George HCM

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Audrey

Re: George HCM

Berichtdoor Audrey » ma 11 aug 2014, 17:24

Update van George:

Ook al is het wat frisjes ik had er even genoeg van hier dus ik ben het balkon op gegaan. Daar heb ik lekker aan de planten van de buurman geknaagd. Die staan hier omdat de buurman op vakantie is en mijn personeel op zijn planten moet letten. Daarna heb ik zoals gewoonlijk het plantenknaagsel lekker uitgekotst. Dit keer niet buiten of in de kattenbak zoals ik meestal doe, maar midden in de kamer waar mijn personeel zit te werken. Net goed!

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 11 aug 2014, 17:44

Het klinkt alsof George weer een beetje lekkerder in zijn vel zit?????
In dat geval mag ik je feliciteren toppie_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 11 aug 2014, 18:58

He George
er zijn natuurlijk trucjes zodat ze haar aandacht de hele dag op jou gaat richten ,je had er al 1 bedacht gewoon spugen waar ze het niet verwacht ,heel hard in de keuken om je moeder roepen .wedden dat ze opstaat ,heel lang in de kattenbak graven ,,,,,,,,,wil je er nog meer weten ;))

Audrey gewoon slikken en hem even giga knuffelen ;) de bofkont.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 11 aug 2014, 21:25

Heerlijk dat George lekker zijn eigen ding doet en je ook nog verwend heeft met wat spuug.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 13 aug 2014, 16:22

Heb bij de DA om een printout van de hart-echo van George gevraagd. Daaruit blijkt iets opvallends: er is wel een flinke afwijking van de hartspier (cardiomyopathie) die steeds erger wordt, plus een probleem met een hartklep (mitralis insufficiëntie), maar geen hypertrofie. Volgens de radiologen lijkt het meer op UCM (ongeclassificeerde hartspierziekte) dan op HCM. Want de "H", de Hypertrofie, die is er niet. Dat zou misschien ook een reden kunnen zijn dat George al 9,5 jaar is ondanks zijn stapel gezondheidsproblemen. Katten met HCM schijnen een veel lagere levensverwachting te hebben?? George zijn linkerboezem is wel veel en veel te groot, en de afgelopen twee jaar zo ongeveer verdubbeld in volume. Dat kan niet goed zijn.

ph34r_sm ph34r_sm ph34r_sm

@ Wil: ik zal je een scan mailen van de echo uitslag.

Yaella

Berichtdoor Yaella » wo 13 aug 2014, 17:21

Haha wat klinkt dat bekend. 10 slaap plaatsen alleen al in de huiskamer en dan precies zitten of liggen waar jij bezig bent of gewoon op schoot dat je niet meer achter je pc kan werken in een fatsoenlijke houding! Maar o wat ben ik gek op dat eigenwijze heerlijk katten gedrag. I love iT!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 13 aug 2014, 21:13

Hoi Audrey
balen he dat die dingen zo achteruit gegaan zijn ,laten we gewoon duimen dat George er nog een hele poos is ;)
Mag ik die test naar Rob sturen ?? omdat hij George ook jarennnn terug getest heeft ,Hij houd die dingen altijd bij ,,
Er zijn nog wel meer Sphynxen die toch redelijk oud worden met HCM ,
klopt de meeste overlijden met een jaar of 5 ,shit ziekte .
Groetjes Wil
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 13 aug 2014, 21:22

Ja hoor ik stuur je beide testen, van 2012 en van twee weken terug. Je mag ze aan iedereen laten zien, hoe meer bekendheid over erfelijke hartziekten bij katten hoe beter. De radiologen twijfelen nu dus of George wel HCM heeft, of dat het een andere (ook erge) hartziekte is. Hij is wel slomer dan zeg een half jaar terug, maar hij is een stuk vrolijker dan de afgelopen paar maanden. Nu ligt hij weer op schoot en je moet de groeten hebben laugh_sm

elle

Berichtdoor elle » wo 13 aug 2014, 21:38

George ,Audrey

Ik lees dit nu pas... Brrrr...
Ook heel veel sterkte van ons.
Wij hier gaan zeker positief denken en super veel duimen.
Geniet van elkaar en van iedere dag dry_sm
Groetjes,
Elle

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 14 aug 2014, 19:46

Hoi Hoi
Dank je wel ,ik ga het naar Rob sturen ,
Wat fijn dat hij zich nu beter voelt Audrey is toch mega opluchting ,het zijn en blijven je zorgen kindjes ,geef hem een mega knuffel ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Huisnr. 13”