Pink en zijn HCM

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Pink en zijn HCM

Berichtdoor Wil » di 27 jun 2017, 22:08

Audrey dat is ook zo mega klote aan die HCM ,je kan er inderdaad geen piel op trekken zo gaat het goed en zo zit je weer in doodsangst
Fijn dat hij nu weer beter gaat ,we blijven mega hard duimen ,knuffel voor Pinkepoes
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 09 jul 2017, 10:05

Hoe is het nu met Pink?
Pink gaat lekker! Alleen die astmatisch-achtige hoestbuien worden langzaam meer en dat vind ik wel eng. Maar verder istie weer redelijk stabiel en vrolijk enzo. Bizar he, paar weken terug leek het alsof zijn laatste uurtjes geslagen hadden, en nou lijkt het alsof er misschien nog wel maanden bij kunnen komen.

Zoals Wil zegt, totaal onvoorspelbare ziekte. Aan de ene kant schiet ik wel tamelijk snel in de angstige stress met hem, aan de andere kant probeer ik daar zo min mogelijk aan te denken en in plaats daarvan te concentreren op het geluk van de dag.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 09 jul 2017, 11:42

Die hoestbuien zijn ook doodeng.
Hopelijk worden het inderdaad nog maanden dat jij en Pink van elkaar kunnen genieten.
Fijn dat hij momenteel lekker gaat.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 09 jul 2017, 12:18

Js, die hoestbuien zijn eng! Maar gelukkig duren ze niet zo lang. En als ik eraan denk dat op de röntgenfoto Pinkie zijn longen voor de helft helemaal vol met vocht zaten dan valt het me nog mee.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 10 jul 2017, 18:34

Hoi Audrey,
die hoest buien zijn ook heel eng ,juist omdat je weet wat hij heeft ,zou een andere kat dat doen denk je o die heeft zich verslikt ,,dan hoesten ze hier ook wel eens duurt soms ook wel een 1 of 2 minuten ,

Je kan proberen om over zijn keeltje te wrijven dat wil nog wel een helpen ,super dat hij het juist met dit warme weer niet meer hoest ,
Pink zet hem op he dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » ma 10 jul 2017, 21:55

Hij blijft je in spanning houden Audrey.. kom op tijger!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 20 jul 2017, 19:49

Hoe gaat het met onze Pink?
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 20 jul 2017, 21:27

Het gaat boven verwachting goed met PInk. Ademhaling redelijk stabiel rond de 40 / 44 keer per minuut en hij weegt nog steeds 4 kg. Gisteren zijn we zelfs twee keer uitgebreid wezen wandelen, met stoer doen tegen de buurtpoezen en al. Pinkie klom van de week weer tot bovenin het alKATraz hek om te checken of hij langs een andere route kon ontsnappen (gelukkig niet). En vanavond toen ik thuis kwam waren alle spullen van de bovenste plank gesmeten. Ik ben er natuurlijk niet bij geweest dus officieel kan ik niemand beschuldigen. Maar ik weet wel dat het niet Asbo was wink3_sm
Dusss..... Pinkie is bezig met de tweede ronde! dry_sm

Wil zei al dat HCM onvoorspelbaar is, maar dit vind ik toch wel heel speciaal.
Eind deze maand moet ik weer een afspraak met de cardioloog maken. Ben benieuwd wat die gaat zeggen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 21 jul 2017, 18:57

Hoi Audrey,
ha ha ik zie het zo voor me ;)hij zal er ook wel met een gezicht hebben gezeten van is er iets ??? wat veranderd in huis ??

Heerlijk he dat hij nu weer een stabiele periode heeft ben je zelf vaak ook wel aan toe ,heerlijk dat hij de buurt weer even onveilig heeft gemaakt met zijn Popie Jopie gedrag ;)) was wel dom dat hij ging kijken voor een ontsnapping route terwijl je erbij was he ,voor jou een gelukje dat je erbij was ,

Word weer spannend ben heel erg benieuwd wat Rob gaat zeggen ,we gaan ons in ieder geval rotduimen dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 21 jul 2017, 19:47

Dat klinkt supergoed Audrey. Heerlijk dat hij lekker wandelt en de boel naar beneden gooit.
Teken dat hij zich goed voelt.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Huisnr. 13”