Mo heeft HCM

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
zoefay

Mo heeft HCM

Berichtdoor zoefay » ma 18 feb 2013, 18:13

Vandaag naar Utrecht geweest met Mo en hem (i.v.m. de door de da geconstateerde hartruis) op HCM laten testen. Hij blijkt inderdaad HCM te hebben, de hartruis staat daar echter helemaal buiten, dus in wezen; bij toeval ontdekt. Gelukkig is de HCM nog in een beginstadium. Betablokkers hebben volgens de arts in Utrecht geen effect. Ik werd met Mo uitgenodigd voor een onderzoek naar een medicijn dat evt. bloedklontering tegengaat (wat ook voor schijnt te komen bij HCM). Ik heb dat niet gedaan en de arts had daar begrip voor. Ik moet nog even dealen met de uitkomst, had zoooo gehoopt dat ik het niet zo was...

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Mo heeft HCM

Berichtdoor Wil » ma 18 feb 2013, 19:17

Hoi Zoefay
meid wat een vreselijk rot nieuws wat komt dit altijd hard aan .je bent altijd bang en denkt dat je voorbereid bent als je het nieuws hoort maar niks is minder waar ;((
Onwijs veel sterkte hiermee ,We gaan heel hard duimen ,dat Mo toch een mooie leeftijd gaat halen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 18 feb 2013, 19:25

Oh wat balen zeg. Je houdt er rekening mee maar de klap komt toch altijd hard aan.
Hopelijk kun je nog lang van Mo genieten.
Het onderzoek waar je voor gevraagd bent heb ik met DjiDji ook aan mee gedaan.
Groetjes Clem
Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » ma 18 feb 2013, 19:41

Wat een ontzettend akelig bericht........hopelijk kunnen jullie nog jaren van elkaar genieten!
Groetjes Gerry

zoefay

Berichtdoor zoefay » ma 18 feb 2013, 19:51

Bedankt voor jullie reacties! wub_sm ja ik had het voorgevoel al, maar je probeert het weg te duwen. Vandaag ook mijn naakthondje Muffin in Utrecht laten castereren dus het was een zware dag en dan heb je nauwelijks tijd om te beseffen hoe of wat en uiteindelijk valt dan het muntje en wel; heel hard! Maar mijn Mo is een sterke jongen en ik ga er geen kasplantje van maken, Mo is Mo om wie hij is; een wereldkat, zoooo blij dat ik deze herplaatser heb genomen! Wat dat onderzoek betreft: Ik heb zelf geen vervoer en het betekende verschillende echo's en medicijngebruik. Mo heeft de echo zonder roesje gedaan (het is een rustige vent), maar dat ga ik hem niet onnodig meer aandoen want echt prettig vond hij het niet en de arts zei dat ze in principe genoeg katten hadden die er wel aan meededen. Ik moet wel zeggen; alle lof voor de mensen in Utrecht (zowel alle, denk een stuk of 8, co-assistenten als de arts).

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » ma 18 feb 2013, 20:53

Wat naar zo een bericht, sterkte en misschien klinkt het raar in 1 bericht maar geniet ook van hem waving_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 18 feb 2013, 20:57

Hoi Hoi
wij hebben ook meegedaan met dat onderzoek ,en inderdaad duurt dat best heel lang ,
Meid zeker moet je van Mo genieten ,dat is het allerbelangrijkste wat er is
Ja ook nog castratie van je hondje .dat is dubbel stress
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

zoefay

Berichtdoor zoefay » ma 18 feb 2013, 22:05

Ik genoot natuurlijk al enorm van Mo (zie ook mijn eerdere berichten) en daar zal zeker niets in veranderen, Muffin (het net geholpen naakthondje) en hij lagen vanmiddag samen na te suffen op schoot bij mijn dochter, hoe rijk kun je zijn!

tifah

Berichtdoor tifah » di 19 feb 2013, 15:55

Wat erg,ik hoop dat je nog heel lang kunt genieten van hem

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 19 feb 2013, 16:40

Wat verdrietig dat Mo HCM blijkt te hebben. Hopelijk reageert hij goed op medicatie en kun je nog jarenlang van hem genieten.

Terug naar “Huisnr. 13”