23 april test diddl en ramses

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Marthe
Contacteer:

Re: 23 april test diddl en ramses

Berichtdoor Marthe » ma 23 apr 2012, 19:18

Wat vervelend Nadine, dat Diddl zo achteruit gegaan is! :( Wel fijn dat Ramses stabiel gebleven is. Ik hoop toch dat jullie nog lange tijd van Diddl mogen genieten. Veel sterkte met het verwerken van deze tegenslag, het lijkt me toch een mokerslag als je je angst bevestigd ziet worden.

riddle

Berichtdoor riddle » ma 23 apr 2012, 19:46

Waarschijnlijk realiseert Putcuyps zich niet dat ze telkens weer dezelfde discussie aangaat, maar ondertussen moet je het steeds maar weer incasseren natuurlijk.Ik heb er ook al aan gedacht wat ik zou doen als Riddle ineens zou verlamd zijn en ik wacht ook maar af en bekijk het dag per dag.Ondertussen is hij toch al 8 en ik hoop dat hij érg oud wordt.Dus als jij met je eigen ogen ziet dat jouw beestje beter is met zijn pijnstiller, dan geef je die netjes verder.Ik ga trouwens ook naar haar voor de testen.Bespreek anders eens met je vaste dierenarts of je wel of niet betablokkers bijgeeft.Wie weet helpen die wél voor zijn hartje.Bij Ridddle is dat toch zo.Ann

Tilly

Berichtdoor Tilly » ma 23 apr 2012, 20:07

Maar als je dat dan aangeeft dat je je daar niet kan in vinden wordt er zo een beetje gedaan alsof je maar een vreselijk mens bent.
Ze zijn vriendelijk tegen je, daar niet van, maar je krijgt toch dat gevoel aangepraat...niet letterlijk, maar door de manier waarop ze het zeggen, door hetgeen geïnsinueerd wordt eigenlijk.
We gaan er omdat ze de beste zijn voor die hcm testen, maar we volgen hen niet in de opvatting dat je maar moet rekken en trekken...
Oei, rottig nieuws van Diddl. Maar laat je niets aanpraten, jij moet met je beslissingen verder leven.
Het belangrijkste is dat je er zelf achter staat! Sterkte hier verder mee.

In ieder geval een opluchting dat Ramses stabiel is.
Groetjes, Tilly >^.^<

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 23 apr 2012, 20:13

Riddle, maar hoe weet je dat hij het zonder die betablokkers ook niet zo goed zou doen?
Tegen ons zei ze dat het vroeger standaard was bij hcm'ertjes dat betablokkers werden gegeven.
De laatste jaren zijn ze daar van af gestapt.
Er zijn geen bewijzen dat ze de ziekte afremmen
Ze zijn wel met onderzoek bezig maar zo een onderzoek duurt jaren en nu zijn er nog geen resultaten.
En zelf was ze niet bepaald overtuigd van de werking van die betablokkers in t geval van diddl.
Had ze gezegd dat het zou werken zouden we natuurlijk zoeken naar een mogelijke oplossing.
We gaan nu ook kijken hoe diddl is en doet als we de pijnstiller om de dag geven.
Zien we dat hij zich allegelijk nog goed voelt gaan we kijken wat hij doet en hoe hij is als we het doen om de drie dagen, omdat putcuyps zei als we die pijnstilling toch willen blijven geven dat we het dan beter om de drie dagen doen.
Dus we willen het wel proberen.
Maar als we zien dat hij zich op een dag zonder pijnstilling duidelijk beroerder voelt dan blijven we gewoon iedere dag geven
Ik weet zelf hoe het is om je beroerd te voelen godganse dagen en om veel pijn te hebben.
En dan heb je op den duur geen leven meer dat de moeite waard is...
Maar wat die betablokkers betreft vond zij het dus onduidelijk of het bij diddl zou helpen en zei ze zelf dat we evengoed iedere dag dat konden geven terwijl het nul komma nul zou doen voor diddl, dat kon ze gewoon niet zeggen zei ze dat het zou helpen...
Wij hebben ons hier ook al kromgedacht wat te doen als diddl verlamming krijgt aan achterpoten.
Net als ik me er bij had neergelegd dat we hem zouden moeten laten inslapen kregen we dan te horen van de dierenarts dat we dat op voorhand niet mogen en niet kunnen beslissen...
Dus gaan we gewoon afwachten of het gebeurd en dan kijken wat de dierenarts zegt.
Ik vertrouw Frank dat hij gaat doen wat het beste is voor diddl en dat hij het niet nodeloos gaat willen rekken
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 23 apr 2012, 20:20

Hoi Nadine
Het is al heel belangrijk dat je goede afspraken hebt met je DA .dat je weet dat hij er staat als je hem nodig hebt
Hoop dat dat je een iets rustiger gevoel geeft .al zal je nooit zonder schrik naar Diddl kunnen kijken als hij lang slaapt of doodstil ligt ,

Als ze die betablokkers niet gebruiken ,weten ze ook nooit of het gaat werken ,in jou geval heb je geen keus .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 23 apr 2012, 20:28

Joy en DjiDji krijgen allebei Atenolol.
DjiDji is wel in een jaar van verdacht naar positief gegaan.
Joy weten we woensdag hoe zij er nu voorstaat. Zij krijgt ook benakor.
Ik weet ook niet of het helpt maar ik geef het wel.
Bij mensen werkt het toch ook.
Groetjes Clem
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 23 apr 2012, 20:43

de dierenarts heeft het net nog eens uitgelegd van die betablokkers, betablokkers worden gegeven om de frequentie van hartslag naar beneden te krijgen.
En diddl heeft geen te hoge hartslag.
Dus heeft hij die niet nodig.
En het is twijfelachtig op dit moment of een betablokker die hcm kan afremmen...
Het is ook afhankelijk welke vorm van hcm een dier heeft of ze een betablokker krijgen, je hebt hcm waarbij de hartwand zodanig verdikt dat de inhoud van de hartkamer verkleint en dan heb je hcm waarbij het hart uitzet en de wanden zo dun als papier zijn en je had nog een vorm maar dat ben ik al weer vergeten, en t is afhankelijk van welke vorm een dier heeft of men betablokkers voorschrijft of niet.
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 23 apr 2012, 20:44

Clemmetje, bij mensen werkt het in de zin van dat mensen er meer uithoudingsvermogen van krijgen zei putcuyps en ze vond het maar de vraag of een kat meer uithoudingsvermogen moet hebben aangezien ze t grootste deel van de dag slapen.
En als er dan geen zekerheid is dat de ziekte afgeremd wordt moest je je afvragen of het wel nodig was om je kat twee maal daags medicatie te geven die mogelijk niet opbrengt en waar je dan niet mee kan stoppen

Diddl hoest trouwens terug meer en heeft terug meer irritatie in zijn keel, dierenarts heeft hem net terug spuitje gegeven om die irritatie terug wat te onderdrukken zodat hij zijn brokjes tenminste binnenkrijgt zonder hem 10 keer te verslikken ocharme.
Ik zal blij zijn als die infectie op zijn bovenste luchtwegen eindelijk eens gedaan is
Laatst gewijzigd door lathyrus op ma 23 apr 2012, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 23 apr 2012, 20:46

Ik ga het woensdag ook nog eens aan Gerritsen vragen maar hij zei toen tegen mij dat inderdaad de hartslag naar beneden moest zodat de hart minder hard moet werken volgens mij.
Hij wil dat de hartslag rond de 120 is voor Joy en DjiDji.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 23 apr 2012, 20:52

Hoi Nadine,

Wat naar dat Diddl achteruit gegaan is... maar snap helemaal dat je hem op de pijnstiller hebt staan hoor! Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit in mijn ogen.
We fijn dat Ramses niet verslechterd is!

Sterkte met Diddl! Hopelijk komt hij snel van die hoest af.
Afbeelding

Terug naar “HCM Test Hoek”