Sambal

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
jsphynx

Re: Sambal

Berichtdoor jsphynx » wo 11 mei 2011, 06:56

Wat balen dat Sambal steeds slechter wordt.
Fijn dat je bij de dierenarts zelf mocht spuiten, dan weet je toch voor de volgende keer hoe het moet als je het thuis moet doen.
Hoezo mag je geen injectie spullen van de dierenarts krijgen maar wel van dr gerritsen?
Ik hoop dat ze een tijdje stabiel blijft door de injectie..
Heel veel sterkte en een dikke knuf voor Sambal.
Geen idee eigenlijk maar wordt er wel een beetje moe van is elke keer zo. Zij hebben een recept van Ommen nodig anders is het strafbaar ofzo???
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 11 mei 2011, 08:34

Gelukkig dat het weer wat beter gaat met Sam.
Apart inderdaad dat je niet zomaar injectiemateriaal mee krijgt terwijl ze weten dat je onder behandeling bent bij dr. Gerritsen.
In het begin is spuiten inderdaad eng maar je went eraan.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 11 mei 2011, 09:01

Hoi Mar
Fijn dat het wat beter is met Sam ,echt giga stom dat je eerst het recept moet hebben ,Kan Rob dat niet mailen ,,
Ik ga me rot duimen ,dat je het vandaag binnen hebt ,
Dat zelf spuiten wordt makkelijker ,des te vaker je het doet ,,,Succes!!!!!knuff voor Sam
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

geertje

Berichtdoor geertje » wo 11 mei 2011, 10:07

Sorry, ik lees dit nu pas. Erg hoor dat het niet zo goed gaat met Sam. Wat zal dat weer een zorgen geven.
Hoe gaat het vandaag?
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

maria

Berichtdoor maria » wo 11 mei 2011, 10:41

hopenlijk is het goed met haar vandaag.. en doen de injecties haar goed..
hier merk ik ook duidelijk dat Zsa zsa minder is met de hitte.. ze heeft het duideljik meer benauwd...
sterkte hoor

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 11 mei 2011, 12:57

Bedankt voor de reacties allemaal. Het gaat vandaag gelukkig weer prima met mevrouwtje. De injectie heeft haar duidelijk goed gedaan (al vond Rob wel dat de da behoorlijk veel had gespoten) het had wel wat minder mogen zijn. Vanmorgen dus weer gebeld naar Ommen, de medicatie moet weer omhoog naar een halve tablet Furosemide ipv een kwartje. Hopelijk is dit genoeg en kan ze er weer even tegen dan. De injectiespullen mogen dus officieel niet vrij meegegeven worden alleen heeft Rob hier een vrijstelling voor gekregen als ik hem goed heb begrepen. Het maakt ook niet uit het komt goed maar ik wordt wel eens een pietsie ongeduldig en zat van het heen en weer geleur, het is allemaal niet omdat het zo leuk is, mijn vriendin kwam gistermiddag toevallig en ging mee naar de da. Volgens haar viel het ook bijna niet op dat ik er een pietsie geirriteerd van raakte blush_sm mosking_sm oeps..

Schattig detail was trouwens wel dat Sam niks van de da moest hebben. Ze was erg onrustig terwijl ze normaal heel makkelijk en lief is. Omdat de da haar dus moest vasthouden en ze hier echt geen zin in had was het voor mij heel rot spuiten. Uiteindelijk moest mijn vriendin erbij komen om haar vast te houden en het was meteen goed, knijpen met haar oogjes D10 Wat een wijffie he.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 11 mei 2011, 13:08

toch maar normaal dat je geïrriteerd geraakt door dat gedoe met die injectiespullen.
Je wil gewoon je beestje helpen en kan dat best missen.
Ik ben heel blij te lezen dat het met sambal toch beter gaat nu.

Ik had vandemorgend ook vasthoudproblemen, ik moest diddl vasthouden terwijl de dierenarts bloed trok en ik heb serieuze kemel geschoten.
Diddl begon plots te blazen en te sissen en ik schrok daar zodanig van (ik ben heel verschietachtig) dat ik hem losliet en hij ging gaan lopen met de naald nog in zijn pootje...
Resultaat: door mijn fout gaat het beestje een blauw/groen pootje krijgen en het hele huis vol met bloedsporen natuurlijk en onzen diddl ook.
Normaal gezien is vasthouden hier ook geen probleem en is diddl altijd heel lief, nu haalde hij plots uit en wou dierenarts nog bijten ook en ik schrok daar gewoon heel hard van en liet onmiddellijk in een reflex los omdat ik me er niet aan had verwacht...
In t vervolg moet halve trouwboek hem toch maar vasthouden hoor.
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 11 mei 2011, 16:55

Jeetje, wat een gedoe ook allemaal.. Hihihi, Sambal weet dus ook wel bij wie ze wel en niet moet zijn. Gelukkig gaat het weer wat beter met haar great_sm
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 11 mei 2011, 19:23

Wat fijn dat het vandaag weer beter gaat met Sambal! Hopelijk reageert ze straks wel goed op de hogere dosering. Geef Sam maar weer een dikke knuffel, hopelijk blijft ze nu stabiel.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 11 mei 2011, 19:32

Hoi Mar
fijn dat ze weer wat beter gaat ,ze heeft mensen kennis he ;)) We gaan heel hard duimen met dat ietsje meer dat het nu weer goed gaat met die meid ,
Natuurlijk raak je giga geirriteerd ,,is een heel menselijk trekje

Arme Nadine ,meid wat zal je geschriokken zijn ;( Weet zeker dat Dittle het je vergeeft ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Huisnr. 13”