Was dit hcm?

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Jinx

Re: Was dit hcm?

Berichtdoor Jinx » vr 02 nov 2012, 22:04

Bedankt voor de lieve reacties.
Het blijft moeilijk en achteraf hadden we misschien beter een autopsie moeten laten doen. Maar ja, ik kan niet meer terug. Hij heeft nu rust en we hebben in ieder geval op dat moment gedaan wat ons het beste leek.

Jullie zijn wel heel begripvol, fijn is dat..;)
flowers_sm

girly1980

Berichtdoor girly1980 » zo 27 jan 2013, 14:32

wat een nachtmerrie...verschrikkelijk als je zoiets meemaakt.

yael

Berichtdoor yael » zo 27 jan 2013, 21:10

Ik lees dit verhaal en moest aan kessy denken
Wij weten niet of kessy hcm had maar we denken van wel omdat ze een hacker kind was en ze is maar acht jaar geworden
Wat ik iedereen wil aanraden die weet dat hij een hcm kat heeft of als je het niet weet omdat je als particulier niet test
Als de poes opeens niet meer zo goed gaat eten spugen ineens meer als normaal
Kessy spuugde nooit wel op het laatst
Let dan op haar ademhaling en als die te snel is en ze bewoogt met haar kopje omdat haar adem sneller gaat
Dan moet je zo snel mogelijk naar de da
Wat er bij kessy gebeurd was haar hart klopte te snel
Waardoor ze vocht ging vasthouden , waardoor ze niet meer kon eten en wat ze at spuugde ze uit
Ze ging sneller ademen
Toen zijn we naar de da gegaan en die constateerde een hart dat haast niet meer tellen was en vocht in of achter haar longen
We hebben haar in laten slapen en toen kwam er enorm veel vocht uit haar neus
Ze zat dus vol vocht en was zeker gestikt als we haar niet hadden haar laten inslapen

Terug naar “Huisnr. 13”