Pink en zijn HCM

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Audrey

Re: Pink en zijn HCM

Berichtdoor Audrey » ma 23 okt 2017, 23:10

Voorzover ik als leek de uitslag van Pinkie zijn bloedtest kan beoordelen ziet die er niet dramatisch uit gelukkig. Alleen de K is te laag, ik vermoed dat dit de kalium is? Daar had vd. Louw al voor gewaarschuwd, dat dat kon gebeuren door de hoge dosis plaspillen. Maar daar zou dan misschien nog wel iets aan te doen zijn, door kalium pillen te slikken. Als dat zo zou zijn dan hebben we er misschien toch weer wat weekjes bijgekregen.

Heb de test uitslag naar vd. Louw gestuurd, ben benieuwd wat die ervan vindt.

Vanmiddag was Pinkie trouwens weer wat vrolijker. Dan zie ik zelf de wereld gelijk ook weer veel zonniger laugh_sm

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 24 okt 2017, 09:57

Gematigd goed nieuws: Pinkie zijn nierwaarden zijn niet dramatisch slecht. In vergelijking met de test van een maandje ofzo geleden is het redelijk stabiel. De eigen da had al gezegd dat buiten de bak plassen ook veroorzaakt kan worden doordat Pinkiepoes zwakker wordt en zijn plas niet altijd meer op kan houden. Volgens dr. vd. Louw is dat zeker een mogelijkheid.

Ik ben allang blij dat Pinkie niet beroerd is door slechte nieren. Dat plassen naja dan draaien we maar extra wasjes. We modderen gewoon door met de incontinentie hoeslakens op het bed en op de bank. Nieuwe matras en dekbedden kopen zien we dan wel weer.

Voor nu: zolang Pinkie zijn ademhaling stabiel blijft en hij een redelijk tevreden indruk maakt gaan we zo door.

Ik verval in herhalingen, maar wat is die vd. Louw een geweldige da!!!! Ondanks dat we niet meer langs kunnen komen in zijn praktijk omdat de reis te belastend is voor Pinkiepoes blijft dr. vd. Louw via de telefoon en de mail met raad en daad voor ons klaar staan. Echt een rots in de branding, een steun en toeverlaat, precies wat je van een da zou willen. Hulde hulde hulde dry_sm dry_sm dry_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 24 okt 2017, 19:53

Hoi Audrey,
wat fijn dat vd Louw er weer is dat hij je blijft steunen het is echt een topper,moet voor jou ook heel fijn voelen ,hij is knapper dan een DA,
zeker is het heel fijn dat zijn nieren niet slechter zijn geworden,

Fijn dat hij niet beroerder is geworden zolang hij nog kwaliteit van leven heeft ,
ik ga met je mee in herin vd de Louw is een kanjer!!~!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 24 okt 2017, 20:53

Gelukkig valt het mee met zijn nieren. Die extra wasjes zijn het ergste niet. Zolang Pinkie zich maar goed genoeg nog voelt.
Die dr. van der Louw klinkt zeker als een topper. Mocht ik ook zijn specialiteit nodig hebben ga ik zeker die kant op.
Groetjes Clem
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 15 nov 2017, 21:08

Hoe gaat het met Pink?
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 16 nov 2017, 12:34

Pink zijn ademhaling is nog OK. Hij is rustiger maar eet nog wel en wil ook nog knuffelen en af en toe een rondje door de tuin. Vanochtend had hij weer in mijn bed geplast arm beestje, heb de indruk dat hij dat zelf ook vervelend vindt. Gisteren kreeg ik van de da een boekje dat heet "zijn we niet te vroeg" of zoiets, over wanneer het tijd is om te gaan en hoe je daarover kan denken. Stonden wel zinnige dingen in. Ikzelf heb steun aan meetbare dingen zoals ademfrequentie en hoestbuien, want anders is het zo moeilijk in te schatten wat nog kwaliteit van leven is en wat niet.

Het blijft moeilijk. Ik wil hem niet kwijt maar ik wil hem ook niet laten afzien.

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 16 nov 2017, 12:43

Van de website van ASTfarma.nl:

Zijn we niet te vroeg?

Iedere dierenarts kent de worsteling van klanten die voor de ingrijpende beslissing staan om hun huisdier in te laten slapen of niet. Dierenarts Hugo van Duijn heeft hier uit eigen ervaring een kort boekje over geschreven: “Zijn we niet te vroeg?”. Het boekje beschrijft de overpeinzingen en gedachtes bij het wel of niet afscheid nemen van een huisdier. Het is bedoeld als hulpmiddel om tot een, voor dier en mens, wijs en verantwoord besluit te komen. Het boekje wordt uitgegeven door AST Farma en is op aanvraag gratis te verkrijgen.

Lieve

Berichtdoor Lieve » do 16 nov 2017, 13:43

Sterkte Audrey met steeds keuzes maken! Konden ze maar praten!
Ik ken het boekje, heb er zelf veel houvast aan gehad in de laatste maanden van mijn hond Bobo om op een dierwaardige manier af te wegen wanneer niet ik maar zij het 'genoeg' vond.
Knuff voor de Pinkster!!!
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 16 nov 2017, 22:16

Het is ook heel moeilijk en soms zie je de dingen ook minder goed als je er zo bovenop zit.
Fijn dat er zo'n boekje is om je te helpen hiermee.
Gelukkig wil hij zijn knuffel nog, geef maar een dikke van mij door.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 17 nov 2017, 13:27

Het bed is een hoogslaper en dan moet Pinkie naar beneden klimmen om naar de bak te kunnen. Ik zou natuurlijk een kattenbak in de hoogslaper kunnen zetten maar al die uitloop korrels in bed gaat vast niet lekker liggen wacko_sm Dus ik overweeg om de komende weken op de bank te gaan slapen. Is wel wat krapjes maar desnoods leg ik een matras op de grond in de huiskamer. Kunnen we toch gezellig samen slapen want dat vinden we alledrie (Asbo, Pinkie en ik) nog steeds fijn.

Terug naar “Huisnr. 13”