Vervalste HCM testen Cattery Nomoi

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
lunarasphynx

Re: Vervalste HCM testen Cattery Nomoi

Berichtdoor lunarasphynx » za 16 feb 2013, 13:34

je hebt hellemaal gelijk clem is een hele slechte zaak!!!

je gaat toch ook niet jarenlang in n vliegtuig vliegen en dan pas je brevet halen??

ze zouden een cursus moeten verplichten met examen voor je met n dier van welk ras dan ook mag fokken!!toch?? en is nog gezellig ook zon cursus p2

heb zelf ook eerst n dans cursus gevolgd voor ik ging trouwen ha ha p2

Viktor
Contacteer:

Re: Vervalste HCM testen Cattery Nomoi

Berichtdoor Viktor » zo 17 feb 2013, 01:27

Goed dat jij jezelf zo inzet voor dit HCM verhaal! Echter lijkt het erop dat deze mensen door gaan met dit soort praktijken, alweer 5 jaar geleden begreep ik dat er echt heeel veel fokkers zijn die de kittens aan een dieren winkel verkopen, in Belgie betaal je namelijk belasting over de 4de nest en verder.. Dus je zou deels kunnen zeggen dat die winkels verleng stuk zijn van belasting ontduikers...

Zo zijn ook aantal mensen uit Nederland die dit doen.. En voor de wet helaas niets fout, zulke mensen hebben zich tegen alles ingedekt en natuurlijk blijft de basis dat niets verplicht is.. Om welke gronden moet je iemand aanspreken??

Komt op eigen geweten neer en veel mensen hebben dat niet of gaan economische zaken voor alles, dierenwel zijn mensenlijkheid komt in hun boekje niet voor..

Ik weet niet of jullie het weten maar dierenbescherming geeft iedere zomer een krantje uit met allerlei verhalen over dieren die verboden zouden moeten worden met namen zijn dit honden in slechte condities zoals verschillende (brachycephale rassen, plate koppen) Bull soorten, King Charles, Chi iedere jaar zijn er 10 honden rassen..

Even was een discussie om ook de Sphynx op de zetten in 2009 was dat... Die bleek uiteindelijk ´te gezond´ voor de koude douche van de krant...
Afbeelding

lunarasphynx

Re: Vervalste HCM testen Cattery Nomoi en

Berichtdoor lunarasphynx » zo 17 feb 2013, 09:38

hallo vicktor weet er alles van dat ze veel rassen willen verbieden maar kunnen ze niet de dierenbescherming drijft sommige dingen erg door !!

en sommige ergere dingen doen ze niks aan heb dit al div malen besproken

maar binnenkort zal de verkoop van honden en katten in dierenwinkels waarschijnlijk verboden gaan worden!!

maar ja dat beloven ze al 3 jaar!!maar ja ik ben maar n domme controleur bij de dierenbescherming dus mag alleen na melding of na herplaatsing uit n asiel controlle doen en verder niks!!en alleen in mijn regio

maar de verkoop is niet zo heel erg maar degene die willens en wetens hcm in de lijnen fokken en gewoon doorgaan daarmee en alle testen vervalsen

maar ik ben volgens wil olfers n pitbull!! ha ha ha en die laten niks los wat ze vast hebben

dus dan zullen degene waar het hier omgaat dus n aardige kluif aan hebben!!

maar nogmaals wil ik toch kenbaar maken dat ik blij ben dat fam de groot uit urk mijn advies heefd opgevolgd dry_sm en getest heeft hellaas met slechte uitkomst(hcm)maar hij is nu wel uit de fok en heeft n hoop dierenleed bespaart!
ben dus blij dat ze mij heeft geloofd en niet de fokker nomoi waar ze hem gekocht heeft!!

Dani

Berichtdoor Dani » zo 17 feb 2013, 13:16

Hallo Iedereen,

Naar aanleiding over bovenstaande discussie over HCM en fokkers die moedwillig fokken met HCM in de lijnen schoot mij een uitzending te binnen die te zien was bij eenvandaag. Ik vond het heel interessant ook al gaat het in die uitzending over honden. Een hondenbezitter van een zieke hond heeft de fokker bij de rechter aansprakelijk gesteld voor o.a het leed wat haar daardoor is overkomen en ze heeft de rechtszaak gewonnen en de fokker moet haar 6000,- betalen wat nog nooit eerder was gelukt in Nederland. De link staat hier beneden om de uitzending te bekijken. Hopelijk biedt dit perspectief voor de toekomst als het gaat om het fokken met rasdieren en de gezondheid daarvan en gaat er wettelijk ook daadwerkelijk wat veranderen. Dani

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/423 ... _fokbeleid_
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

lunarasphynx

Berichtdoor lunarasphynx » zo 17 feb 2013, 16:38

intressant maar je krijgt je geliefde dier er niet mee terug

is niet in geld uit te drukken maar is wel n stok om mee te slaan!?

Dani

Berichtdoor Dani » zo 17 feb 2013, 16:57

Nee, je krijgt je dier er niet mee terug en daar is de fokker dus verantwoordelijk voor want hij heeft je een ziek dier verkocht of had redelijkerwijs kunnen weten dat hij je een ziek dier verkocht. Dus de fokker wordt daarom in deze reportage veroordeeld. Dit maakt de weg dan vrij om een ondeugdelijk fokker aansprakelijk te stellen en veroordeeld te krijgen. Dit lijkt me een goede ontwikkeling om uiteindelijk het kaf van het koren te scheiden bij hopelijk alle rasdieren.
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

lunarasphynx

Berichtdoor lunarasphynx » zo 17 feb 2013, 17:46

laten we het hopen!! happydance_sm

dan doe ik dansje

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 18 feb 2013, 16:22

Hoi Dani
dit is een heel goed iets ,de eerste stap is hier mee gezet ,ging dat niet om die witte herder ??
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 18 feb 2013, 21:54

Super dat er bij de honden nu een uitspraak is die een voorbeeld heeft gezet voor anderen.
Nu nog bij de katten.
Groetjes Clem
Afbeelding

zoefay

Berichtdoor zoefay » ma 18 feb 2013, 22:07

Hoe triest......

Terug naar “HCM Test Hoek”