Pink en zijn HCM

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Audrey

Re: Pink en zijn HCM

Berichtdoor Audrey » zo 18 jun 2017, 15:36

Aan de ene kant is Pink best vrolijk en ondernemend, en zijn ademhaling is redelijk stabiel. Aan de andere kant heeft hij wel net weer zo een enge astmatische hoestbui gehad. Hij blijft dus maar wel in de relatief koele benedenruimte, tenminste zolang het zo warm is.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 18 jun 2017, 18:36

Hoi Audrey,
shit dat hij wel weer een hoest bui heeft gehad ;( maar dat hij stabiel blijft is toch wel heel erg fijn ,
ik hoop dat het 5 graden koeler gaat worden scheelt heel veel zeker in de stad ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 18 jun 2017, 18:38

Dat is inderdaad minder Audrey. Is altijd zo naar.
Lekker. Beneden houden.

Groetjes Clementine
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 20 jun 2017, 20:02

Hoe heeft Pink het vandaag volgehouden? Bij ons op het werk was het 32 graden vanmorgen om acht uur. In de loop van de dag met de airco naar 28 graden gegaan, maar nog steeds erg warm.

Momenteel gaat het met Pink best redelijk. Hij is nog steeds vrolijk en actief, zij het wel een beetje rustiger dan zeg een half jaar terug ofzo. Maar best gelukkig dus. Ademhaling nog steeds niet heel slecht. In de slaapkamer was het gisteren 36 graden dus die is afgesloten. Daar mag Pink pas vanavond weer in. Het raam staat nu open en de mechanische luchtafvoer staat aan dus hopelijk koelt het wat af.

Ik heb geprobeerd om beneden op de bank te slapen. Dan hoeft Pink niet alleen te blijven ´s nachts. Maar de bank is toch wat krap voor 3 personen (Asbo, Pink en ik) dus ik werd heel vaak wakker. En er zijn geen verduisteringsgordijnen beneden. Dus de Pinkiewekker ging al om HALF ZES!!!!!! Nou slaap ik dus weer boven en Pinkie ook want die wil gezelschap.
Maf he, paar weken terug dacht ik nog dat zijn laatste uur geslagen had, en nou is hij toch al weer een tijdje best vrolijk laugh_sm laugh_sm laugh_sm Illusies maak ik me niet, dat heeft de cardioloog wel duidelijk gezegd. En Debby werd ook bleek rond haar neus toen ze tijdens het onderzoek naar Pink zijn echo stond te kijken.

Maar zoals gezegd, iedere mooie dag is er weer een bij. En vooralsnog gaat het best lekker hier dry_sm

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » di 20 jun 2017, 22:12

Fijn hoor dat het beter met hem gaat en jullie zo van elkaar kunnen genieten. Ik jullie al liggen krap op de bank laugh_sm
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » di 20 jun 2017, 23:46

Ja lieverd ik werd bleek omdat het me raakt als ik zulke beelden zie... En dan zie je pinkie poes zon geweldig beest zelfs met streken en dan zie je die echo beelden dan.. Breekt je hart! Ookal is het niet mijn kat... Dan nog breekt mijn hart... Maar ik ben ervan overtuigd nog steeds dat hij zijn mooie vrije tijd buiten nog krijgt en heeft in zijn "laatste lootjes" en ik duim oprecht dat die laatste lootjes nog erg lang zullen duren lieve audrey en bijzondere pinky poes. Xxx

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 21 jun 2017, 19:51

Hoi Hoi Audrey,
wat fijn om te horen 36 graden is toch niet niks ,moet er niet aan denken ,
Voor een Sphynx is het eigenlijk nooit warm genoeg de dwazen ;)maar kan me je ongerustheid heel goed voorstellen ,

Kan me ook voorstellen dat het geen doen is met 3 man op de bank slapen ;)

Audrey je kan er nooit wat van zeggen ,dat is het lullige van HCM ,het is onberekenbaar
een vriendin van mij die speciaal uit Engeland kwam om te testen bij Rob ,had 1 poes waarvan Rob dacht dat ze de overtocht niet zou redden ,
Ze heeft er zelfs nog een paar jaar aangeplakt slimme meid ,

Kijk naar George 1 jaar was hij al HCM positief ,eigenlijk net zo'n wonder als Pink
Geniet van elkaar iedere dag maar dat doen jullie ook ,het is gewoon een stront verwend ventje ;)))) en jij een kanjer !!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 21 jun 2017, 20:10

Het is en blijft doodeng, maar zolang Pink nog geniet van de mooie dingen in zijn leven gaat het goed.
HCM is inderdaad heel erg onvoorspelbaar.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 22 jun 2017, 08:39

Het is wel een beetje troost dat de laatste jaren van Pink zijn leven ook de mooiste jaren zijn. Pink zijn vroegere bestaan als fok-kater is toch wat eenzaam geweest, terwijl Pink juist een enorm gezelschapsdier is. Nou heeft hij volop aandacht en knuffelen, hij heeft zijn eigen tuin, en maakt regelmatig een rondje door de buurt (aan de lijn, niet op eigen initiatief!!!) om te slijmen met de mensen-buren en stoer te doen tegen de katten-buren.

Pink is een tevreden kater en daar ben ik heel blij mee.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 22 jun 2017, 18:35

Audrey hij kan het niet beter krijgen ;))) hij heeft alle aandacht van zijn mams mag alle gekke dingen doen die hij wil ,mag het niet ga jij er wel achteraan in pyama ;)

Deze jaren tellen dubbel voor hem reken daar maar op ,Dekkater wezen is niet zo fijn ,
ook al geef je ze alles wat ze maar willen ,ze vinden het fijner op schoot ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Huisnr. 13”