hoop je toch heel hard tegen beter weten in dat je gaat te horen krijgen dat ze allebei stabiel zijn gebleven...
Het blijft een klap als je hoort dat je ventje serieus achteruit is gegaan en men je er op wijst dat je er echt wel rekening moet mee houden dat hij 1 dezer er gewoon gaat stuiken...
Persoonlijk geef ik wel de voorkeur aan die manier om te gaan, dat het heel snel en in 1 keer dan gedaan is.
Ik ben zelf heel heel bang voor die verlamming aan de achterpoten.
Dat wil ik echt niet moeten meemaken.
Beter dat het dan maar een paar seconden duurt en gedaan is.
Het beste zou zijn dat hij mag gaan in zijn slaap...
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » ma 23 apr 2012, 17:59

Hei, wat erg van je poesje zeg, dat had ik niet verwacht.
Waar denk je dat Diddl pijn heeft?
Ik ben nieuwsgierig,want ik heb hier ook een Hcm-ertje lopen.Ze vonden de Hcm ook toen Riddle 1 jaar was, prognose max 6 jaar en voorstel tot starten met betablokkers, niet zeker wetend of die zouden helpen.
Hij krijgt de betablokkers en is nu 8.Gelukkig, want ik mag me niet voorstelllen dat ik hem verlies...Van pijn heb ik gelukkig nooit wat gemerkt.Wat is het gevaar als je beide zou geven?En voor mij zou de kwaliteit van zijn leven ook voorgaan hoor.Daar heb ik bij Tilakje en Bonnie indertijd ook voor gekozen en nooit spijt van gehad.
Je moet er tenslotte zelf ook mee kunnen leven hé!
Courage hoor!
Ann

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

23 april test diddl en ramses

Berichtdoor Clemmetje » ma 23 apr 2012, 18:11

Wat erg dat Diddl achteruit gegaan is.
Wat zijn de waardes nu dan en waren ze de vorige keer?
Groetjes Clem
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 23 apr 2012, 18:22

Clemmetje, ik weet niet welke waardes ik dan moet geven.
Het komt er op neer dat zijn hartwand serieus verdikt is tov de vorige keer, dat heb ik er uit begrepen.
En daardoor functioneert die klep dan niet goed, die dikke hartwand komt voor die klep te zitten waardoor die klep naar binnen in de aorta geloof ik slaat waardoor er bloed gaat naar waar het niet zou mogen gaan.
Zijn hartkamer (dat left atrium) was een klein beetje vergroot maar nog niet serieus, daardoor is er geen grote kans op klonters en verlamming.
Maar er is dus aanzienlijke kans op plotse dood en hartfalen.
Er staat op dat blad ook nog dat er matige hypertofische obstructieve cardiomyopathie is...
Toen ik dus vroeg of hij serieus achteruitgegaan was of lichtjes zei ze eerst dat hij aanzienlijk achteruitgegaan was op die 8 maand tijd.
Daarna zwakte ze het plots een beetje af, volgens gunther omdat ze zag dat ik heel nerveus stond...
Het enige dat ik weet is dat t eerste wat ze zei was dat diddl aanzienlijk achteruitgegaan was en we rekening moesten houden met hartfalen en dat hij er plots zou stuiken en zou doodgaan...

Riddle, de pijnstilling die we geven heeft niks te maken met die hcm hoor.
Diddl heeft chronische darmontstekingen van dikke en dunne darm en sukkelt met zijn maag en reflux ook.
En van die ontstekingen liep hij echt niet goed en was hij heel plat.
Het was ons opgevallen dat als we hem om bepaalde redenen pijnstilling moesten geven dat hij zich dan blijkbaar een pak beter voelde.
Dus hebben we gevraagd aan de dierenarts of we hem dat niet dagelijks mochten geven om hem zo kwaliteit van leven te geven.
Putcuyps vindt dat maar niks omdat dat slecht is voor de nieren volgens haar.
En het probleem van tegelijkertijd betablokkers nemen en die pijnstilling is dus dat dat nog slechter is voor de nieren...
Ah , jullie hadden ook prognose van 6 jaar gekregen maar hij is er toch al 8 geworden, daar ben ik blij om.
Wij zien het bij onzen diddl niet zo rooskleurig in jammer genoeg...
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 23 apr 2012, 18:32

Hoi Nadine
Meid wat een giga rot bericht is dit ,Je doet het in mijn ogen top door te kiezen voor de goede kwaliteit van leven van Diddl dat is het belangrijkste wat telt ,

Ook voor jullie en de andere katten een gezellig en toch goed leven en niet een diertje met iedere dag pijn
Denk dat sommige DA niet weten wat nu wel of niet werkt ,denk dat dat misschien per dier verschillend is

Een vriendin van mij heeft een poes met zware HCM ,Rob dacht dat zij geen jaar meer te leven had ,Ze leeft nog steeds dit is 4 jaar terug ,
zo weinig kunnen ze er van zeggen ,laten we hopen dat Diddl ons versteld doet staan ,
heel veel sterkte met de klap ,

Giga fijn dat Ramses wel stabiel gebleven is ,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

moon1970

Berichtdoor moon1970 » ma 23 apr 2012, 18:45

Gelukkig Ramses stabiel maar wat erg voor Diddl. Ik vind die pijnstillers zeker nodig ,is toch hartstikke zielig als hij pijn heeft. Kan je niet allebei de medicijnen geven? Sterkte !!! En een grote knuffel voor Diddl
Groetjes Monique en knuffel van Rani en Feetje....

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 23 apr 2012, 18:50

Ze begon terug aan de discussie wel of niet pijnstilling geven.
Die discussie hadden we de vorige keer al gehad;
Toen had ze ons ook al gezegd dat het heel slecht is voor de nieren.
Waardoor wij enorm waren beginnen twijfelen aan onszelf.
We hebben dan gebeld naar onze dierenarts en hebben het met hem besproken en zijn toen nogmaals tot het besluit gekomen dat kwaliteit van leven voorgaat en volgens frank was t nu ook weer niet zo dat het zo ontzettend slecht is voor de nieren.
Vandaag krijgen we dat dus weer te horen.
Ik leg haar uit dat we een duidelijk verschil zien bij diddl als hij pijnstilling krijgt tov als hij er geen krijgt.
Echt een heel duidelijk verschil.
Krijg ik te horen dat dat komt omdat hij verslaafd is en maakt ze zo een gebaar van dat hij dan wel high zal lopen.
Waarop ik antwoord dat ikzelf ook zware pijnstilling neem (wordt voorgeschreven aan kankerpatiënten oa, ik heb zware chronische pijnproblemen) en dat de pijnstilling bij mij ook niks doet aan de aandoening zelf maar wel aan het symptoom pijn en dat ik daardoor betere kwaliteit van leven heb, dat ik ook niet high loop en ik ten zeerste betwijfel dat diddl dan high loopt...
Dat bij diddl die pijnstilling toch ook inwerkt op zijn pijn en hem daardoor kwaliteit van leven geeft.
En dat als we moeten kiezen tussen diddl zijn leven rekken en trekken terwijl hij pijn heeft en hij zich heel slecht voelt of diddl minder lang bij ons hebben maar dat hij zich gedurende die tijd toch goed voelt in zijn vel dat wij dan kiezen voor het laatste
Ze wou nog wat discussiëren maar gunther heeft er een stop op gezet door te zeggen dat we de discussie al eens gevoerd hadden en we onze beslissing al hadden genomen en niet meer gingen veranderen van gedacht...
Ze zei dat ze ons maar gewoon de informatie wou aanbieden en dat is prima natuurlijk, maar we krijgen dat iedere keer te horen en iedere keer voel ik me dan rotslecht en voel ik me dan een beroerd baasje, het is alsof je iets slechts doet voor je beestje terwijl je alleen maar goeie intenties hebt en het beste wil voor hem.
Maar toch doet ze je dan twijfelen omdat ze dan zoiets over zich heeft van wat we doen dat dat niet goed is...
Als ik mezelf dan voorhou dat we gaan voor kwaliteit van leven en niet voor lengte van leven tot in het extreme ten koste van alles dan ebben mijn twijfels wel terug weg maar op t moment dat ik daar dan sta voel ik me echt een beroerd rotslecht mens.

Ik heb vorig jaar ook eens naar haar gebeld voor info ivm hartklonters en verlamming aan de achterpoten, toen we hier probeerden te beslissen wat we gingen doen als dat zou voorvallen.
Diddl toch proberen redden of diddl laten inslapen.
Onze dierenarts had gezegd dat we echt moesten afwachten tot dat gebeurde en dat hij dan kon kijken of het de moeite was om toch te proberen redden (door een nagel te kort in te knippen ,als ze dat nog voelen kan je er hen eventueel nog proberen doortrekken en is t nog niet helemaal verloren, maar als ze niks voelen moet je hen laten gaan) en ik wou weten wat zij daar van dacht.
Ik dacht dat ik ging te horen krijgen dat we diddl best lieten inslapen dan.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen dat ze vanalle machines heeft staan die hem er kunnen doortrekken.
Dat we niet mogen opgeven en we moeten proberen om hem daar door te krijgen
Ongeacht dus wat daarna de kwaliteit van zijn leven is blijkbaar...
Ze zei dat er mensen zijn die ervoor kiezen om een dier met verlamming te laten inslapen, maar ja,...
Dat werd gezegd op een manier waaruit je kon opmaken dat zulke mensen toch niet echt t goede doen voor hun dier...
Toen hadden we door dat ze daar gaan voor lengte van leven ongeacht of een dier nu goeie of slechte kwaliteit van leven heeft.
Het belangrijkste voor hen is het blijkbaar rekken en trekken.
En daar kunnen wij ons niet in vinden...
Maar als je dat dan aangeeft dat je je daar niet kan in vinden wordt er zo een beetje gedaan alsof je maar een vreselijk mens bent.
Ze zijn vriendelijk tegen je, daar niet van, maar je krijgt toch dat gevoel aangepraat...niet letterlijk, maar door de manier waarop ze het zeggen, door hetgeen geïnsinueerd wordt eigenlijk.
We gaan er omdat ze de beste zijn voor die hcm testen, maar we volgen hen niet in de opvatting dat je maar moet rekken en trekken...
Afbeelding

moon1970

Berichtdoor moon1970 » ma 23 apr 2012, 19:00

ja ik denk dat Diddl misschien wel een beetje went aan de pijnstilling en dat je als je dat merkt misschien over een tijdje de dosis een klein beetje moet verhogen. maar dat is dan toch iets anders als verslaving en dat heb je bij mensen die pijnstillers innemen ook. Toch heb je als mens dan minder pijn en dat is denk ik voor katten ook zo. Jammer dat je nu een rot gevoel hebt door het gesprek. Ik vind juist dat je erg je best doet voor Diddl.

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 23 apr 2012, 19:04

Ondertussen voel ik me niet meer zo een beroerd mens maar op t moment zelf dat je daar dan staat voel je je echt alsof er 3 zessen op je hoofd staan...
Afbeelding

moon1970

Berichtdoor moon1970 » ma 23 apr 2012, 19:11

Ja ik begrijp het. Je kent diddl toch het best. Je ziet toch aan hem dat hij zich beter voelt met de pijnstillers.

Terug naar “HCM Test Hoek”