Smiggle heeft weer eens geen geluk...

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
cheyenne

Smiggle heeft weer eens geen geluk...

Berichtdoor cheyenne » do 28 jul 2011, 05:11

Hoi allemaal,zoals belooft zou ik jullie op de hoogte houden i.v.m. de problematiek van Smiggle haar tandjes.Naar DA geweest gisteren en al haar maaltanden zijn verwijdert.Alles was goed verlopen maar waar ik om vreesde is ook uitgekomen cray2_sm ....ze heeft HCM in een ver gevorderde staat!!
Haar hart heeft al meer dan 2x de gewone omvang dan een gezond hart,bloedtest goed maar foto om bij te wenen,ze hebben haar niet zo lang meer gegeven en ze is nog geen 2.....ik was er kapot van!!Heb nu een lieve knuffel gevonden die aard in mijn warm app. en nu moet ik horen dat ze niet zo lang meer te leven heeft.
Ze kunnen er geen termijn op plakken maar is zeer ernstig.Dat ze de operatie overleefd heeft was al een wonder....De DA vond het zelf erg dat zo een jonge poes door het ondoordacht fokken maar een kort leven tegemoet gaat.Hij heeft mij een cd rom mee gegeven van de foto's en het is verschrikkelijk te zien hoe groot het hartje is in verhouding met een gezond hart. cray2_sm .
Sinds ze bij mij is heeft ze toch al veel moeten doorstaan en ik hoop echt dat ze het max. zal halen voor een poes in haar situatie want ik ben er kapot van...wat als ze er niet meer is!!!
Ik zal er alles voor doen om haar een zo aangenaam mogelijke tijd te geven met veel liefde.
Kan ik iets doen tegenover de fokkers of anderen waarschuwen ?ik weet geen raad...ik vindt dit afschuwelijk!!!

cheyenne

Re: Smiggle heeft weer eens geen geluk...

Berichtdoor cheyenne » do 28 jul 2011, 05:27

Hoi,ik wist geen raad met dit onderwerp en heb het ook in de topic van onze patiëntjes geplaatst...beslissen jullie maar waar het er best bij hoort...

Ramses

Berichtdoor Ramses » do 28 jul 2011, 08:01

verdorie dat komt hard aan , Smiggle je krijgt van ons hier een dikke dikke knuf en veel sterkte
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » do 28 jul 2011, 08:06

Oh Cheyenne het spijt me zo voor je meid, en het spijt me ook ontzettend voor Smiggle ......... het is goed van je dat je nu voor de kwaliteit van haar leven gaat en dat je het haar zo aangenaam mogelijk wil gaan maken.

Je kan het ras inderdaad helpen door jouw test te delen ...... dan moet je van de radioloog of cardioloog de HCM test + haar stamboom doorsturen naar de SRB-database en dan wordt deze opgenomen zodat andere mensen kunnen zien dat er een probleem met deze lijn is.

Hou je sterk meid en als je het van je af wil schrijven of je zit met vragen of een kleine twijfel omtrent iets waar je arts je niet mee kan helpen, dan kom je het hier maar neerpennen, een heel deel van ons heeft een of meerdere HCM katjes, we kunnen dan gerust onze ervaringen met je delen.
Ik weet zo hoe jij je nu voelt, eerst ongeloof en angst en nadien ben je vaak ook woedend omdat het misschien voorkomen had kunnen worden.

Hele dikke knuffel voor jullie D4
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 28 jul 2011, 08:24

Wat erg Cheyenne dat je lieve Smiggle HCM heeft en dan ook al in een vergevorderd stadium.
Hier ook een HCM kat en één verdacht. Zij zitten beiden aan de medicijnen hiervoor.
Geniet van elkaar en hou haar goed in de gaten en net wat Wendy zegt deel dit door het in de database te laten zetten.
Sterkte.
Groetjes Clem
Afbeelding

maria

Berichtdoor maria » do 28 jul 2011, 08:38

Oh Cheyenne.. wat erg ...ik hoop dat ze met medicatie nog een goede tijd bij je mag krijgen.. maar zo erg.. zoveel zorgen heb je om haar gehad en nu dit verbijsterende bericht..... heel veel sterkte..

griddie

Berichtdoor griddie » do 28 jul 2011, 08:44

O meis wat een verschrikkelijk naar nieuws ik hoop dat jullie nog een poos van elkaar mogen genieten heel veel sterkte!!
Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » do 28 jul 2011, 09:20

Wat een triest nieuws n2. Geniet van elk moment met Smiggle en hopelijk zijn dat er nog heel veel D5.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Tomte

Berichtdoor Tomte » do 28 jul 2011, 11:13

Hè bah, het zit jullie niet mee. Ik hoop toch dat jullie nog heel lang van elkaar genieten mogen!
Het openbaar maken van de testuitslag via bijvoorbeeld de SRB database is een goed idee.
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » do 28 jul 2011, 12:40

Wat erg ik heb er geen woorden voor.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Terug naar “Huisnr. 13”