hoezo de HCM valt wel mee papa (Chabibi)

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Wil
Beheerder
Contacteer:

hoezo de HCM valt wel mee papa (Chabibi)

Berichtdoor Wil » do 15 sep 2011, 09:37

Hoi Hoi
Gisteravond kreeg ik deze mail van Desiree ,
Hun hebben bij ons 4 Sphynxen gekocht ,waarvan er nu 3 zijn overleden ,met de verschijnselen van HCM ,
Als we dan kijken wie de papa is ,is dat zeer aannemelijk ,dat het HCM is ,
Dit doet zeer ,als je zo'n mail krijgt ,we weten hoe diep een Sphynx je hart inkruipt ,hoe WIJ ze worden ,
Als je een kind van een HCM ouder hebt ,laat ze scannen als ze 3 of 4 zijn ,zodat je op tijd met de medicatie kan beginnen ,

Ik zet Desiree haar email hier onder ,
ik heb haar toestemming gevraagd ,

Hoi Wil,

Met intens veel verdriet en veel te snel hebben we begin augustus afscheid moeten nemen van onze lieve Zebedee.
Hij had een paar dagen wat hoestaanvallen die we toch niet helemaal vertrouwden. Ik hoorde iets wat leek op vocht in zn longen, wat goofy vorig jaar ook had. We zijn met hem naar de dierenarts gegaan. Die constateerde wel een wat versnelde hartslag en hij ademde vanuit zijn buik. Vocht in de longen kon zij op dat moment niet constateren. Nog niet direct heel verontrustend maar ze wilde hem wel een maand later nog eens zien. We kregen een hartmedicijn mee om zijn hartslag wat rustiger te maken zodat dat de volgende keer beter bekeken kon worden.
We besloten de volgende dag pas met t medicijn te beginnen, hem eerst maar even bij laten komen van he dierenarts bezoek. Maar nog dezelfde avond kreeg hij weer een hoestaanval en klonk hij wel heel benauwd. Weer zijn we naar de dierenarts gereden. Die constateerde nu wel vocht, dat hoorde we nu ook duidelijk. Hij kreeg er een vochtafdrijver bij en we moesten toch maar een hartecho laten maken in de komende dagen zodra hij een beetje kalmer van de medicijnen zou zijn. Even later weer thuis werd hij zo benauwd en wist niet meer waar hij moest staan of liggen. Direct hebben we weer de dierenarts gebeld dat we er weer aan kwamen, want dit kon zo niet. Onderweg naar de praktijk, zo'n 6 minuten rijden, is hij overleden.
Het was zo vreselijk. In een paar uur was hij van ogenschijnlijk gezond ineens dood.

Ik ben verder zelf gaan googlen met zijn symptomen over wat het zou kunnen zijn en het meest overeenkomend is dan hcm. Maar dan heel accuut.
Ik kwam ook de testen van jullie katten tegen en zag dat Sjadoef, het zusje uit het zelfde nestje als van Zebedee, ook verdacht getest is en dat de vader van zowel Zebedee als Goofy (Chabibi) ook overleden is aan hcm.

Dit alles is in de nacht van 3 op 4 augustus gebeurt. Ik had je eerder willen inlichten, maar alleen het intypen ervan maakte me al zo verdrietig dat ik er nu pas aan toe ben.
Ik hoop dat het met Sjadoef op dit moment nog allemaal goed gaat en met jullie en de overige katten ook.

Met nymphe, inmiddels een bejaard omaatje van 13 gaat het nog prima. Ze heeft wel nog steeds last van de huidproblemen, rode, schale plekken, soms natte plekken en dan weer korstjes, maar afgezien daarvan is ze in prima gezondheid.
We hebben nu extra vitaminen voor haar besteld (omniderma) en hopen dat de klachten hiermee verminderen. Ze is nu nog maar in dr eentje, dat is wel heel raar. Ooit hadden we 4 lieve sphynxen en nu nog maar 1. We dachten nog wel toen we goofy en zebedee in huis haalden dat we er daarmee voor zouden zorgen dat er voorlopig geen van de katten in zn eentje over zou blijven. Onze 3 katers zijn helaas veel te vroeg heen gegaan. Het leven kan overwachts verlopen.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: hoezo de HCM valt wel mee papa (Chabibi)

Berichtdoor Clemmetje » do 15 sep 2011, 09:47

Wat heftig is dit zeg.
Dit is echt een nachtmerrie.
Zijn er hier op het forum ook katten met Chabibi als vader, zo ja, lijkt het mij verstandig dat zij hun katten laten testen zodat ze hopelijk 'op tijd' in kunnen grijpen en met medicijnen dit kunnen voorkomen of verzachten.

Sterkte Desiree mocht je dit lezen en rust zacht Zebedee.
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » do 15 sep 2011, 10:07

Oh wat een horror verhaal....arme mensen..arme Zebedee....heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet...
Zo zie je weer hoe belangrijk de testen zijn, al is dit wel heel snel en plots gegaan...
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

nonalize

Berichtdoor nonalize » do 15 sep 2011, 10:26

Jee wat een eng verhaal, ik word meteen weer helemaal bang voor wat me te wachten staat.
Heel veel sterkte.
Groetjes Elize

Bonnie

Berichtdoor Bonnie » do 15 sep 2011, 10:31

wat afgrijselijk :( ik moet er niet aan denken Gizzy nog te moeten missen die zit al net zo in ons hart als de honden. Zulk verlies laat diepe wonden achter. Heel erg veel sterkte voor deze familie.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 15 sep 2011, 10:42

Ach arme Zebedee, wat triest. Dit lijkt me vreselijk. Heel veel sterkte Desiree met dit verlies. Wil voor jou ook zo balen, en voor mij ook.......Sambal is een dochter van Chabibi sad_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » do 15 sep 2011, 11:02

Heykes,

Ik krijg hier zo'n kippevel van........wat een narigheid die f*cking HCM!!!
K probeer me in die mensen hun plaats te stellen, mag er niet aan denken.....
Als je zulke verhalen leest, dan word je toch woedend als blijkt dat de fokker om de hoek gewoon verder doet met deze praktijken.....

Rust zacht lieve katjes.....dit had niet mogen zijn.
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

asielkat

Berichtdoor asielkat » do 15 sep 2011, 11:40

Wederom worden we met ons neus op de feiten gedrukt
dat dit echt een ziekte is die er wel degelijk is en die je moet onderzoeken en proberen te vermijden in de fok
Ik wens alle betrokkenen sterkte want het is een klap in je gezicht
ook hoop ik dat het toch ook eens doordringt bij mensen dat testen wel zin heeft en shoppen niet de bedoeling is
Lieve Desiree ik hoop dat je dit grote verlies een plekje kan geven
en de kanjers nog elke dag in je hart voortleven
en Wil wat tof en moedig van je dit weer hier te plaatsen

ook ik zal Kroepoek eens aan de test gaan onderwerpen soms hoor ik iets
en nu wordt ik dus weer met mijn neus op de feiten gedrukt

liefs An

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 15 sep 2011, 14:10

Hoi Hoi meiden
Ja dit is echt vreselijk ,,meer dan vreselijk. Mar jij bent er met Sam gelukkig optijd bij ,
Het komt gewoon ,dat die rot HCM pas problemen geeft ,als het te laat is ,
De enige manier ,om er achter te komen ,en ze op tijd aan de medicatie te doen is scannen ,
Sjadoef van Tiny is nog steeds oke ,

Ja woest wordt ik erom als ik hoor ,ach die HCM valt wel mee ,nou het valt om de verdommenis niet mee ,
Al is er maar 1 fokker die weer door dit bericht ,zijn hersens laat werken en toch gaat scannen ,zou ik vreselijk blij wezen ,

Niet dat Desiree er haar katjes mee terug krijgt ,en we zijn er ook lang nog niet ,
Gelukkig een eind verder dan 7 jaar terug ,

Geertje laat die 2 meiden van jou ook testen ,ook daar is Chabibi de paps van ,
Desiree en Ralf onwijs veel sterkte ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » do 15 sep 2011, 15:26

Vreselijk Wil, wat moet Desiree door een hel gaan.
Van de ene op de andere dag je katje moeten laten gaan..... zijn daar woorden voor? Ik ken ze niet.
Heel veel sterkte Desiree.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Terug naar “Huisnr. 13”