diddl is blijkbaar aan t achteruitgaan...

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
isolde

Re: diddl is blijkbaar aan t achteruitgaan...

Berichtdoor isolde » vr 12 aug 2011, 21:55

Ach Nadine,wat een zorgen weer. We gaan met zijn allen duimen hoor!
Wat betreft het lint,laten we hopen dat het er niet aan zat. Ik had laatst met een stukje plastic waar een rietje van een klein pakje drinken in zit. Ik leg het op tafel en in een fractie was Benny erop aan het kauwen en kon het nog net uit zijn mond halen.
Je kunt niet alles voorkomen,razendsnel hebben ze wat te pakken.
Veel sterkte hoor! air_kiss_sm
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » vr 12 aug 2011, 22:53

hey nadine
zoals iederen je al zegt het gaat razend snel en je moet jezelf zeker niks verwijten hoor

we zullen het een paar dagen moeten in het oog houden , we duimen mee
nelson is hier ook een alleseterke ze, en met men haar heb ik ook dat probleem die eet dat op ! en dan zie ik een
haar tussen zen drolleke liggen, tkomt er wel mee uit maar vind het ook eng ze!

we duimen voor alles dar me hoor dikke zoen van ons
gr nancy
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » vr 12 aug 2011, 23:53

bonnie, ik hou hem zeer zekers goed in t oog, ik zet hier gene voet buiten tot die week om is en ik zeker gerust ben (ik wou morgen graag naar t marktje gaan in aalst, zit al meer dan een week binnen maar ik riskeer het me niet, ik zit dan toch niet gerust en stel je voor dat je 2 uur wegbent en je komt thuis en t manneke ligt hier ondertussen misschien al af te zien, dat is het niet waard...

isolde, hier t zelfde, ik ben dol op capri sun en dat is ook met zo een rietje en plastic rond dat rietje en dat bovenste stukje plastic moet ik altijd onmiddellijk in de keuken in de pedaalemmer gaan wegsmijten, als ik het aan het pakje laat hangen trekt ramses het gewoon van het pakje los terwijl ik zit te drinken en moet ik weer het hele huis door achter hem aan rennen om te voorkomen dat hij het opeet...
Nog zo een stoot van hem is t volgende: we moeten 3 van de 4 poezels medicatie geven iedere dag in de vorm van poeder, dat poeder zit in een ampul (die 4life) maar we moeten die ampul openbreken en dat poeder zo in hun mondje doen.
Als je dat er in 1 keer ingiet prikkelt dat in hun keel en hoesten ze dus moeten we tussendoor beetje water in hun mondje spuiten met een spuitje.
Wel, je kan die spuit niet gewoon naast je leggen terwijl je de medicatie aan t geven bent, je moet die spuit in je mond steken.
Als je ze voor of naast je legt op tafel of in de zetel en je keert je rug 1 seconde dan heeft ramses die spuit te pakken, gaat er mee gaan lopen en bijt hij er al rennend (terwijl wij achter hem aanzitten) zo de stukken plastic af en speelt hij die ook binnen (of hij kruipt ergens onder waar je aan hem niet aankan om die spuit te kleinen).
Ik stampte een keer per ongeluk het potje met tandenstokers om in de kast en die vlogen alle kanten uit en rammy liep net in de keuken gasp_sm , hij vloog daar op om er eentje te pikken en dan probeerde hij die ook op te eten, een mens mag er niet aan denken wat er kon gebeurd zijn als ik hem toen niet bijtijds had kunnen pakken.
Wattestokjes, watjes, pleisters, alles wat je maar kan bedenken kan je op de lijst zetten, dat heeft hij allemaal al proberen opeten of heeft hij effectief al opgegeten
Ik vraag me af of hij soms pica heeft (of hoe noemt dat nu weer? Die aandoening waarbij dieren vanalle vreemde voorwerpen opeten?)
De andere 3 zullen ook wel eens iets pakken maar die spelen daar dan gewoon eens mee, hij eet gewoon alles maar dan ook alles op en heeft me al meerdere keren ver een beroerte bezorgd ondanks dat ik niks laat slingeren en heel goed oplet, ongelukjes kunnen altijd gebeuren net zoals 1 seconde onoplettendheid kan voorvallen maar in seconde 2 ben je al te laat...

Nancy, oei jij hebt ook zo een alleseter en harenvreter.
Innige deelneming amai mijn voeten.
Hopelijk houd je nelson het voornamelijk bij haar

nog eens heel erg bedankt voor de duimen !
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 13 aug 2011, 06:58

Oei Nadine, ik schrok heel erg van je tittel ........ maar niet wanhopen hoor, het is niet omdat je DA nu het ruisje hoorde dat je meteen moet panikeren, Toddels had ook nooit een ruisje en plots wel, toch waren zijn waardes niet drastisch de hoogte in geschoten, hij doet het nog steeds goed en heeft (voorlopig) nog altijd geen medicatie, wel maandelijkse controle. Ik heb eigenlijk nog nooit een foto van zijn hart laten maken.
Wat is de meerwaarde in verzorging eigenlijk van zo'n foto? Je kan dat hart toch niet meer verkleinen mocht het vergroot zijn? Of wil je DA ook een foto om te kijken of er geen vocht op de longen zit? HCM kan op de foto niet gezien worden en ook kan je niet zien of de waardes opgelopen zijn in vergelijk met de vorige keer, dat kan je enkel zien via de echo...... is het dan geen "overbodige" kost?
't Is geen kritiek hé Nadine, ik vraag me dat gewoon af!

Dat lint dat is dan wel weer heel eng: ik heb er hier ook zo eentje die verzot is op linten, die heb ik ook al 2x laten rôntgen nadat ze er weer eens in geslaagd is er een te vangen...... ze zijn inderdaad zooooooo ontzettend snel, en het is me zelfs een raadsel hoe ze er soms aan komt, het lijkt er al bijna op dat ze zelf in de vuilnisbak duikt, maar dat is hier een pedaalemmer dus volgens mij toch wel onmogelijk!

Allez hou het manneke maar goed in de gaten, meer kan je niet doen ...... ze steken toch nogal toeren uit hé!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » za 13 aug 2011, 07:24

Verdorie dat is reuze pech zeg , Diddl jongen van ons krijg je hier een dikke dikke warme knuffel van ons allen en binnen kort gaan we naar Lourdes (oostakker) en dan gaan we een kaarsje laten branden voor jou .

Ramsesje gekke jongen je maag is geen vuilbak hoor

Nadine ik wens veel beterschap aan je jongens
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » za 13 aug 2011, 11:18

Wat een rotnieuws weer.

Hier eten ze ook echt alles op. Hoe we ook opletten, toch slagen ze er in om dingen te vinden en op te eten. Onze vuilzakken met lintjes aan blijven in de kelder maar anders hadden ze die waarschijnlijk ook een keer te pakken gehad. Zelfs een speelgoedje met draad en speeltje aan moeten we na het spelen opbergen of ze eten de draad op. Dus heel begrijpelijk, het kan overal gebeuren.
Weet je ondertussen al of hij heel het lint had opgegeten of maar een stukje?
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » za 13 aug 2011, 16:43

Geertje nee ik weet het niet. Ik kan het maar weten als er ofwel lint uitkomt langs de achterdeur (dan heeft hij wel lint opgegeten), er na een week nog niets is uitgekomen en hij ook geen problemen krijgt (dan heeft hij geen lint opgegeten) of hij tijdens de komende week plots problemen krijgt en moet geopereerd worden (dan heeft hij lint opgegeten)...
Ik hoop heel hard dat er een productie fout in die zakken zat (aangezien er aan de vorige zak geen lint zat) en er aan den dezen alleen dat stukje hing waar hij zat op te kauwen en dat ik hem heb kunnen afnemen.

Chantal dat is heel lief dat je een kaarsje gaat laten branden voor diddl, heel erg bedankt !

wendy: hij zou die foto willen nemen om te kijken of dat hart al vergroot/uitgezakt is.
Met onze ramses waren we op maandag geweest voor een hcm test en daar was niks gezegd van dat vergroot en uitgezakt hart.
Dat is 2 dagen later gezien op foto bij de dierenarts.
Ik weet niet of putcuyps dat vermeld als ze dat ziet?
Aangezien onzen diddl zijn hart bij zijn testen nog niet vergroot en/of uitgezakt was (wat totale grootte/omvang betreft).
Ik veronderstel dat dierenarts die foto wil nemen om te kijken hoe het evolueert, of dat hart nu al vergroot en uitzakt op die paar maand tijd, zo interpreteer ik het toch.
Ik denk dat hij het eigenlijk wil doen om mij een beetje gerust te stellen, we zullen nog zien, we gaan sowieso eerst voor de test gaan.
Ik wil eigenlijk zelf inderdaad wel weten of diddl zijn hart al aan t vergroten en uitzakken is en hoeveel het vergroot en uitgezakt is dan sedert maart
En op foto zie je dat toch goed hoeveel ribben het hart beslaat?
Doet dat er dan niet toe?
Of ze een hart hebben dat normale grootte en vorm heeft of dat dat hart op enkele maanden tijd uitgezakt is en vergroot is en hoeveel precies?
Bij de hcm test meten ze toch de dikte van de hartspier/wand?
Is de totale grootte dan geen graadmeter om te kunnen bepalen hoe hard iemand achteruitgaat?
Het kan dan niks bijdragen aan behandeling misschien (ik weet het niet, ik heb daar eigenlijk nog niet over nagedacht, ik ben gewoon aan t panikeren momenteel) maar het kan dan toch bijdragen in bepalen hoe hard hij achteruitgaat?
Of toch niet?
Ik neem dat niet op als kritiek hoor dat je dat vraagt/zegt.
Diddl had al een ruis maar de dierenarts kon die ruis niet horen (putcuyps wel, die hoorde dat onmiddellijk)
Ik vind het heel verschietachtig dat hij die ruis nu wel onmiddellijk hoort, toch teken van achteruitgang?
Diegene die ik aan de telefoon had bij clos fleuri vond dat blijkbaar toch "verdacht".
Ik hoop van harte dat ik zit te panikeren om niks en diddl nog net hetzelfde is aan zijn hartje dan in maart.
Afbeelding

maria

Berichtdoor maria » za 13 aug 2011, 18:38

oh Nadine ... sterkte en ik hoop dat het mee gaat vallen.. sterkte...wat een zorgen heb je toch elke keer om je kameraden...

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » za 13 aug 2011, 19:16

Jeetje, wat een schrik!
Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen.

Onze Jopie heeft ook eens een draad ingeslikt en moest geopereerd worden. Maar hij gaf aan één stuk over.
Afbeelding

nonalize

Berichtdoor nonalize » za 13 aug 2011, 20:09

Jeetje wat een toestanden weer!!
Ik ga heel hard voor je duimen dat diddl nog niet heel erg achteruit is gegaan en dat je hem met medicijnen nu goed stabiel kan houden. En Ramses.. wat een ondeugd zeg.. en wat zal jij een net huis hebben..er zal vast geen prulletje te vinden zijn ;) Als er toch wat binnen is gekomen dan hoop ik dat je binnenkort een mooie bruin met oranje drol in de bak vind.
Groetjes Elize

Terug naar “Huisnr. 13”