diddl is blijkbaar aan t achteruitgaan...

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
lathyrus

Re: diddl is blijkbaar aan t achteruitgaan...

Berichtdoor lathyrus » do 18 aug 2011, 01:37

Voor Ramses en het lint ziet het er goed uit voorlopig, nog altijd geen lint in de kakjes en voor de rest doet hij ook niet anders.
Morgennacht is het 1 week geleden, daarna zouden we toch safe moeten zitten wat dat betreft.
Toch al 1 opluchting dan, maar k zal nog maar niet te hard roepen zekers...

Marjolein, de dierenarts wou op de foto zien of diddl zijn hartje nog altijd de mooie kleine aardbeivorm heeft die hij in maart had of dat zijn hartje nu toch al vergroot en/of uitgezakt is
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » do 18 aug 2011, 08:26

hey nadine,
ik denk dat het nu wel goed zit, ik duim nog steeds met je mee, was van de week aan het denken, dat lint zit toch niet in de stofzuiger misschien? zonder dat je het weet heb je het mischien vanonder een zetel of kast mee opgezogen?
gr nancy
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » do 18 aug 2011, 23:17

nancy het lint zit zeker niet in de stofzuiger. 3 minuten nadat ik de zak had genomen heb ik Ramses dat stuk lint van 10 cm ook afgenomen. En dan heb ik onmiddellijk overal gekeken of ik de rest van dat lint ook niet vond, onder de kasten, onder de zetel, achter de krabpalen, in de kattenhuisjes en boven ook onder het bed.
Omdat ik dacht dat het mogelijk was dat iemand met de rest van het lint misschien was gaan lopen en het ondertussen ergens anders lag.
Maar het lag nergens dus had ik 2 opties: of ramses had het binnengesloekerd of er was niet meer dan die 10 cm geweest...
En de stofzuiger is niet bovengehaald in de dagen volgend op het voorval.
Deze nacht is het 1 week geleden dus ik veronderstel dat we toch veilig zijn wat dat lint betreft.
Het zou me verbazen dat Ramses nu nog symptomen begint te vertonen.
Ik ga pas volgende week echt helemaal gerust zijn maar k ben ook niet meer zo bang en ongerust dan ik de afgelopen week was.
Nu nog de aanwezige darmbacterie mollen en yoshi haar oorontsteking wegkrijgen en t is terug in de sjakos...
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » do 18 aug 2011, 23:22

amai nadine,
het mag inderdaad rust worden voor jullie ze amai!!
hou nog even de moed erin hé
gr nancy
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » vr 19 aug 2011, 00:27

Mens, wat een pech hebben jullie toch.
Ik hoop dat alles snel weer in een rustiger vaarwater gaat komen.
Je wordt zelf ook zo gestressed als je kindjes wat hebben.
Wij hebben dat in het verleden ook meermaals gehad, de één na de ander ziek.
Ik duim voor jullie dat alles snel onder controle is en jullie weer gewoon kunnen gaan genieten van de poezels!
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » vr 19 aug 2011, 03:12

petra het is toch wel een soort van opluchting als ik dan eens hoor dat het bij een ander ook nog zo geweest is dat de 1 na de ander ziek werd.
En het niet hier alleen is.
Toen ik een tijd geleden aan de dierenarts vroeg of het bij andere mensen ook zo is zei hij onmiddellijk "nee"
Ik moest het wel in t juiste perspectief bezien zei hij, ik bel sneller als er iets is dan de meeste mensen met een kat.
In veel gevallen kijken ze het nogal lang af vooraleer naar de dierenarts te bellen (jammer genoeg kijken ze het ook in veel gevallen te lang af en kan de poezel uiteindelijk niet meer geholpen worden).
Daardoor lijkt het alsof het bij ons niet ophoudt en bij een ander dat toch anders is...
En we zitten natuurlijk met eentje met chronische problemen aan zijn darmen.
Die is maximum een paar weken goed en dan is t weer om zeep.
We hadden ons er trouwens al aan verwacht dat hij ziek ging worden omdat hij al een tijdje weer zo een flutoog had dat aan t lopen was.
Dat is bij diddl teken dat die ontstekingen weer zitten te broeien en dan krijgt hij terug een opstoot.
We hadden er ons niet aan verwacht dat thor eerst ging ziek worden.

Ik zit me nog altijd af te vragen vanwaar die dat nu opgeraapt heeft.
En of dat kan dat bij diddl die ontstekingen zaten te broeien en hij dat misschien overgezet heeft op thor door eerst in de kattenbak te staan met z'n pootjes en dan in de drinkbakken te gaan staan met diezelfde pootjes en thor daar dan van te gaan drinken.
Normaal gezien doet diddl dat niet, in de drinkbakken gaan pletsen in t water maar onze yoshi was onlangs weer water aan t scheppen en toen heeft diddl even meegedaan.
Ik weet niet of dat mogelijk is dat op die manier thor besmet is geraakt?

nog eens bedankt voor de duimen
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 19 aug 2011, 08:45

Ik denk ook dat je je nu geen zorgen meer hoeft te maken over het lint.
En van Diddle dat blijft lastig.
Ik zou eerst de echo even afwachten alvorens er nog een foto tegenaan te gooien.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Huisnr. 13”