Joy

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
maria

Re: Joy

Berichtdoor maria » ma 01 nov 2010, 16:41

h dat is weer zorgen.. hoop dat ze snel weer hersteld..

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 01 nov 2010, 19:09

He bah wat vervelend!!! Ik zat toevallig gisteren nog aan Joy en Sam te denken, vroeg me af hoe het met beiden ging.. Joy weet ik nu.. Ik hoop voor je dat ze snel weer in gewicht aankomt. Misschien dat het feit dat ze gespuugd heeft de gewichtafname wel verergerd, omdat haar maagje nu echt leeg is, terwijl ze normaal tijdens het wegen misschien nog wat in haar buikje had. Ik hoop hoe dan ook dat ze snel weer terug op gewicht is.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 01 nov 2010, 19:38

Hoi Clem
dat is meer dan giga balen ,,probeer of je er gewicht op krijgt ,door haar vaak kleine beetjes te geven ,
We gaan heel hard voor haarduimen ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 01 nov 2010, 20:03

Clemmetje en marjolein, dat is van de hcm dat overgeven?
als hun hartslag niet veranderd/verhoogd maar ze blijven regelmatig overgeven is dat dan toch een teken dat het erger aan t worden is?
En moet dan eventueel medicatie veranderd worden?
Of moeten ze dan terug voor een test om alles nog eens goed te bekijken hoe het aan t evolueren is?
Sorry als het domme vragen zijn, ik probeer gewoon iets bij te leren zodat ik weet wanneer ik in paniek moet slaan en wanneer niet
Ik wens jullie in ieder geval allebei veel sterkte toe en hoop dat Joy en sam toch stoppen met overgeven
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » ma 01 nov 2010, 20:07

Hopelijk komt Joy weer snel op haar gewicht , we duimen op beterschap
Groetjes Hildeke

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 01 nov 2010, 22:26

Nadine. Ik denk niet dat het overgeven zo zeer van de HCM komt bij Joy. Maar ze valt wel af daardoor en dat is wel iets wat bij HCM hoort.
Ze was voordat wij gingen testen met haar ook afgevallen en toen had ze ook van die periodes dat ze vele spuugde.
Dat doet ze nog steeds regelmatig maar nu is ze wel ineens veel gewicht kwijt.
Ik blijf haar even heel goed in de gaten houden en wegen en als ik denk dat het niet goed is bel ik gewoon dr. Gerritsen.
Groetjes Clem
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » ma 01 nov 2010, 22:44

Oooh Clem, wat een zorgen allemaal! Ik hoop dat je haar gauw weer op gewicht en stabiel krijgt.
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 01 nov 2010, 23:33

Clemmetje en marjolein, dat is van de hcm dat overgeven?
als hun hartslag niet veranderd/verhoogd maar ze blijven regelmatig overgeven is dat dan toch een teken dat het erger aan t worden is?
En moet dan eventueel medicatie veranderd worden?
Of moeten ze dan terug voor een test om alles nog eens goed te bekijken hoe het aan t evolueren is?
Sorry als het domme vragen zijn, ik probeer gewoon iets bij te leren zodat ik weet wanneer ik in paniek moet slaan en wanneer niet
Ik wens jullie in ieder geval allebei veel sterkte toe en hoop dat Joy en sam toch stoppen met overgeven

Nadine eerlijk gezegd weet ik het niet. Ik denk het eigenlijk niet want Sam spuugt meestal alleen voer en eet altijd zonder te slikken dus ja... wacko_sm Wel is het vervelend als ze weer moet spugen en je hebt medicatie gegeven, Sam krijgt bloedverdunner s en dat steekt heel nauw, te veel is heel gevaarlijk dus moet je precies bijhouden hoelang het er al in zit als ze gaat spugen.

Sorry Clem o1
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 02 nov 2010, 09:26

Nadine eerlijk gezegd weet ik het niet. Ik denk het eigenlijk niet want Sam spuugt meestal alleen voer en eet altijd zonder te slikken dus ja... wacko_sm Wel is het vervelend als ze weer moet spugen en je hebt medicatie gegeven, Sam krijgt bloedverdunner s en dat steekt heel nauw, te veel is heel gevaarlijk dus moet je precies bijhouden hoelang het er al in zit als ze gaat spugen.

Sorry Clem o1
Helemaal niet off topic. Het gaat toch over HCM en de eventuele bijverschijnselen.
Ik heb trouwens het idee dat de kip of tonijn die Joy eet er wel goed in blijft en dat het inderdaad mis gaat met de brokken.
Haar hartje is nog wel heel mooi rustig gelukkig.
Groetjes Clem
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » di 02 nov 2010, 09:39

Lastig hoor, zo moeten opletten, steeds maar oplossingen zoeken en uitdenken hoe het komt, heel vermoeiend.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Terug naar “Huisnr. 13”