Vervalste HCM testen Cattery Nomoi

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Vervalste HCM testen Cattery Nomoi en

Berichtdoor Wil » za 08 dec 2012, 22:36

Hoi Jurgen
inderdaad Ha ha dat jullie ook de siam enz erin hebben zitten ,dat wist ik niet ;) ben totaal niet bekend met de Britten fok .

Wij sturen al een paar jaar swab's naar Dr.Laurent Tiret in Frankrijk,dit is alleen voor de Sphynxen

Nu gaan we ook de swabs sturen naar Harlingen .niet omdat ik denk dat het nut heeft daar is het nog veel te vroeg voor ,maar alle beetjes helpen.,maar ze doen gelijk de PKD en bloedgroep ,

Ik geloof dat Gerben een kat Positief had en ook via deze test ,

Ik hoop dat ik het nog mee mag maken dat ze een goed iets vinden om de HCM uit te roeien ;) We kunnen niet meer doen dan dat we nu doen testen testen en nog eens testen ,en open en eerlijk wezen ,gelukkig is de ergste taboe er nu af
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 08 dec 2012, 22:49

Ik zag van de week had ze ook kittens staan op de MP, die zijn al geplaats en advententie verwijderd. Heb het waarschijnlijk de laatste dag gezien.

Wat ook gedaan word is kittens plaatsen via Dierenwinkels in Belgie zo ontkomen heel veel fokkers controlle en garantie, en per kitten brengt dat meer op.. Dochter van deze mevrouw heeft de ´zaak´overgenomen en hoe dan ook ze gaan door.. Kittens plaatsen gaat nu via Wageningen, Amersfoort (oma) Nieuw Vennep, Amsterdam dochter. Ik weet al 2 jaar dat aantal grote fokkers hun dieren via dierenwinkel verkopen in Belgie, kitten brengt meer op, geen garantie en niemand kan ze aanspreken. Het lijkt wel geen eind aan te komen.... Overheid en wetgeving zou zich hierover moeten buigen, want er gaan zoveel mensen hiermee door. Was HCM zo een groot probleem maar de enige probleem, niet te vergeten andere erfelijke immun en darm probelemen, kat een niesziekte, darm parasieten etc en door inteelt verklote excus voor mijn woord keuze immuniteit..

Groetjes, sweet_sm
Afbeelding

lunarasphynx

Berichtdoor lunarasphynx » ma 11 feb 2013, 10:29

hallo maar katten en honden verkopen via dieren winkel moeten ze verbieden!!

maar gisteren werd ik door cattery nomoi en cattery wesopa gemaild huilen_sm waarom maak jij ons nu ook zwart???????

of ik eens wilde ophouden met hun in een kwaad daglicht te zetten blink_sm
omdat ik een mevrouw de groot uit urk heb gemails omdat zij een kater v nomoi op marktplaats ter dekking had staan
dus ben ik eens gaan horen of hij hcm getest was en wat bleek niet getest mad1_sm maar dat was niet nodig hadden de 2 dames (nomoi en wesopa) haar wijs gemaakt want hcm komt bij sphynxen niet voor alleen bij britten en maincoons belachelijk toch huh_sm

dus heb ik deze mevrouw vriendelijk toch dringen verzocht de kat van mp af te halen en hem eerst te laten testen en heb haar alle bewijzen van de vervalsingen en de positieve broertjes cq halfbroertjes en n nichtje toegemaild ze heeft de kater nu verwijderd van internet en gaat hem dna en echo testen dry_sm

heb gezegt dat ze ons op de hoogt moet houden maar ja ik weet het niet hoop dat ze ons de uitslag van de testen laat weten als ze gaat testen?? hoop voor die mevrouw dat dr kater negatief test?

en wil alle mails zitten in je mailbox heb ze allemaal doorgestuurt want deze ......................... moeten stoppen met dat hcm katten vermeerderen!!!!!

en wat voor dreig mails ze me ook nog gaan sturen moeten zij zelf weten dat bewijst hoe ziellig deze mensen bezig zijn geloven in hun eigen sprookjes

ik zal ze op monsterboard aan melden kunnen ze solliciteren bij de efteling ha ha

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 15 feb 2013, 21:16

Goed dat je mensen waarschuwt Gerben.
Heb je al wat van die mevrouw gehoord of ze is wezen testen met haar kater?
Groetjes Clem
Afbeelding

lunarasphynx

Berichtdoor lunarasphynx » vr 15 feb 2013, 22:02

hallo ja mevrouw de groot de mevrouw heeft hem direct van mp gehaald en laten testen en hellaas is mijn vermoeden n nachtmerry geworden hij heeft zware hcm en diverse afwijkingen lekkages

heb de dierenbescherming van mijn rayon gevraagd wat hier aan te doen is aan zulke vieze ........

die zo willens en wetens zieke katten vermeerderen heb er geen woorden voor

zij zijn met juristen aan het overleggen of zij haar kunnen vervolgen maar weinig hoop??want hcm testen is niet verplicht in dit land!!!

wel ben ik erg blij dat mevr de groot mijn advies heeft opgevolgd en hem uit de fok heeft gehaald en gestest

maar ja waarneer houd die marrianne nu eens op met fokken met die katers met hartkleplekkage??

ben zo boos op die cattery nomoi dit is gewoon pure dierenmishandeling toch

en voel me zo machteloos dat ik als contoleur er niks aan kan en mag doen als alleen mensen waarschuwen calling_sm

maar ik blijf iedereen waarschuwen en zeker n 8 catterys houden alles wat zij doet in de gaten en waarschuwen een ieder die bij haar gekocht hebt

lunarasphynx

Berichtdoor lunarasphynx » vr 15 feb 2013, 22:18

en vind het niet alleen voor die mevr de groot heel erg is een super goed mens overigens

want die heeft hier ook veel verdriet van en ze heeft cattery nomoi ook gemaild maar niks meer vernomen ik heb ook gemaild maar ze laten nu ook niks meer horen !!!

en weet wat voor smoesjes ze zo gaan gebruiken .
:heb nooit n mailtje gehad zullen ze straks wel tegen die mevr zeggen

want ja liegen en bedriegen en de schone schein ophouden cool_sm is kennelijk hun hobby mad1_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 16 feb 2013, 00:14

Hoi Gerben
Testen is niet verplicht ,maar je moet voor de wet wel een deugdelijk product afleveren ,helaas hoe gek het ook klinkt ze vallen onder de witgoed wet als ik het goed heb ,
Je hoort te weten dat je je katten moet testen.omdat iedere fokker ook weet dat HCM bestaat .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Amora

Berichtdoor Amora » za 16 feb 2013, 12:23

Er stond van de week een dekkater op MP en een dekking kosten 100 euro.
Ik een mail gestuurd en ook deze dekkater was niet getest!!!

Ze zei op antwoord van mijn vraag waarom zij niet testen............dat veel cattery's 2 nestjes per jaar doen, 1 volledig getest en met stamboom en eentje niet getest en zonder stamboom.............

Dus de tweede dekking lekker goedkoop!!

Dit is echt te schaamteloos voor woorden als dit waarheid is!!!!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 16 feb 2013, 13:24

Ik denk dat er genoeg gefokt wordt zonder te testen bewust en er zullen mensen zijn die zich van geen kwaad bewust zijn omdat ze zich niet in het ras verdiept hebben.
Hoe dan ook een slechte zaak.
Groetjes Clem
Afbeelding

lunarasphynx

Berichtdoor lunarasphynx » za 16 feb 2013, 13:30

en hier even een advies voor een ieder die met n dier wil fokken

leer en verdiep u eerst te treuren voor u er aan begint!!

vraag het aan iemand die er echt verstand van heeft en bezint eer ge begint

het zijn levende wezens!!!

Terug naar “HCM Test Hoek”