Joy

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Joy

Berichtdoor Clemmetje » wo 29 jul 2015, 10:37

Omdat ik mij toch wel zorgen maak over hoe het nu met Joy is heb ik vrijdag een afspraak staan bij dr. Gerritsen in Ommen.
Ze doet het op dit moment redelijk maar ik zie wel dat haar ademhaling regelmatig toch wat meer richting pompen gaat. Vooral met het warmere weer had ze daar wat last van.
Ik heb van de twee dierenartsen die ik tijdens de nachtelijke spoed bezocht ook medicatie gekregen en ook dat wil ik met hem bespreken.
Ze krijgt nu vijf verschillende medicijnen, is dit allemaal zinnig.
De afspraak staat om 10:15 uur.
Groetjes Clem
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » wo 29 jul 2015, 11:51

Joy is je zorgenkindje , en al die medicatie die je er moet inproppen is geen leuke bedoening .Ik weet nog zo goed toen
ik al die pilletjes er bij ons Sweetje dagelijks moest inkrijgen , de kleine meid was het wel gewoon maar toch zag ik dat ze
het echt eng vond.En de vraag die je jezelf stelt "heeft het allemaal wel zin" is exact wat ik ook altijd zei.
Jij kent Joy als geen ander en je ziet wel hoe zij zich voelt, ik zag ook perfect bij Sweetje of ze nog wel zin had in
al de toestanden en op een moment gaf ze het zo aan of het genoeg was(vraag me niet hoe maar het was zo duidelijk)
Ik wil je hiermee niet bang maken ,maar je zal ondertussen al genoeg meegemaakt hebben om mijn uitleg te begrijpen.
Ik hoop voor Joy dat ze nog wat kan genieten van jullie en jullie van haar wub_sm
Groetjes Hildeke

g.w.

Berichtdoor g.w. » wo 29 jul 2015, 12:13

Hopelijk krijg je vrijdag iets meer duidelijkheid over alles fingers_sm
Groetjes Gerry

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 29 jul 2015, 14:08

clover_sm clover_sm clover_sm

riddle

Berichtdoor riddle » wo 29 jul 2015, 15:35

Dag Clemmetje,
na alle nare ervaringen van de laatste tijd, begrijp ik maar al te goed dat je je afvraagt of het wel zinvol is wat je aan het doen bent met Joy.
Is ze moeilijk te pillen, of gaat dat wel?
Ik vraag het omdat mijn Scoob en Jadzia ook ieder 2 keer per dag 4à5 soorten medicatie krijgen.
Ik merk echter dat ze daar echt beter mee zijn, en het pillen gaat vlot.
Het is ook niet alleen dat ik dénk dat ze zich beter voelen, gisteravond mepte Scoob zowaar tegen een balletje (dat was zooooo fijn om te zien!), en bij Jadzia was vorige week op de controle echo hart duidelijk meetbaar dat er bepaalde waarden een stuk verbeterd waren.
Laat dus de moed niet meteen zakken, misschien kan je Joy nog wel een tijdje comfortabel bij je houden. Jammer genoeg kunnen ze Hcm niet genezen, maar comfort, daar kunnen we vaak wél voor zorgen.
Vrijdag hoor je ongetwijfeld meer.
Ik duim dat hij jou en Joy kan helpen!
Ann

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 29 jul 2015, 15:59

Lijkt me verstandig dat je met Joy weer op controle gaat. Al was het inderdaad alleen maar om even afstemming te zoeken over de medicatie. Hoe meer artsen zich ermee gaan "bemoeien", hoe meer het beeld ook vertroebelt. Beter om het zoveel mogelijk in 1 hand te houden. Krijgt ze ook een nieuwe scan, of is dat even afhankelijk van de bevindingen?
Ik hoop dat je vrijdag wat gerustgesteld wordt, zeker na alle nare recente ervaringen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 29 jul 2015, 20:07

Hoi Clem
natuurlijk gaan we heel hard duimen voor vrijdag ,altijd eng ook al weet je dat hij HCM heeft ,
Pillen is altijd een drama voor de meeste dieren ,,ik hoop dat hij met minder het ook redelijk goed blijft doen ,
succes!!!!!!!!

Hildeke klopt dat dieren het vaak zelf aangeven als ze niet meer willen ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

marisser

Berichtdoor marisser » wo 29 jul 2015, 20:27

fingers_sm fingers_sm fingers_sm fingers_sm

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » wo 29 jul 2015, 21:53

Wij gaan ook voor je duimen dry_sm .
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 30 jul 2015, 07:09

Heel veel succes vandaag.
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over de medicatie......het ís veel.
fingers_sm fingers_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Terug naar “Huisnr. 13”