POLL over het HCM-testen

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven

HCM - Waarom test je ???

A. Voor het papier "GOED VOOR 1 JAAR FOKKEN" ... anders raak ik mijn kittens niet kwijt !
1
2%
B. Om echt te weten of mijn kat gezond is of ziek ... zodat ik haar/hem hulp kan geven (indien nodig) !
41
85%
C. Omdat iedereen het maar doet !
0
Geen stemmen
D. Ik test niet ... heeft geen enkel nut of is niet van belang !
2
4%
E. Ik wil wel ... maar de kosten liggen te hoog !
3
6%
F. Ik heb geen mening !
1
2%

Totaal aantal stemmen: 48

griddie

Re: POLL over het HCM-testen

Berichtdoor griddie » di 13 apr 2010, 12:23

Ook ik heb gestemd ik heb D gestemd omdat het voor mij geen zin heeft om te testen mijn katers zijn allen geholpen.Maar als het nodig mocht zijn doe ik het wel, maar vond het wel raar om dat in te vullen want ik ben helemaal voor testen dus vandaar dat ik het toch ff toelicht.
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 13 apr 2010, 12:28

HEy Wen

Ik post ook wel....Maar als het over de "moeilijke" dingen van het fokken gaat,lees ik wel uitvoerig mee,maar plaats dan geen reactie
Ben geen fokker...HEb 1 nestje gehad..en daar laat ik het bij....Was al ellendig genoeg met die niesziekte

Jullie hebben zoveel verstand overal van....hcm,ziektes,medicatie...enz....Ik weet daar dus echt weinig van en dus ga ik mij niet mengen in discussies..hahaha....

Als echte liefhebber leer ik daar echt heel veel van....dat dan weer wel

Nee ik bedoel dit helemaal niet aanvallend Miertje (dat is nu het nadeel met een forum en geschreven tekst, je mist de intonatie en de mimiek) ... Voor Tanja mij hoorde en in "real life" ontmoette dacht ze dat ik een heel strenge schooljufachtige vrouw was s7 ....Dat zou komen door mijn manier van schrijven.... nou dat bovenstaande ben ik dus nog voor geen 100ste l3
Je hoeft toch geen fokker te zijn om te zeggen wat je ervan denkt, ook een particulier heeft toch zijn mening/vragen over niesziekte/HCM FIP - uiterlijk, noem maar op! ALLES telt mee, fokker met veel ervaring of niet, particulier met een vraag, het telt allemaal mee!
Als het maar niet aanvallend is!

Denk nu vooral niet dat ik het al allemaal snap hoor, ik denk dat de meesten (fokkers en artsen) soms wel horendol worden als ze me weer zien afkomen met al mijn vragen ;)

Ik bedoel vooral dat er heel veel mensen zijn, die best ook wel waardevolle informatie kunnen delen over allerlei dingen ... maar dat vertikken te doen omdat dit een forum een forum is van "een bepaalde" strekking.... dat hoor je dan aan de telefoon ;) - krijg je in je mailtjes, altijd via via ;-)

Maar ik zeg het nog eens ff duidelijk, dit forum is een openbare plaats voor ALLE meningen en voor alle mensen die de Naakten en Krollebollen in hun hart dragen.
Denk je nu echt dat wij als modjes achter de schermen altijd over alles hetzelfde denken? We zijn en blijven mensen met elks een individuele mening!
Het is makkelijk zat om altijd maar te gillen, je hoort er maar één ding ... tja als het andere niet gezegd wordt... wie zijn schuld is dat dan?
Als je gehoord wil worden... dan moet je praten!

Soms heb ik zo het idee dat alle fokkers op een eigen eilandje zitten en iedereen spreekt een verschillende taal, niemand begrijpt elkaar en ze zitten maar wat te gillen, de ene zegt dit, de andere zegt dat ... liefst nog over iemand anders en hoppaaaaa het circus is vertrokken!

En dit bedoel ik echt helemaal zoals het er staat... heb je een mening deel die dan, heb je een vraag stel die dan, heb je een opmerking, gooi ze eruit... want hoe het nu gaat is het allesbehalve fun!
Verdorie zeg ... we vinden toch allemaal die katten leuk, en we willen ze toch allemaal gezond en mooi groot en vooral oud krijgen, moeten we dan niet een beetje ons best doen ipv al die privé oorlogjes uit te vechten!

Ik ga om met fokkers waarin me volledig kan vinden in hun fokbeleid, en warempel ook met mensen waar ik me in hun visie helemaal niet kan vinden, en dan zeuren we wat tegen elkaar, en ik verdedig mijn visie en zij die van hun ..... dat moet toch kunnen? Want de mens achter de visie die respecteer ik echt wel!

Zo mijn hart is gelucht ... veel plezier nog allemaal!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » di 13 apr 2010, 12:33

Nee ik bedoel dit helemaal niet aanvallend Miertje (dat is nu het nadeel met een forum en geschreven tekst, je mist de intonatie en de mimiek) ... Voor Tanja mij hoorde en in "real life" ontmoette dacht ze dat ik een heel strenge schooljufachtige vrouw was s7 ....Dat zou komen door mijn manier van schrijven.... nou dat bovenstaande ben ik dus nog voor geen 100ste l3
Inderdaad Wendy, ik had een heel ander idee over jou totdat ik jou sprak en zag. Je bent een schat en je hart zit zeker op de juiste plaats. En nu genoeg geslijm voordat het een poll wordt "is Wendy een kreng of een schat" hahahaha D4
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

miepie

Berichtdoor miepie » di 13 apr 2010, 12:53

HEy Wen

Ik voel mij echt niet aangevallen hoor...Verre van dat

Mutsie
D4
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

Tomte

Berichtdoor Tomte » di 13 apr 2010, 13:13

Ook ik heb gestemd ik heb D gestemd omdat het voor mij geen zin heeft om te testen mijn katers zijn allen geholpen.Maar als het nodig mocht zijn doe ik het wel, maar vond het wel raar om dat in te vullen want ik ben helemaal voor testen dus vandaar dat ik het toch ff toelicht.
Ik had dan ook D kunnen stemmen; ik heb geen sphynxen (bij devons speelt hcm veel minder, gelukkig), ook mijn katten zijn geholpen en de respectievelijke fokkers waren ook niet geinteresseerd in door de mijzelf gedane PKDtesten.
Maar ik heb toch E gestemd, omdat ik het zelf best interessant zou vinden om te weten, en ik mij zo kan voorstellen dat het voor verwanten van mijn katten ook interessant is.
Maar om nou honderden euro's effe neer te leggen, gewoon voor de nieuwsgierigheid...
Als het nou veel goedkoper/makkelijker zou zijn, zou jij het dan niet ook eens willen doen griddie, gewoon voor een completer beeld van de familie waar jouw katten uitkomen?
Afbeelding

Kitty

Berichtdoor Kitty » di 13 apr 2010, 13:15

Indien het nodig zou zijn ,zou ik zeggen ik test zodat ik mijn kat kan helpen.
Maar ik zou een sphynx hebben als liefhebber en eerlijk gezegd zou ik dan niet willen testen,
waarom omdat ik een stresskip zou worden en ik dan pas liever op het moment zou testen als daar
echt aanleiding toe zou zijn.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 13 apr 2010, 13:40

Hier ook een veelvuldig in en uitloggen. Foei foei in de baas zijn tijd alles blijven volgen w4 maar dat terzijde. Ben absoluut voor testen maar doe het zelf (nog) niet als liefhebber. Wil het wel maar ook niet, bang voor het antwoord. Zou het wel doen om de fokster inzicht te geven.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

griddie

Berichtdoor griddie » di 13 apr 2010, 14:04

Ja tomte absoluut en niet alleen voor de sphynx maar ook voor de sibeer en de oosterse korhaar want ook daar komt hcm voor.Jammer genoeg!!
Afbeelding

dodo

Berichtdoor dodo » do 15 apr 2010, 00:03

Ik vind het erg moeilijk allemaal dat HCM, en ik ben niet eens een fokker. Kan me volgens mij niet eens inbeelden hoe moeilijk jullie het ermee hebben. En die verantwoordelijkheid... D9
Ikzelf wil ook alleen maar geholpen huiskatjes dus weet niet of testen dan heel zinvol is. Misschien om het om de paar jaar als extra gezondheidscheck-up te doen?
Toch zou ik denk ik niet zomaar een katje kopen bij een fokker die niet test, alleen maar omdat ik nu gelezen heb hoeveel problemen er in het ras voorkomen. En heel eerlijk gezegd wil ik dan wel een soort 'garantie' dat als ik veel geld in een katje stop, ik er dan ook lang plezier van mag hebben. Ik zou ook geen huis kopen als ik niet zeker weet dat de fundering wel/niet op instorten staan. Misschien stomme vergelijking, maar het is wel een levend dier (en niet heel goedkoop), dus dat is niet zomaar te vervangen.
Is het gek als ik vraag wat een HCM-test ongeveer kost? Ik kan er nu echt geen plaatje bij maken.
Groetjes,
Joyce

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » do 15 apr 2010, 08:38

Als liefhebber heb ik voor 2de keuze gekozen.

Mijn katten zijn nog niet getest maar er zijn 2 redenen wanneer ik dat zeker zal gaan doen.

1) Als er signalen vanuit de kat zijn dat deze wat mankeert.
Ik wil mijn kop niet in het zand steken maar zolang er geen aanleiding voor is laat ik mij liever
(nog) in het ongewisse.
Bij een van mijn honden is ook een echo gemaakt omdat er een aanleiding toe was. Spannende tijd
.......gelukkig niets ernstig.

2) Als het een afspraak is/wordt dat er gehele nesten getest worden.
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

Terug naar “Huisnr. 13”