HCM

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
riddle

HCM

Berichtdoor riddle » zo 04 jan 2015, 20:07

Hoi allemaal,
zoals jullie weten is mijn Riddle een HCM katje.De diagnose werd gesteld toen hij 1 jaar oud was; hij is er nu 10.Op 29 december vond ik hem, op zijn zij liggend in de kattenbak en dacht dat zijn laatste uur geslagen was. Ik zette hem rechtop, en na een kort tijdje ging de "aanval" over. Hij braakte en liep daarna weer rond alsof er niets gebeurd was. Het was rond middernacht, en ik ben nog een uur opgebleven om te kijken hoe het ging.31 december ben ik met hem langs geweest in de dierenkliniek, en hij blijkt een gigantische bloedklonter te hebben in zijn linkerhartkamer. Dat ding moet even door zijn hartklep zijn geglipt en op die manier zijn aanval veroorzaakt hebben. Hij krijgt nu een hoop medicatie, vochtafdrijvers en bloedverdunners. Na 2 weken moeten we terug voor een nieuwe echo en om eventueel de medicatie aan te passen.
Ik ben me rot geschrokken. In augustus moest ik Pixie al onverwacht afstaan door en longontsteking die niet genas, en nu is Riddle helemaal niet goed. Bovendien heb ik een supersterke band met hem (kort nadat hij bij me kwam wonen, kreeg ik borstkanker, en hij was en is mijn steun en toeverlaat in de moeilijkste dagen.)
Ik wou het jullie even laten weten, omdat jullie net zo gek zijn op jullie katjes als ik.
Ik wil Riddle niet kwijt, maar als hij moet gaan, dan wil ik dat hij dat pijnloos kan doen, en het liefste thuis, met mij erbij, zodat hij ook op het laatst weet dat ik van hem hou.Duimen jullie voor ons?
Ann

heidifleur
Contacteer:

Re: HCM

Berichtdoor heidifleur » zo 04 jan 2015, 20:21

Hallo Ann , wat een vreselijke ervaring moet dat geweest zijn in de kattenbak , en jeeee wat een steun is die voor jou geweest en nog !
Inderdaad het mooiste wat hij mag zien als het fout gaat is zijn thuis en zijn mama die oneindig van hem houd !

Hoop wel dat hij zo goed mogelijk hersteld en je nog even van elkaar mag genieten !
Hoe moeilijk het ook is maar hij weet dat je er bent voor hem !!!!
Veel sterkte meid .

Sent from my iPhone using Tapatalk
thenakedlove.be
Groetjes
Heidi

www.thenakedlove.be

riddle

Berichtdoor riddle » zo 04 jan 2015, 20:28

Dankjewel, lief van je.
Voorlopig is alles goed met Riddle, hij gedraagt zich net als anders, al krijgt hij nog wat meer lekkere hapjes nu...
Ann

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 04 jan 2015, 20:32

Hoi Ann
wat zal je vreselijk geschrokken zijn en wat een mega geluk dat je het zag en hij dit gered heeft ,Dit is zo walgelijk en je kan niks doen er zijn meer niet ,hem gerust stellen ik ga heel erg hard voor je duimen ,hopen dat hij voorlopig met de medicijnen nog een poos bij je kan blijven,
en de boel stabiel blijft ,

Hij heeft zeker een speciale plek voor je als hij je maatje is geweest dat je borstkanker had ,is niet niks je leven staat gelijk op zijn kop .
hoe gaat het nu met jou dan ,is niet niks als je die uitslag krijgt,
onwijs veel sterkte we duimen dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 04 jan 2015, 20:38

Zo zeg dat is schrikken. Ik hoop dat de medicatie Riddle een beetje stabiel krijgt en dat je nog even van hem kunt genieten.
Heel veel sterkte fingers_sm
Groetjes, Tilly >^.^<

riddle

Berichtdoor riddle » zo 04 jan 2015, 20:44

Dankjulliewel voor het medeleven hoor.Het is fijn om met gelijkgestemde zielen te praten over dergelijke dingen.
Ik weet al 9 jaar dat Riddle HCM heeft, en kijk altijd of hij ok is als ik thuis kom, zelfs na het halen van een brood. Nu is dat gevoel 20x zo erg geworden, maar ik wil zijn leven zo normaal mogelijk laten verlopen en probeer mijn ongerustheid niet te laten merken. Of dat lukt is een andere vraag, ze hebben altijd alles zo snel door...
Ann

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 04 jan 2015, 20:49

Ik kan me voorstellen dat je nu nog banger naar binnen loopt of je je lam schrikt als je hem even niet ziet ,heel begrijpelijk
dit zijn ook mega enge en nare dingen,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 04 jan 2015, 20:49

Dankjulliewel voor het medeleven hoor.Het is fijn om met gelijkgestemde zielen te praten over dergelijke dingen.
Ik weet al 9 jaar dat Riddle HCM heeft, en kijk altijd of hij ok is als ik thuis kom, zelfs na het halen van een brood. Nu is dat gevoel 20x zo erg geworden, maar ik wil zijn leven zo normaal mogelijk laten verlopen en probeer mijn ongerustheid niet te laten merken. Of dat lukt is een andere vraag, ze hebben altijd alles zo snel door...
Ann
En dat is ook zeker begrijpelijk en dat geeft toch niet, je wilt er alles aan doen om hem te helpen en onnodig te laten lijden, helaas heb je nog geen zekerheid of de medicatie afdoende is.
Toi toi toi......
Groetjes, Tilly >^.^<

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 04 jan 2015, 21:03

Doodeng om Riddle zo te vinden. Gelukkig gaat hij nu goed en heeft hij aanvullende medicatie.
Ik begrijp dat jullie band heel sterk is na zoiets ingrijpends gedeeld te hebben.
Hopelijk mogen jullie nog heel lang van elkaar genieten. En goed dat je het hier gedeeld hebt. Het is altijd fijn om je zorgen van je af te kunnen schrijven.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 04 jan 2015, 21:20

Wat zal dat enorm schrikken geweest zijn! Wel een enorm geluk dat hij er nog is, dat hij door deze aanval heen gekomen is. Hopelijk doet de aanvullende medicatie zijn werk. Ik wens je heel veel sterkte en hoop ook dat je Riddle nog lange tijd bij je mag hebben. Alle katten zijn speciaal, maar sommigen hebben nu eenmaal een heel speciaal plekje in je hart.

Terug naar “Huisnr. 13”