Miki Sanuki's Mans aka Dodo aka Pootjes

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
manoe76
Contacteer:

Re: Miki Sanuki's Mans aka Dodo aka Pootjes

Berichtdoor manoe76 » vr 20 dec 2013, 18:48

Hoi Mar, helaas had ik dit slechte nieuws via fb al vernomen, wat een rot bericht zeg... Hoe gaat het nu met Do? Hoop dat hij nog heel lang bij jullie mag blijven... Sterkte meid!
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » za 21 dec 2013, 23:19

Dank voor jullie reacties, het gaat best aardig met Dodo gelukkig. Hij is anders dan vroeger, rustiger nu en slaapt meer maar tja dat is niet zo gek... Het gekke is dat hij echt nog aanhankelijker lijkt...Het lijkt momenteel een stabiele situatie. Ik heb hem een aantal dagen gespoten, blijft toch altijd beetje sneu om te moeten doen vind ik, maar hij is zoooo vreselijk lief dan dat verdiend een lintje en maakt alles een stuk makkelijker. Inmiddels krijgt hij tabletjes Furosemide, dit lijkt redelijk goed te gaan. Voor de zekerheid heb ik wat injectiemateriaal achtergrhouden, kan het maar beter hebben. Ik hou mijn fingers crossed fingers_sm clover_sm en duim voor nog een hele mooie lange tijd tijd samen!
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 21 dec 2013, 23:36

Het is zeker niet gek dat hij rustiger is. Fijn dat hij nu stabiel lijkt en over is op de tabletten.
Ik gun het jullie en hem ook zo dat jullie nog een lange tijd van elkaar mogen genieten.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 09 feb 2014, 13:13

Hoi hier weer eens een update over Dodo. Een gematigd positieve update helaas confused_sm Het gaat toch minder goed dan we hadden gehoopt, het gaat helaas wel zoals ik had gedacht.. Het scenario is eigenlijk gelijk aan de situatie met Sambal. Do slaapt heel veel en is behoorlijk afgevallen. Duidelijk dus dat deze situatie hem heel veel energie kost. Zijn ademhaling is niet goed en zit te hoog, ik heb hem al een paar keer gespoten als ik hem te benauwd vond en ben inmiddels door mijn achtergehouden voorraadje heen. De ervaring leert zowel bij Do als bij Sambal dat een extra dosering tablet dus niet voldoende helpt, dat doe ik dus niet meer ik spuit hem direct. Zelf lijkt het me heel naar om benauwd te zijn dus ga ik niet urenlang nutteloos zitten wachten. Het is wandelen over een dun lijntje, extra spuiten is natuurlijk niet goed maar ja heel cru gezegd dood gaat hij toch, dit gevecht is niet te winnen en ik wil dat de tijd die er nog is zo comfortabel mogelijk is voor hem daarna gaat het dan weer even beter. Zijn dosering tabletjes in momenteel 2 x per dag maar we hikken al een tijdje tegen drie keer aan alleen probeer ik dit zo lang mogelijk uit te stellen. Dat is volgens dr. Gerritsen zo ongeveer wel alles wat we hem kunnen geven en dat is ook weer een extra belasting voor de nieren dus moeten we dan weer naar de da voor een test van de nierfunctie. Ook niet fijn met een zieke kat die in de stress -> benauwd raakt van autorijden..dus.. Ik moet eigenlijk over een maand terug naar Ommen maar weet niet of ik dat doe..... Is twee uur rijden en een hele rottige en benauwde rit (want stress) voor Do, en waarvoor..? Veel meer is er niet te doen (eigen woorden van dr. Gerritsen) voor hem het is nu echt papen en nathouden het kost me alleen weer een heleboel geld. Inmiddels krijgt hij ook bloedverdunnend. Zijn pilletjes geef ik in easypill tegenwoordig, fantastisch hij vindt het lekker en eet het met smaak dat is een schrale troost zo is het tenminste een fijn momentje voor het mannetje. Vooralsnog vinden wij zijn situatie acceptabel en geniet hij nog van zijn kattenleventje bij ons maar net als bij Sambal zullen wij ingrijpen wanneer wij dit nodig vinden. We weten waar dit heen gaat en ik wil lijden absoluut vermijden, misschien zal ik nu nog wel eerder ingrijpen dan bij Sambal. Ik ben bang en denk dat Dodo hier niet meer lang zal zijn maar zoals het nu gaat is het voor hem goed en geniet hij nog van de kleine dingetjes dat is het belangrijkste. Hopen en duimen dan maar dat dit nog even zo zal blijven fingers_sm clover_sm
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 09 feb 2014, 13:16

Oh Mar, dit doet mij zeer om te lezen. Ik had zo gehoopt dat hij wel wat langer een acceptabel leventje zou kunnen hebben.
Hij is nog zo jong en het is zo'n lekker ventje.
Genieten jullie van elkaar en als de tijd daar is weet ik dat jullie de juiste keuze zullen maken.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 09 feb 2014, 13:25

Ja Clem het is mooi kl*te maar ja wat doe je eraan sad1_sm Het is een heerlijk ventje, net vier jaar geworden van de week. Dat zullen we zeker doen toppie_sm
Groetjes Marjolein

yael

Berichtdoor yael » zo 09 feb 2014, 13:38

Wat vind ik dit erg voor jou en dodo
Ik weet nog wel dat hij klein was zo leuk
Ik hoop dat je toch nog een tijdje van hem kan genieten
Geef hem maar een knuffel van mij en mijn duimen draaien voor jullie

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 09 feb 2014, 16:49

Wat vreselijk verdrietig dat Do niet zo goed als gehoopt reageert op de medicatie. sad2_sm Wat voel je je ongelooflijk machteloos als je ziet dat dat je zo weinig voor hem kunt doen om hem te helpen.
Heel veel sterkte gewenst, ik hoop toch ook dat jullie niet op heel korte termijn een loodzware beslissing moeten nemen. Dikke knuffel voor Do en voor jullie.

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 09 feb 2014, 17:06

Wat ontzettend verdrietig en wat moet dit ongelofelijk veel pijn doen. 4 jaar nog zo jong en zo zwaar ziek. Ik hoop dat de tijd die nog rest voor hem leefbaar is zonder pijn of ellende. Maar weet dat jullie zoveel respect hebben voor dit mannetje dat jullie hem een waardig afscheid zullen geven als het moment daar is. Een dikke sterkte hug en knuffel voor jullie mannetje!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 09 feb 2014, 18:13

Pfff Mar ik lees echt al wenend je bericht , want het is echt rot wat je meemaakt.
Het is zo moeilijk om dit mee te maken.
De lieverds kunnen zelf niet zeggen hoe zwaar het voor hen is .
Je hebt dit al eens moeten doorstaan met Sam en nu weer.
Heb je dan ook iedere dag een angstgevoel , ik zelf heb hier nog altijd enorm
problemen mee hier bij ons sweet.Gisteren was haar borstkasje nogal hevig aan
het op en neer gaan en ik dacht het gaat precies weer de verkeerde kant op.
Ze moest toen juist de soort aspirine nemen en was het toeval of niet na een tijdje
ging het beter.
Mag ik vragen wat Dootje allemaal moet innemen.
Heb je soms ook tips waar ik moet op letten ,want ik blijf zo onzeker.
Heel veel moed
Groetjes Hildeke

Terug naar “Huisnr. 13”