Joy

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
dadelus
Contacteer:

Re: Joy

Berichtdoor dadelus » za 17 jul 2010, 16:25

Hoi Clemmetje,
Het is een klote vaststelling dat joy HCM heeft, maar hopelijk krijg je het met die medicatie onder controle. Tof dat je het hier van je af schrijft en zo kunnen wij wat meevolgen. Die van ons zijn nu iets voorbij zes maand oud dus hebben we nog wat tijd, maar als we ze gaan laten testen ergens in februari volgend jaar, dan zal het zweet mij ook wel uitbreken tot de uitslag er is.
groetjes Kurt, Annick, Mayte en M&M
Wij hebben een sphynx verslaving! YES!

Groetjes Kurt, Annick, Mayté - Maye & Marvin & Aayla & Anariko

www.ostendsphynx.tumblr.com

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 17 jul 2010, 16:46

Ik kan me voorstellen dat het prettig voor je is om dit van je af te schrijven, maar het blijft klotenieuws. Zat ook met tranen in m'n ogen je stukje te lezen, zeker toen ik bij de foto aankwam en zo'n prachtig poesje met grote onschuldige ogen zag cray2_sm
Veel sterkte nogmaals, ik hoop dat Joy snel reageert op de nieuwe dosering en dat haar hartslag omlaag gaat. Wat is eigenlijk normaal voor een kat, naar hoeveel hartslagen per minuut streven jullie bij Joy?

nonalize

Berichtdoor nonalize » za 17 jul 2010, 17:58

hoi,
Vervelend is dat he, een hartslag meten met je vingers.. ik was daar ook heel snel klaar mee en met de stethoscoop is er niks aan het handje he_sm Wat voor hartslag heeft joy als ik vragen mag? Is het al lager geworden door de medicijnen?
Het pillengeven en hartslagmeten ritueeltje zit er zo in ! Alleen een beetje lastig met vakanties nea_sm
Groetjes Elize
Groetjes Elize

Natas2210

Berichtdoor Natas2210 » za 17 jul 2010, 20:40

Zo mooie meid...nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat ze nog een heel lang en gelukkig leven bij jullie heeft!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 17 jul 2010, 21:23

Dankjullie wel allemaal.
Het is en blijft eng maar ik probeer er niet teveel bij stil te staan.
Ze mag wel alles nu alhoewel er al niet veel was dat ze niet mocht;)
Volgens mij is rond de 120 slagen normaal.
Tot 180 slagen is acceptabel maar voor Joy is het beter dat hij wat lager is.
Groetjes Clem
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » zo 18 jul 2010, 00:42

Dat gaat meestal zo Clem .... eerst de shock en het ongeloof: ook al weet je het diep vanbinnen al een beetje soms - toch komt die klap nog wreed erg aan!
De eerste dagen na het "nieuws" zet je ze dan in de porceleinen kast, ze mogen zich niet inspannen, ze mogen niet te dik staan, ze mogen niet dit, ze mogen niet dat: want alles is slecht voor hun tikkertje!
En dan op een moment kijk je naar ze en dan heb je iets van "jij krijgt de tijd van je leven schat" en dan trek je alle lekkertjes open die je in huis hebt, en dan mogen ze een wandeling door de tuin maken en dan ga je lekker met ze stoeien, en dan koop je de wereld bij van zachte mandjes en speeltjes en heel de santaboetiek en dan neem je ze mee in de auto naar de winkel en dan mogen ze WEL op het aanrecht want dan heb je iets van "verrek" morgen ben je er misschien niet meer..... maar ook die periode gaat weer over ;) en dan ga je ze weer als "normaal" behandelen, met natuurlijk nog wel de lekkertjes en leuke spulletjes: maar dat is dan gewoon een mooi excuus voor onszelf om die te kunnen kopen secret_sm

De hartslag van een kat ligt in rusttoestand normaal tussen de 100 en 120 slagen per minuut ..... maar dat meten ze bij de DA eigenlijk nooit omdat ze dan altijd gestressed zijn .... je zou het eens moeten tellen als ze staat te eten (zonder concurentie van de anderen), dat wordt aanzien als een "normaal" moment.
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » zo 18 jul 2010, 08:17

Dat gaat meestal zo Clem .... eerst de shock en het ongeloof: ook al weet je het diep vanbinnen al een beetje soms - toch komt die klap nog wreed erg aan!
De eerste dagen na het "nieuws" zet je ze dan in de porceleinen kast, ze mogen zich niet inspannen, ze mogen niet te dik staan, ze mogen niet dit, ze mogen niet dat: want alles is slecht voor hun tikkertje!
En dan op een moment kijk je naar ze en dan heb je iets van "jij krijgt de tijd van je leven schat" en dan trek je alle lekkertjes open die je in huis hebt, en dan mogen ze een wandeling door de tuin maken en dan ga je lekker met ze stoeien, en dan koop je de wereld bij van zachte mandjes en speeltjes en heel de santaboetiek en dan neem je ze mee in de auto naar de winkel en dan mogen ze WEL op het aanrecht want dan heb je iets van "verrek" morgen ben je er misschien niet meer..... maar ook die periode gaat weer over ;) en dan ga je ze weer als "normaal" behandelen, met natuurlijk nog wel de lekkertjes en leuke spulletjes: maar dat is dan gewoon een mooi excuus voor onszelf om die te kunnen kopen secret_sm

De hartslag van een kat ligt in rusttoestand normaal tussen de 100 en 120 slagen per minuut ..... maar dat meten ze bij de DA eigenlijk nooit omdat ze dan altijd gestressed zijn .... je zou het eens moeten tellen als ze staat te eten (zonder concurentie van de anderen), dat wordt aanzien als een "normaal" moment.
Ik heb dan geen kat die zoiets ergs heeft maar Wendy zo zou ik het ook doen. Precies het zelfde. D4
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

lindabuis

Berichtdoor lindabuis » zo 18 jul 2010, 13:12

Wat een klap om deze uitslag van Joy te krijgen; heel veel sterkte !

Uit ervaring met onze Bam kan ik alleen maar beamen wat Wendy allemaal heeft gezegd, met een heeeeele kleine aanvulling: mocht je net zo'n softie zijn als ik,dan blijf je van Joy -zoals ik van Bam- toch meer ondeugd verdragen ... en stiekum blijft dat genieten.
De zorgen blijven, maar ik hoop voor jou en Joy dat ze nog lekker lang gewoon zich zelf is, zonder klachten want dan drijven die zorgen ook mooi naar de achtergrond.

Blijf ondanks je zorgen lekker genieten van Joy en geef dr een extra dikke knuffel van mij drbij vandaag

Natasha

Berichtdoor Natasha » zo 18 jul 2010, 15:32

Jeetje wat een ontzettende kl*te nieuws!!
Wij hopen dat ze met jullie goede zorgen en medicatie nog een prettig leventje bij jullie mag hebben!!
En idd verwennen waar en hoe het maar kan ;-)

Sterkte ermee.... (fijn dat je het hier van je af kunt schrijven)
meuh_sm meuh_sm meuh_sm meuh_sm meuh_sm
Groetjes Natas

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 23 jul 2010, 18:51

Deze hele week de hartslag van Joy weer gemeten maar hij wil nog niet echt constant naar beneden.
Hij blijft schommelen tussen de 130 en 180 slagen per minuut.
Vanmorgen viel mij wel op dat toen ik hem meette terwijl ze lekker lag te slapen hij behoorlijk laag was nl. 144 slagen.
Het streven is om de 120 te bereiken.
Vanmorgen weer telefonisch contact gehad met dr. Gerritsen en ze moet nu van een halve Benakor naar een hele tablet per dag.
Week 34 moet ik weer contact opnemen.
Ze is ook weer wat meer aangekomen en zat gisteren op 3175 gram.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Huisnr. 13”