diddl is blijkbaar aan t achteruitgaan...

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
lathyrus

diddl is blijkbaar aan t achteruitgaan...

Berichtdoor lathyrus » vr 12 aug 2011, 14:48

De dierenarts is net buiten, niet voor diddl maar voor thor (die is deze nacht beginnen overgeven, heeft goed 6 keer dat gedaan ook nog na cerenia dus toch maar direct dierenarts laten komen, in zijn darmen is t blijkbaar 1 schuimende boel gasp_sm . Volgens dierenarts is t bacterieel en komt het van iets dat hij opgegeten heeft, maar hij kan hier niks anders opeten dan zijn eten...Tenzij er buiten in de ren toch iets is binnengevlogen dat hij binnengespeeld heeft maar ik zou niet weten wat dat zou kunnen zijn)
Terwijl hij hier toch was heb ik gevraagd om nog eens naar iedereen zijn/haar longen en hart te luisteren (diddl heeft in de afgelopen week een keer of 2 gehoest, niks ergs, iedereen moet wel eens hoesten of kuchen maar ik ben daar toch heel voorzichtig mee en als de dierenarts er dan toch is kan hij toch even alles controleren) en rammy en thor zitten sedert het bordatellagedoe ook met een reutel/kuch die af en toe de kop opsteekt (maar er wordt niks gevonden dat niet ok is, laatste keer zijn er ook borstfoto's en echo's gemaakt en alles was helemaal in orde aan de longen, kon niet beter zijn) en yoshi had ook een keertje gekucht in de afgelopen week en k was daar toch niet helemaal gerust in omdat ik ze het alle 4 hoorde doen, vandaar even laten nakijken.
Iedereen klonk goed (uitgezonderd dan thor met zijn schuimend buikje maar voor de rest is ook alles goed bij thor) tot de dierenarts diddl beluisterd.
Hij hoort een duidelijke ruis bij diddl op zijn hart.
Terwijl de dierenarts dat voordien niet hoorde (putcuyps had het wel onmiddellijk gehoord toen we vorig jaar de eerste keer voor een hcm test gingen maar onze dierenarts en de andere dierenartsen die hier ook al geweest waren hoorden nooit iets).
Volgens de dierenarts is diddl nu aan het achteruitgaan.
Hij wou 1 van de komende weken toch graag een foto maken van borstholte van diddl zodat hij kan zien of diddl zijn hart vergroot is (volgens hem is dat t geval)
Aangezien we op 5 september al een afspraak hebben voor de hcm testen van yoshi en thor heb ik gevraagd of het dan geen goed idee is om diddl ook opnieuw te laten testen/nakijken en hij vond dat wel een goed idee.
Net gebeld naar praktijk putcuyps en diddl wordt er dus bijgenomen (oorspronkelijke afspraak was s morgens , die is nu verschoven naar de middag )
We gaan ook nog een foto laten nemen bij de dierenarts (hij zegt dat de omvang van dat hart toch beter te zien is op foto dan met een echo. Wat ik best geloof want tijdens de hcm test van ramses is er niks gezegd van dat zijn hart vergroot en uitgezakt is, dat is pas opgemerkt toen we in dezelfde week bij onze dierenarts die foto's lieten maken van de borstholte) .
Volgens de dierenarts moet ik echt nog niet panikeren .
Maar dat doe ik eerlijk gezegd wel.
Ik hoopte dat diddl toch nog een tijdje stabiel ging blijven.
Blijkbaar is dat niet het geval.
En dat jaagt me heel veel angst aan.
Angst dat het niet te lang gaat duren voor we hem kwijt zijn.
Voila, het moest er even af en dat is bij deze gebeurd...

trouwens is t ook even bang afwachten wat ramses betreft.
Die heeft mogelijk 50 tot 60 cm plastic lint binnengespeeld...
ik had gisteren een vuilzak uit de kelder genomen en daar hangt iedere keer zo een oranje lint aan.
Dat lint durft er onder de baan wel eens afvallen dus ik let altijd heel goed op of ik dat lint onder de baan niet verlies.
Ik had echter niks zien liggen achter mij toen ik de keuken binnenstapte .
Ik ben zo een minuut of 3, 4 in de keuken als ik door de deur in de living kijk en ik zie ramses op iets zitten kauwen en ik zie een oranje flits.
Ik loop binnen en kan hem nog net een stuk lint van 10 cm afnemen waar hij op zit te kauwen maar de overige 50 à 60 cm is niet te vinden nergens en hangt ook niet aan de zak.
Halve trouwboek direct gebeld en die zegt dat er aan de vorige zak helemaal geen lint hing dus t is mogelijk dat er aan den dezen toch maar een stuk van 10 cm hing door een productie fout.
Maar t kan natuurlijk ook zo zijn dat er toch zo een lang lint aanhing...
En dat Ramses het heeft binnengespeeld.
Ik dacht dat dat onmogelijk was op 3 tot 4 minuten maar volgens de dierenarts kan dat wel degelijk, eens ze t begin binnen hebben sloekeren ze de rest ook gewoon binnen (wat me toch doet hopen dat hij niks binnen heeft aangezien hij zat te kauwen op het uiteinde van een stuk van 10 cm, als ze het helemaal in ene keer binnensloekeren zat dat stuk dan toch ook binnen op die tijd, hoop ik toch).
Momenteel kunnen we niks doen, op foto is het nauwelijks of niet te zien als hij dat opgegeten heeft en t is volgens de dierenarts nutteloos om nu direct foto's te maken , t is dus afwachten geblazen.
Na 1 week mag ik gerust zijn als ramses tegen dan geen problemen krijgt.
Als hij het toch binnenheeft kunnen zijn darmen er rond draaien en wordt het opereren.
Ik vind mijn eigen een ontzettend domme koe, ipv dat lint er gewoon direct af te nemen terwijl ik in de kelder sta en dat al direct in de zak te steken kijk ik gewoon achter mij op de grond of er toch geen lint afvalt (meestal haal ik het er wel direct af maar soms dus niet).
Nogal achterlijk toch.
Een mens kan soms toch echt wel stomme dingen doen.
Het is dus een week bang afwachten en hem goed in t oog houden.
En hopen dat hij inderdaad niks binnen heeft of als hij toch wat binnen heeft dat het er gewoon uitkomt langs de achterdeur.
Duim aub eens mee dat hij niks binnenheeft.
En dat diddl niet te hard aan t achteruitgaan is.
Afbeelding

zenga13

Re: diddl is blijkbaar aan t achteruitgaan...

Berichtdoor zenga13 » vr 12 aug 2011, 14:55

Jeetje, wat vervelend allemaal weer Nadine.. Ik ga heel hard duimen voor je mannekes. Dat Diddl toch niet aan het achteruitgaan is en dat Ramses niets heeft opgegeten. Het kan natuurlijk wel, maar ik heb hier nog nooit meegemaakt dat ze zoiets opeten.. meestal spelen ze ermee en bijten ze erin, maar echt opeten heb ik nog nooit meegemaakt.

De duimen draaien hier en een dikke knuffel ook voor jou, ik weet hoe een zorgen je je kunt maken om je lieffies..
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 12 aug 2011, 14:57

Jeetje Nadine, wat een zorgen weer.
Ik kan mij voorstellen dat je geschrokken bent van Diddl zijn hartruis. Zeker omdat de DA hem eerst niet hoorde.
Goed dat hij 5 september meegaat met de andere twee voor de test.
Misschien dat hij nu dan ook hartmedicijnen gaat krijgen (had hij dacht ik toch nog niet?)
Hopelijk valt het toch mee met je mannetje.

Van dat lint kan iedereen gebeuren. Hoe alert je ook bent je ziet altijd wel eens iets over het hoofd.
Ik hoop van harte dat hij alleen op dat stukje van 10cm heeft geknabbeld.
Sterkte daar.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 12 aug 2011, 14:58

Hoi Nadine
Meid wat balen van Thor ,wel heel fijn dat jullie hem nu gelijk met de andere mee kunnen nemen ,
Je kunt toch beter weten ,waar je aan toe bent ,,we gaan heel hard duimen ,

Dat stuk lint ,laten we hopen dat je het fout hebt ,moet er toch uitkomen ,.als hij het wel naar binnen heeft geslikt ,,
Ze zijn soms zo vreselijk snel met dat soort dingen ;(( succes meid ,en verwijt jezelf niks ,dit soort dingen gebeuren,Ze zijn zo snel ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » vr 12 aug 2011, 15:01

Hoh Nadine moest het duimen nu toch eens helpen voor Diddl dan ben ik de eerste
om dit te doen volle bak.
Wat zal je ongerust zijn en vol schrik zitten , je ziet deze lieve beestjes zo graag
dat je er alles zou voor doen.
Ik vind dit zo verschrikkelijk voor jullie en hopelijk mogen jullie van deze lieve jongen
nog lang genieten.
Ja Ramses is ook "ne sjarel" , met dat lint.
Je mag nog zo voorzichtig zijn toch zijn ze je soms te snel af.
Hopelijk kakt hij het uit.
Een dikke knuffel en veel sterkte
Groetjes Hildeke

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » vr 12 aug 2011, 15:03

Ah ja en was nog vergeten een spoedig herstel te wensen voor Thor
Groetjes Hildeke

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » vr 12 aug 2011, 15:14

chantal, ramses vreet alles op. Ik ben al tegengekomen dat ik zat te haken en ik mijn bol wol uit het oog verloor, die was op de grond gevallen en onder de zetel gerold. En ik had hem niet direct terug opgeraapt.
Toen ik hem na een paar minuten wou oprapen had hij de bol al afgeknaagt en daar dan een stuk draad afgebeten en dat zat hij binnen te werken.
Halve trouwboek en ik hebben het hele huis moeten doorrennen achter hem aan terwijl we hem probeerden af te leiden zodat hij niet zou slikken maar t zat toch binnen.
Als ik hier zit te naaien en ik durf een stukje draad afknippen en even op de tafel leggen (ik zet plak aan die tafel, ik dacht dat het geen kwaad kon en dat ik snel genoeg ging zijn om het weg te grissen als dat moest) dan komt hij dat ook vliegensvlug weggraaien (je kan je niet voorstellen hoe rap hij is) en probeert hij dat ook binnen te spelen.
Gelukkig hadden we hem toen wel bijtijds te pakken.
Mijn haar (ik heb lang haar tot net over mijn schouders) eet hij ook op, zijn drollen zijn altijd precies aaneengeregen kralen...
Hij eet plastiek op (de coating van electrische draden) , hij eet pluisjes op, hij trekt de pluche los van de krabpalen en probeert daar dan draden van los te krijgen...
Hij komt zelfs mijn oordoppen s nachts uit mijn oren peuteren en dat lukt hem dan nog ook zonder dat ik er wakker van wordt.
Gelukkig heeft hij die nog niet binnengewerkt.
Het is erg met dat manneke.

Ik had voorzichtiger moeten zijn maar ik was afgeleid en was me aan t haasten omdat het al zo laat was (t was na 4 uur vandemorgend) en thor al paar keer had overgegeven maar k had er erg moeten in hebben, ik weet hoe hij is...

Clemmetje diddl en ramses krijgen momenteel allebei nog geen medicatie, het was nog niet nodig. Nog geen symptomen.
Wat het nu gaat zijn weet ik niet.

Bedankt voor de duimen
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 12 aug 2011, 15:34

Wat een zorgen weer Nadine! Ik kan me voorstellen dat je toch wel bang bent, ook al zegt de dierenarts dat je dit nog niet moet zijn. Ik zal zeker gaan duimen voor Diddle, wellicht dat medicatie straks ondersteuning en verlichting kan brengen bij hem.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » vr 12 aug 2011, 17:33

Wauw, dat is er nogaal eentje dan die Ramses.. Nadine, voel je nu niet schuldig, je kunt niet overal ogen hebben en een ongelukje is nu eenmaal snel gebeurd. Het is net als met kinderen, soms zijn ze er mee weg voor je er erg in hebt.

We gaan gewoon heel hard duimen dat hij niets heeft binnen gekregen great_sm
Afbeelding

Bonnie

Berichtdoor Bonnie » vr 12 aug 2011, 20:18

Oef... wat een nare dingen bij elkaar allemaal, ik ga heel hard voor jullie duimen.

Hou Ramses zijn ontlasting goed in de gaten, of hij blijft eten en zijn buik niet opzwelt.

Terug naar “Huisnr. 13”