Mijn fokpoes heeft waarschijnlijk HCM

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Ramses

Re: Mijn fokpoes heeft waarschijnlijk HCM

Berichtdoor Ramses » do 14 apr 2011, 09:11

Ik ben hier een beetje in de war ??!!

Als Samson zijn gezondheid al niet zo goed was waarom is hij dan in de fok gegaan ??

Kan iemand daar een antwoord op geven ??

Ik kan ook niet begrijpen dat een fok kater onmiddenlijk word ingeslapen voor zeer onduidelijke redenen ---> HCM of andere onduidelijke aandoeningen ik denk toch wel dat het nageslacht van Samson het recht heeft om te weten aan welke ziektes hij heeft geleden om te kunnen op volgen of ben ik nu zo BLOND
Geld, geld, geld... Daar draait het uiteindelijk altijd weer om bij dit soort fokkers........

JAMMER JAMMER JAMMER het is weer eens duidelijk wie de slachtoffers zijn !!!! zo mensen zouden een levens lang fok verbod moeten krijgen
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 14 apr 2011, 09:36

Hier nog even een kopie van de toen geplaatste advertentie, gelukkig stuurt marktplaats die altijd mee als de verkoper terugreageert.

De advertentie:

Aangeboden:Goed tehuis gezocht voor onze sphynx
Prijs: € 350,00
Omschrijving:GOED TEHUIS GEZOCHT!!

WIJ ZOEKEN EEN WARM MANDJE VOOR ONS SPHYNX IN DE KLEUR ROOD/ WIT.
HIJ IS 1,5 JAAR OUD, GEENT EN GECASTREERD.

HET IS EEN LEUKE EN VROLIJKE KATER , DIE ER VAN HOUDT OM S'AVONDS HEERLIJK BIJ JE ONDER EEN FLEECE DEKENTJE TE LIGGEN OP DE BANK OF OP BED.
VERDER IS HIJ GEWEND AAN ZIJN WASBEURTEN, NAGELTJES EN OORTJES SCHOONMAKEN E.D.

WIE O WIE KAN HEM EEN GOED HUIS BIEDEN, HANDELAREN HOEVEN NIET TE REAGEREN...

350,00 euro is de vaste prijs.

Groep:Dieren en Toebehoren
Rubriek:Katten en Kittens | Raskatten | Korthaar
Datum plaatsing:31-12-10
Advertentienummer:408749056
Link naar advertentie:http://link.marktplaats.nl/408749056

Uw gegevens:

Naam:DJ
E-mail:dj-sanders@home.nl
Telefoon:0641044582
Link alle advertenties:http://verkopers.marktplaats.nl/54283

@Natasja, jij hoeft van mij hier ook niet op het forum in discussie te gaan hoor. Voor mij is al lang duidelijk hoe de vork in de steel zit en voor vele anderen inmiddels ook denk ik... Jammer alleen dat er weer onschuldige katjes en eigenaren de dupe van zijn...

I rest my case....
Afbeelding

sakura

Berichtdoor sakura » do 14 apr 2011, 10:58

Als Samson naar een liefhebber is gegaan wordt het heel moeilijk om hem terug te vinden. Wel jammer want die mensen verdienen het ook om te weten wat er mis is om te zorgen dat ze hem de juiste behandeling kunnen geven. En niet dat hij ineens dood neervalt.. Dat is natuurlijk heel erg voor de kat en de nieuwe baasjes.

Verder zou ik inderdaad graag willen weten wat er allemaal aan Samson mankeerde, dit is mij ook niet verteld toen in Tinkerbell kocht. Ik heb Tinkerbell hier ook geplaatst in een groep van 3 katten, voor hetzelfde geld draagt ze wel een een of andere besmettelijke ziekte, los van HCM..
Al met al is het heel jammer, vooral voor mijn poesje.

Aan de andere kant baal ik nu ook dat ik je zoveel geld heb betaald voor een fokpoes. Ik had dan nog liever Tinkerbell als een huisdier gekocht. En ik weet je mooie praatjes nog toen ik vroeg 'Wat als blijkt dat ik niet kan fokken met Tinkerbell?' Dan zou ik mijn geld wat ik extra had betaald voor een fokpoes terug krijgen.
Nou uit je mailtjes kan ik achterhalen dat je me daarin gewoon in de steek laat. Wel het geld terughalen bij Samson's fokker, maar mij gewoon in de steek laten... Blijkbaar gaat het echt om het geld bij sommige fokkers. Alleen zooo jammer dat ik met ogen open in je 'mooie' verhaaltjes ben getuind.. Ik weet wel dat ik nooooit meer iemand vertrouw. En gelukkig heb ik nu vrienden die er meer verstand van hebben die ik eerst kan navragen.

Het enige wat ik kan doen is bidden voor Tinkerbell dat ze een lang en gezond HCM vrij leven zal krijgen :(

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 14 apr 2011, 11:08

Elke fokker lult je naar de mond als ze je iets willen verkopen.. daar ben ik inmiddels door schade en schande wel achter. Het is alleen zo jammer dat ze niet thuis zijn zodra er echt iets is. Er is maar een handjevol fokkers dat wel echt voor je klaar staat als er iets is en je niet de rug toekeren.

Ik vind het erg jammer dat ook jij op deze manier een les hebt moeten leren en ik hoop dat jullie poesje nog lang in goede gezondheid bij jullie mag zijn..
Afbeelding

Natas2210

Berichtdoor Natas2210 » do 14 apr 2011, 11:11

Sorry hoor maar jullie hebben allemaal gelijk en waren erbij...helaas voor alle baker praatjes verder gaan Samson is wel degelijk in geslapen omdat het niet meer ging
Als het om het geld ging hadden wij hem wel achter gelaten..

Natas2210

Berichtdoor Natas2210 » do 14 apr 2011, 11:14

Toen wij hem hebben opgehaald had hij Mycoplasma Felis aan beide ogen, dit is zeer hardnekkig geweest maar bestreden.
Als Samson naar een liefhebber is gegaan wordt het heel moeilijk om hem terug te vinden. Wel jammer want die mensen verdienen het ook om te weten wat er mis is om te zorgen dat ze hem de juiste behandeling kunnen geven. En niet dat hij ineens dood neervalt.. Dat is natuurlijk heel erg voor de kat en de nieuwe baasjes.

Verder zou ik inderdaad graag willen weten wat er allemaal aan Samson mankeerde, dit is mij ook niet verteld toen in Tinkerbell kocht. Ik heb Tinkerbell hier ook geplaatst in een groep van 3 katten, voor hetzelfde geld draagt ze wel een een of andere besmettelijke ziekte, los van HCM..
Al met al is het heel jammer, vooral voor mijn poesje.

Aan de andere kant baal ik nu ook dat ik je zoveel geld heb betaald voor een fokpoes. Ik had dan nog liever Tinkerbell als een huisdier gekocht. En ik weet je mooie praatjes nog toen ik vroeg 'Wat als blijkt dat ik niet kan fokken met Tinkerbell?' Dan zou ik mijn geld wat ik extra had betaald voor een fokpoes terug krijgen.
Nou uit je mailtjes kan ik achterhalen dat je me daarin gewoon in de steek laat. Wel het geld terughalen bij Samson's fokker, maar mij gewoon in de steek laten... Blijkbaar gaat het echt om het geld bij sommige fokkers. Alleen zooo jammer dat ik met ogen open in je 'mooie' verhaaltjes ben getuind.. Ik weet wel dat ik nooooit meer iemand vertrouw. En gelukkig heb ik nu vrienden die er meer verstand van hebben die ik eerst kan navragen.

Het enige wat ik kan doen is bidden voor Tinkerbell dat ze een lang en gezond HCM vrij leven zal krijgen :(

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 14 apr 2011, 11:20

Sorry hoor maar jullie hebben allemaal gelijk en waren erbij...helaas voor alle baker praatjes verder gaan Samson is wel degelijk in geslapen omdat het niet meer ging
Als het om het geld ging hadden wij hem wel achter gelaten..
Wat ging niet meer???
Groetjes Clem
Afbeelding

sakura

Berichtdoor sakura » do 14 apr 2011, 11:23

I am dealing with mycoplasma felis in several cats. PCR positive for mycoplasma. I am at the end and am wondering if anything can help them. Zithromax for 1.5 months without helping. Now Doxy for 21 days without any change. ONLY symptom is in the eyes which the rims are red, and conjunctiva is a little swollen. Sometimes some clear tearing from the eyes. :( I am researched out and definately know more about it than any of the 3 vets we have seen.
They appear to be systemically healthy. Not a sneeze out of these cats. It's all focused on the eyes.
Ohnee... Tinkerbell heeft ook traan ogen, gewoon helder vocht en een beetje gezwollen oogleden. Ik was naar de dierenarts geweest en die dacht aan niesziekte..
Die arme meid, ik ga maar eens zoeken of er ook testen voor zijn.

Natas2210

Berichtdoor Natas2210 » do 14 apr 2011, 11:32

Jij ziet spoken meid, ik heb de uitslag destijds doorgestuurd naar Maarit, hij was toen negatief.
I am dealing with mycoplasma felis in several cats. PCR positive for mycoplasma. I am at the end and am wondering if anything can help them. Zithromax for 1.5 months without helping. Now Doxy for 21 days without any change. ONLY symptom is in the eyes which the rims are red, and conjunctiva is a little swollen. Sometimes some clear tearing from the eyes. :( I am researched out and definately know more about it than any of the 3 vets we have seen.
They appear to be systemically healthy. Not a sneeze out of these cats. It's all focused on the eyes.
Ohnee... Tinkerbell heeft ook traan ogen, gewoon helder vocht en een beetje gezwollen oogleden. Ik was naar de dierenarts geweest en die dacht aan niesziekte..
Die arme meid, ik ga maar eens zoeken of er ook testen voor zijn.

sakura

Berichtdoor sakura » do 14 apr 2011, 11:34

Ik ben onbekend met deze ziekte, weet niet of het doorerft. (herpes kan een ouder bijvoorbeeld wel aan de kinderen geven). Wat ik wel weet is dat ik het beste wil voor Tinkerbell.
Mocht ze iets hebben wil ik er vroeg bij zijn zodat het te behandelen is.

Dus ja, ik maak me zorgen. En ik heb alle redenen om dat te doen als ik zo lees wat er hier allemaal bekend is geworden. Ik ga binnenkort gewoon even weer naar de DA met Tinkerbell voor de zekerheid :)

Terug naar “Huisnr. 13”