HCM Tests door Melinda Schimdt (Oisterwijk)

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Dutchdelite

HCM Tests door Melinda Schimdt (Oisterwijk)

Berichtdoor Dutchdelite » di 20 okt 2015, 10:33

Ik heb een vraagje over deze radiologe.

Ik heb begrepen dat haar tests niet helemaal zuiver zijn, niet of nauwelijks positieve tests en twijfel gevallen.

Echter staat zij nog steeds in de lijsten (ook in de excelsheet) van Radiologen zonder waarschuwing. what_sm
Ook in de post van 12 oktober (van de week) staat ze er nog tussen....
phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=8879

Ik begrijp het allemaal even niet meer rolleyes_sm

Nu ben ik bezig met een kitten en blijkt de moeder getest te zijn door haar.
Eigenaar vertrouwde haar eigen radioloog niet omdat deze niet voorkwam in de lijst van de hcm datase (ik ben nog aan het achterhalen wie het was)
Zij heeft gekeken in deze lijst en zag Melinda Schmidt staan.
Denkend als zij in de lijst staat van de hcm database dat moet het dus goed zijn en heeft haar moederpoes voor de dekking laten testen.

Maar als ik berichten lees dan komt Melinda bij mij over als een prutser, die niet weet wat ze doet....

Ik gaf dit bij haar aan en ze schrok er een beetje van.
Ik ook , want het is een kitten van Smudge en die is in orde en ik zou graag van hem een kitten willen hebben, ook deze zien er namelijk onwijs leuk uit en mams is netjes getest en op tijd.

En nu zou toch weer blijken dat het niet goed zit.

(het lijkt er wel op of het me niet gegunt is confused_sm )

Wie kan mij helpen hierin ?

ik zit op de tests van mams te wachten, maar ja als ze door Melinda Schmidt zijn gedaan is dat papiertje niets waard, klopt dat ?
Groetjes Dutchdelite
byebye_sm

Afbeelding

Shyla

Re: HCM Tests door Melinda Schimdt (Oisterwijk)

Berichtdoor Shyla » di 20 okt 2015, 14:35

Ik snap je verwarring, want die heb/had ik zelf ook.

Dit hele verhaal kwam aan de orde toen ik mijn meisje net had. En naar aanleiding hiervan heb ik alle papieren van haar paps en mams erbij gepakt en zag dat haar mams ook door mevrouw Schmidt getest is op HCM. Dus ik schrok hiervan. Dus ik heb gelijk contact opgenomen met de fokker en alles doorgezet naar haar. En haar reactie was dat ze al haar katten gaat laten hertesten zodra ze verhuisd is. Ook gaf zij aan dat zij ook nog goed contact heeft met de fokker waar de mams van Khloé weg komt en zij testen die ouders ook nog elk jaar met als resultaat HCM Negatief. Daardoor ben ik iets geruster maar het neemt m'n ongerustheid niet geheel weg. Die zal pas weg zijn als de mams opnieuw en dan hopelijk ook weer negatief is getest.

Ik ben geen fokker en kom ook maar net kijken in de mooie sphynxen wereld maar ik denk dat het belangrijk is, misschien wat vergezocht, dat de fokker nog contact heeft met de fokker van de "opa's en oma's" om na te gaan of zij nog jaarlijks getest worden op HCM. Aangezien dit erfelijk is is het van belang dat de gehele bloedlijn vrij is van HCM. Ook dit is nog geen garantie maar het zou mij een goed gevoel geven omdat dit voor mij wel aangeeft dat ze in het belang van ons geliefde Sphynx ras denken.

Als ik zelf een Cattery zou hebben dan zou ik graag willen weten hoe het met de ouders van mijn clan gaat en dan zou ik elk jaar om deze HCM testen vragen omdat ik graag een zuivere lijn zou willen behouden met daarbij de jaarlijkse HCM testen van mijn eigen clan.

Neemt natuurlijk niet weg dat als je je dier laat testen je er vanuit gaat dat deze zijn/haar vak verstaat. Dit is en blijft een lastige situatie en je zal er wel veel meer tegen gaan komen die de katten bij haar hebben laten testen in de veronderstelling van dit zit wel goed.

Helaas heb ik dus geen duidelijk antwoord voor je maar ik hoop dat je iets met deze informatie kunt. En daarbij als je het niet vertrouwd moet je het niet doen.
When I look into the eyes of my cat, I do not see an animal, I see a living being, I see a friend, I feel a soul

Lieve groet, Mandy

Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 20 okt 2015, 15:12

Hoi Hoi
we geven hier vanavond antwoord op ik moet naar de DA nu ,ik weet niet of Debbie nu tijd heeft ,
Hier vast 2 testen van een kat van ons ,Waar de verdachte kat goed getest is door Melinda .uiteraard is deze kater gecastreerd,
Maar deze had ik je al laten zien ,,
Afbeelding

Hier word de verdachte kat goed getest om mee te fokken ,dit soort dingen maakt dat je geen vertrouwen in een Radioloog hebt,er is nog meer ,
Een Radioloog moet je voor 500% van op aan kunnen ,door de uitslag van een HCM test fok je wel of niet met een diertje ,,Naam is verkeerd geschreven ,kijk naar het chip nummer dat het om dezelfde kat gaat,

Afbeelding
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Dutchdelite

Berichtdoor Dutchdelite » di 20 okt 2015, 17:09

Hoi,

bedankt voor jullie reacties.

Maar Wil, onderstaande link heb je 12 oktober op dit forum gezet
phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=8879

En in de excelsheet staat Melinda Schmidt ook nog als radiologe vermeld.
Op basis daarvan is de fokker juist naar Melinda toegegaan.

Is het niet handig om in die lijst en de excelsheet een waarschuwing te zetten, dat deze radiologe niet betrouwbare tests afneemt ?
Groetjes Dutchdelite
byebye_sm

Afbeelding

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » di 20 okt 2015, 17:15

Ook ik ben wezen testen met grobbekuiken bij haar... Hij was verdacht getest en bij Melinda negatief....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » di 20 okt 2015, 17:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Dutchdelite

Berichtdoor Dutchdelite » di 20 okt 2015, 17:53

Ik weet het, het is vreselijk.

Daarom mijn verzoek voor een waarschuwing voor haar in de lijst...
Groetjes Dutchdelite
byebye_sm

Afbeelding

Dutchdelite

Berichtdoor Dutchdelite » di 20 okt 2015, 19:22

Kennen jullie de volgende radioloog ?

Dierenarts Ben van DierenArtsenPraktijk de Eenhoorn uit Asten

Doet deze meneer goede tests ?
Groetjes Dutchdelite
byebye_sm

Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 20 okt 2015, 19:34

Hoi Hoi
nee niet dat ik weet ,,WIJ kunnen haar niet uit de lijst halen ;( wij kunnen wel waarschuwen meer niet
,
Katten verenigingen zeggen wie er mag testen ,,

Er is ons wel aangeraden om niet meer met de Sphynxen bij Melinda Smidt te laten testen
,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Dutchdelite

Berichtdoor Dutchdelite » di 20 okt 2015, 19:53

Ik snap hem, ik heb de fokster dit ook aangegeven, ze baalt enorm.
Ze was zelf al bij DAP Eenhoorn weg gegaan, wat volgens mij wel een verstandige keuze was.

Ze woont in Waalre (nabij Eindhoven)

Wat is een goede radioloog bij haar in de buurt ?
Groetjes Dutchdelite
byebye_sm

Afbeelding

Terug naar “HCM Test Hoek”