Pink en zijn HCM

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Pink en zijn HCM

Berichtdoor Clemmetje » za 07 okt 2017, 09:02

Hij kan er idd niets aan doen.
Fijn dat Ikea uitkomst biedt.

Groetjes Clementine
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 07 okt 2017, 20:26

Dat is meer dan balen ,,wel fijn dat je het nu zo kan maken dat je niet alles weg moet gooien ,we gaan duimen Audrey knuffel voor die vent van je ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 09 okt 2017, 14:01

Wij hebben een hoogslaper dus ik dacht misschien wil Pinkie niet meer naar beneden klimmen om te plassen. Maar hij plaste eergisteren ook de bank onder, terwijl die is hartstikke laag en er staat een kattenbak gelijk naast.

Naja zoals gezegd Pinkie kan er niks aan doen. Elke dag dat er niet buiten de bak geplast wordt is mooi meegenomen, en gebeurt het wel dan draaien we gewoon een extra wasje. Ik ben allang blij dat hij tot nu toe nog niet op het kleed geplast heeft want dat past niet in de wasmachine.

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 09 okt 2017, 20:11

Het heet niet voor niks plaspillen zeg! Zojuist plaste Pink op het televisiekastje, nog geen 5 cm. naast het televisie-modem. Dat kan niet in de wasmachine, als dat nat wordt dan is het gewoon stuk rolleyes1_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 09 okt 2017, 21:47

Heb je al contact gehad met de DA over het plassen.
Als ze ook over electronica gaan plassen is het nog gevaarlijk ook.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 10 okt 2017, 08:50

Inderdaad, tijd voor een babbeltje met de da. Cardio vd. Louw is op vakantie maar ik neem morgen contact op met onze eigen da die hier vlakbij zit.
Electra dus zoveel mogelijk buiten kat-bereik zetten. Gelukkig hebben we de woningcorporatie gedwongen om de aardlekschakelaar en de aansluiting van de rookmelder te repareren. Was helaas een procedure bij de Huurcommissie (= landelijke geschillen commissie van de overheid) voor nodig, maar toen is het wel gelukt.

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 10 okt 2017, 15:15

Update: da denkt dat Pinkie misschien blaasontsteking zou kunnen hebben. Arm beestje, of hij al niet genoeg voor zijn blote kiesjes gehad heeft. Heb vanochtend plastic korrels en pipetje gekocht bij de da, om Pinkie zijn plas mee op te vangen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 10 okt 2017, 20:02

Hoi Audrey,
wat mega balen voor allemaal ,op elektra plassen is zeker gevaarlijk op,als het wel zijn blaas is zou het fijn wezen dat is met medicatie weer op te lossen ,
hoor je dat morgen gelijk als je de plas inlevert ?? Zou wel super wezen,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 10 okt 2017, 21:23

Als hij een blaasontsteking heeft verklaard dat wel het plassen.
Hopelijk snel een plas in de bak zodat er duidelijkheid komt.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 16 okt 2017, 12:54

Het heeft even geduurd want Pinkie vindt die plastic korrels in zijn bak helemaal niks evil_sm Dus hij plaste overal (bed, bank, andere kattenbakken, tuin) behalve op de plastic korrels. En ook ff niet op tafel of op de televisietafel of op een andere harde ondergrond waar ik de plas makkelijk op had kunnen vangen.

Gelukkig is het Pinkiepoes vanochtend eindelijk gelukt om te plassen in de plastic korrels. Ik heb meteen bij de da de plas laten onderzoeken. Zij twijfelden een beetje of het blaasontsteking is of niet want het schijnt op het randje te zijn. Er is geen groot drama maar wel wat ontstekingscellen. Dus voor de zekerheid heeft Pinkie nou een kuur van een week. Het heet Onsior en is een combi pijnstiller - ontstekingsremmer.

De da zei dat het ook zou kunnen komen doordat Pink toch langzaam minder sterk wordt en dan ook minder kracht heeft om zijn plas in te houden.

De kuur doe ik toch maar wel want er zijn toch wat ontstekingscellen gevonden en ik wil Pinkie niet onnodig met pijn of ongemak laten rondlopen. Bovendien is door de extreem hoge dosis plaspillen Pinkie zijn plas zodanig verdund dat ik me voor kan stellen dat het lijkt alsof er minder ontstekingscellen zijn dan wat ze gemiddeld bij een blaasontsteking zien.

Nu maar weer kijken hoe onze roze vriend daar op reageert. Willen jullie voor hem duimen?

Positieve noot: Pinkie zit in de tuin van het zonnetje te genieten love3_sm

Terug naar “Huisnr. 13”