HCM positief

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Dalila

Re: HCM positief

Berichtdoor Dalila » do 10 sep 2015, 11:31

Bah om moedeloos van te worden..
Nou het zegt genoeg over anderen denk ik zo! Jij fokt tenminste naar eer en geweten dry_sm
Maar het blijft intriest om te zien dat mensen niet hun verantwoordelijkheid nemen! En hun kop en schouders in het zand steken :(
Xxx
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 10 sep 2015, 17:00

Pfff de moed zou je toch zo onderhand in de schoenen zakken, of niet? Zou je katers niet beter elders kunnen zoeken dan in het oosten?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 10 sep 2015, 19:11

Hoi Marthe
Ik heb een kater uit Afrika gehad met HCM uit Amerika met HCM meerdere

Zolang iedereen zijn mond dicht blijft houden ,en de katten spoorloos verdwijnen of poezen die natuurlijk ook ,ga dan maar achter je oor krabben ,
Maar het dubbele beroerde die het goed willen doen ,zien zo niet waar de lijn van de HCM loopt ,ja zo gauw iemand het meld ,als je nagaat dat er uit het oostblok nesten naar Europa vertrekken ,,dus niet maar 1 of 2 voor de fok ,,Kun je nagaan hoe hard het zich opdubbelt

Dalila de gene die hun mond houden zijn degene die aan hun portemonnee denken ,en totaal NIET aan een ras of dier

Wat ze niet door hebben ,als we ooit hier uit zouden komen met gezonde dieren ,dat je wel af en toe geld overhoud ,
Dat het dan wel heel gezellig is om met andere samen te werken en te babbelen over de fok ,Het lijkt nu wel of het steeds erger word ,

Net als de begin tijd 25 jaar terug ,er vallen weer kittens dood om van 7 maanden Ja heel vaak denk ik weet je wat ik stop hier mee ,,,maar en ik kan ze niet missen en ik gun het die misbaksels niet mad1_sm mad1_sm mad1_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Shyla

Berichtdoor Shyla » do 10 sep 2015, 21:27

Jeetje zeg! Vind het onwijs vervelend voor je, wat een pech krijg je voor de kiezen bah bah!!! Het lijkt een gevecht dat tot in den treuren door zal gaan maar de aanhouder zal winnen
When I look into the eyes of my cat, I do not see an animal, I see a living being, I see a friend, I feel a soul

Lieve groet, Mandy

Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 10 sep 2015, 21:57

Het lijkt nu wel of het steeds erger word ,

Net als de begin tijd 25 jaar terug ,er vallen weer kittens dood om van 7 maanden Ja heel vaak denk ik weet je wat ik stop hier mee ,,,maar en ik kan ze niet missen en ik gun het die misbaksels niet mad1_sm mad1_sm mad1_sm
Dat is echt een heel zorgwekkende ontwikkeling... sad2_sm

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » do 10 sep 2015, 22:22

Wat balen zeg. Wel fijn dat je een mandje voor hem heb gevonden maar inderdaad wat een pech weer zeg. g3
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » vr 11 sep 2015, 12:00

Wat ontzettend erg dit he!! Zegt toch iets over de manier van testen... en dat gaat niet alleen in andere landen mis.... echt balen, hij had een aanwinst geweest voor het ras als zijn hart oke was geweest gezien zijn leeftijd. Vind het echt rot voor je..
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Lieve

Berichtdoor Lieve » vr 11 sep 2015, 12:31

sad1_sm sad1_sm sad1_sm sad1_sm sad1_sm sad1_sm sad1_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Lieve

Berichtdoor Lieve » vr 11 sep 2015, 12:42

Ik wou eerst alleen sippe poesjes posten maar ik heb toch meer op mijn hart!
We hebben met z'n allen zo'n enorm bijzonder ras in onze handen,
En dan al die stomme neptesten die het ras, ons ras, om zeep helpen.
Of nee, al die eikels die op wat voor manier dan ook belang bij neptesten hebben.
En dat ze niet snappen dat ze uiteindelijk ook zichzelf financieel om zeep helpen...
Maar blijkbaar kijken ze alleen op de superkorte termijn...
En Wil, dat jij er (zooo begrijpelijk) alleen al wel aan denkt of je misschien zou stoppen,
Dat zegt wel hoe enorm mega groot en ernstig het probleem is.
Laat je niet kleinkrijgen hoor!
Schilders hebben verf in hun aderen
Schrijvers hebben inkt in hun aderen
En jij hebt deels sphynxenbloed in je aderen!!!
Nu ga ik gauw de Apies platknuffelen!
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 12 sep 2015, 08:32

Verschrikkelijk dit is niet te geloven. Ontzettend erg voor dit mannetje maar wederom ook voor jullie. Dit is niet leuk meer zo.
Je zou inderdaad gaan geloven dat alle sphynxen wel HCM moeten hebben of de cardioloog zijn apparaat moet opnieuw geijkt worden ! Dit is echt heel erg jammer. Ben het met je eens. Eerst minimaal twee keer getest hebben met een kater eer hij nazaten mag verwekken. En zeker niet in de buiten dekking.
Ik sta er ook van te kijken dat 8 van de 10 fokkers. Kater kopen goed getest hup de buiten dekking in.
Zelfs ook bij de Bambino als het ras nog niet eens erkend is.

En het gekke is naar ik dacht ook goede fokkers vliegen daarop af.
Vele geïmporteerde katers van Oostblok landen naar hier maar er verdwijnen ook opgekochte nesten kittens van hier naar daar. En zo is de cirkel rond.

In het begin Wil ging erbij mij niet in dat je tegen me zei " Pas maar op de sphynxen wereld is helemaal niet zo behulpzaam naar elkaar op enkele na" toen ik daarop zei maar het zou toch veel beter zijn voor het Sphynx ras samen te werken. Zei jij dat is een droom.
Nu een paar jaar verder ben ik echt geschrokken hoe mensen naar hun eigen waarheid praten en daardoor inderdaad het welzijn en volgens goede regels fokken uit het oog verliezen of zelfs bewust over heen stappen. In en in triest.

Maar net wat je zegt je houd te veel van dit ras waardoor je uit liefde voor hen door knokt.

Sterkte fijn dat dit lieve mannetje een gouden mandje krijgt.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Huisnr. 13”