Mijn fokpoes heeft waarschijnlijk HCM

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Natas2210

Re: Mijn fokpoes heeft waarschijnlijk HCM

Berichtdoor Natas2210 » wo 13 apr 2011, 21:39

God wat gaat dat snel op z'on forum, inderdaad Serrie ik had het haar moeten vertellen, maar zoals jullie allemaal weten ben ik bevallen en de tijd erna was geen rozengeur en manenschijn.
Ik had op dat moment mijn hoofd niet bij ''katten'' staan.

Verder vind ik het nogal vreemd dat Serrie meer weet als ik....Maarit heeft na mijn laatste mail helaas niet meer gereageerd
Samson is aankocht als dekkater voor 1800 euro hiervoor had ik tot zijn tweede levensjaar garantie, ik heb na aanleiding van zijn tweede test Samson laten castreren aangezien zijn hart in krap zeven maanden behoorlijk vergroot was.
Maarit fokt ondanks alles toch nog een nest met zijn volle zus, terwijl zij van dit afweet.

Ten tijde van verkoop van Tinkerbell was Samson ''normaal'' getest met mooie waardes ik zag dus geen enkele reden om Tinkerbell niet te verkopen voor de fok.

Verder vind ik het jammer dat Laura Jongbloed dit zo op het forum post, Samson is niet ''vermoord'' zoals zij dit zegt..nogal raar te oordelen als je er zelf niet voor hebt gestaan.
Samson mankeerde wel meer ten tijde van aankoop, misschien dat Maarit dan zo eerlijk is dit in haar engelse mail toe te lichten of misschien wil Serrie dit opzich nemen.

En ja ik ben mede door dit gestopt met het fokken van katten.

sakura

Berichtdoor sakura » wo 13 apr 2011, 21:53

Sorry hoor Natasja Sanders, als we elkaar toch met namen aan gaan spreken, maar als jij op mijn vragen had gereageerd in mijn mails en niet alleen maar mooie stukjes uit iemand anders contract had gekopieerd over hoe jij niet verantwoordelijk bent voor je kittens, dan had ik misschien het beter begrepen.

Ik noem het vermoord want ik kan het niet begrijpen waarom een gezonde kater die alleen maar verdacht getest is, ingeslapen wordt..

Stoppen met fokken betekend niet stoppen met je verantwoordelijkheid. En het is nu 4 maanden na de test van Samson..

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 13 apr 2011, 22:00

God wat gaat dat snel op z'on forum, inderdaad Serrie ik had het haar moeten vertellen, maar zoals jullie allemaal weten ben ik bevallen en de tijd erna was geen rozengeur en manenschijn.
Ik had op dat moment mijn hoofd niet bij ''katten'' staan.

Verder vind ik het nogal vreemd dat Serrie meer weet als ik....Maarit heeft na mijn laatste mail helaas niet meer gereageerd
Samson is aankocht als dekkater voor 1800 euro hiervoor had ik tot zijn tweede levensjaar garantie, ik heb na aanleiding van zijn tweede test Samson laten castreren aangezien zijn hart in krap zeven maanden behoorlijk vergroot was.
Maarit fokt ondanks alles toch nog een nest met zijn volle zus, terwijl zij van dit afweet.

Ten tijde van verkoop van Tinkerbell was Samson ''normaal'' getest met mooie waardes ik zag dus geen enkele reden om Tinkerbell niet te verkopen voor de fok.

Verder vind ik het jammer dat Laura Jongbloed dit zo op het forum post, Samson is niet ''vermoord'' zoals zij dit zegt..nogal raar te oordelen als je er zelf niet voor hebt gestaan.
Samson mankeerde wel meer ten tijde van aankoop, misschien dat Maarit dan zo eerlijk is dit in haar engelse mail toe te lichten of misschien wil Serrie dit opzich nemen.

En ja ik ben mede door dit gestopt met het fokken van katten.
Wel vreemd dat je Samson toen te koop zette op MP en erbij zei dat hij geen stamboom heeft. Ook werd er via mail gezegd dat jullie geen cattery hadden en dat dat iemand anders was. Waarom deze leugens? Toen jullie daarmee geconfronteerd werden omdat emailadres, woonplaats en telefoonnummer bij de advertentie hetzelfde waren als op jullie website, kwam er geen reaktie meer.

Waarom deze leugens? Zelf ben je dus ook niet zo eerlijk....
Afbeelding

serrie

Berichtdoor serrie » wo 13 apr 2011, 22:05

Ik heb Maarit hiervan op de hoogte gesteld, maar waarschijnlijk kan zij pas over een paar daagjes reageren omdat zij op dit moment niet thuis is.

Ja, er was iets met Samsons ogen of oog, weet het niet precies meer, MAAR Natasja, je kan zeggen wat je wil, zij heeft wel haar verantwoordelijkheid genomen. En alle dierenarts kosten betaald, is het niet?

Het nest van Samson bestond uit 4 katers. En dit was het enige nest van Yojimbo en Humla. Dus nee zij fokt niet met een volle zus.
De enige waarmee zij nu een nestje heeft is Jamaica, wel uit Yojimbo (die nu nogsteeds negatief is) en een andere poes.

Maar goed. Juist je had tot het 2e levensjaar "garantie" maar jij wilde niet wachten om het binnen 6 maanden of een jaar op nieuw te laten testen, was hij dan positief dan zou je je geld voor Samson terug krijgen. Maarit vertelde mij alleen dat het leek alsof je dit niet begreep. Ik heb Maarit aangeboden om eventueel als het lastig was voor jou in het Engels, dat je contact met mij op kon nemen. Nu weet ik niet of Maarit je dit verteld heeft?

Ook stond er volgensmij in Samsons contract dat hij alleen poezen mocht dekken waarvan de ouders ook HCM negatief waren? Anders moest je vragen of het goed was. Maar Samson dekte jou HTK poes (zonder geteste ouders) en jij vertelde haar dit niet. Eigenlijk is dit contractbreuk en hoefde Maarit jou helemaal niet tegemoet te komen, maar probeerde dit toch.

Natas2210

Berichtdoor Natas2210 » do 14 apr 2011, 07:41

Maarit is niet zo toegevelijk en eerlijk als jij doet voorspiegelen Serrie...jammer
en ze fokt wel degelijk een nest met familie van Samson(deze mail heb ik van Maarit ontvangen)
Samson was ten tijde van verkoop niet gezond, Maarit heeft dit verzwegen en leverde een zieke kat af...had destijds geluk dat hij in een aparte ruimte heeft gezeten anders was mijn hele populatie ermee besmet geweest.
Ja ze heeft de kosten betaald maar dit ging ook niet zonder slag of stoot, geen geld verwarming kapot ect..
Verder is/was dit iets tussen Maarit en mij en niet tussen jouw en mij Serrie of heb/had ik Samson van jouw gekocht.

Ik zie verder ook geen reden meer om dit verder via een forum te bespreken.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 14 apr 2011, 08:28

Wat ik nu toch wel graag wil weten is wat er nou met die arme Samson is gebeurd.
Hij is zoals gewoonlijk weer de dupe van dit alles.
Groetjes Clem
Afbeelding

Pickles

Berichtdoor Pickles » do 14 apr 2011, 08:32

Wat ik nu toch wel graag wil weten is wat er nou met die arme Samson is gebeurd.
Hij is zoals gewoonlijk weer de dupe van dit alles.

Arme Samson;........ cray2_sm

Ramses

Berichtdoor Ramses » do 14 apr 2011, 08:35

Ik ben hier een beetje in de war ??!!

Als Samson zijn gezondheid al niet zo goed was waarom is hij dan in de fok gegaan ??

Kan iemand daar een antwoord op geven ??

Ik kan ook niet begrijpen dat een fok kater onmiddenlijk word ingeslapen voor zeer onduidelijke redenen ---> HCM of andere onduidelijke aandoeningen ik denk toch wel dat het nageslacht van Samson het recht heeft om te weten aan welke ziektes hij heeft geleden om te kunnen op volgen of ben ik nu zo BLOND
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 14 apr 2011, 09:03

Maarit is niet zo toegevelijk en eerlijk als jij doet voorspiegelen Serrie...jammer
en ze fokt wel degelijk een nest met familie van Samson(deze mail heb ik van Maarit ontvangen)
Samson was ten tijde van verkoop niet gezond, Maarit heeft dit verzwegen en leverde een zieke kat af...had destijds geluk dat hij in een aparte ruimte heeft gezeten anders was mijn hele populatie ermee besmet geweest.
Ja ze heeft de kosten betaald maar dit ging ook niet zonder slag of stoot, geen geld verwarming kapot ect..
Verder is/was dit iets tussen Maarit en mij en niet tussen jouw en mij Serrie of heb/had ik Samson van jouw gekocht.

Ik zie verder ook geen reden meer om dit verder via een forum te bespreken.
Jammer dat je geen reaktie geeft op mijn stukje. Maar als ik dit zo allemaal lees, dan heb ik mijn antwoord inmiddels al. Het wordt je natuurlijk te heet onder de voeten, daarom wil je dit niet meer via het forum bespreken.

Ik denk niet dat Samson is ingeslapen. Ze hebben hem in december gecastreerd op marktplaats aangeboden als kater zonder stamboom. Op vragen of de ouders wel getest waren of hijzelf kwam als antwoord dat hij niet getest was en dat ze niet wisten of zijn ouders wel getest zijn. Hij is hoogstwaarschijnlijk dus gewoon herplaatst bij een nietsvermoedend nieuw baasje die ze gewoon voorgelogen hebben. Want waarom liegen ze hierover? Ze weten overduidelijk dat hij HCM heeft, maar liegen er gewoon glashard over!

Toen ze geconfronteerd werden met hun cattery, werd er nogmaals glashard gelogen, dat waren zij niet. Wel typisch dat mailadres (dj-sanders@home.nl) en gsmnummer precies overeenkwamen met wat op de website stond. Ook woonplaats Hoogeveen en de namen bij het mailadres waren Danny en Natasja (ja, lang leve Google). Wat een toevalligheden toch allemaal...de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Het grootste wonder is dat er vervolgens totaal geen reaktie meer kwam, maar dat zal ook wel toeval geweest zijn.

Alle mails hierover zijn nog aanwezig, dus ontkennen heeft geen zin..alhoewel ik verwacht dat Natasja ook nu niet meer zal reageren. Ben in elk geval blij dat de betreffende persoon mij toen heeft gevraagd mee te kijken en ik hen zo dus een hoop leed heb kunnen besparen, want zij waren serieus geïnteresseerd in deze kater.
Laatst gewijzigd door zenga13 op do 14 apr 2011, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 14 apr 2011, 09:05

Ik ben hier een beetje in de war ??!!

Als Samson zijn gezondheid al niet zo goed was waarom is hij dan in de fok gegaan ??

Kan iemand daar een antwoord op geven ??

Ik kan ook niet begrijpen dat een fok kater onmiddenlijk word ingeslapen voor zeer onduidelijke redenen ---> HCM of andere onduidelijke aandoeningen ik denk toch wel dat het nageslacht van Samson het recht heeft om te weten aan welke ziektes hij heeft geleden om te kunnen op volgen of ben ik nu zo BLOND
Geld, geld, geld... Daar draait het uiteindelijk altijd weer om bij dit soort fokkers........
Afbeelding

Terug naar “Huisnr. 13”