HCM positief

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: HCM positief

Berichtdoor Wil » za 12 sep 2015, 11:44

Hoi Yaella
klopt en fijn dat je ogen open zijn ,dat de rose sluier weg is ,heel triest natuurlijk maar de realiteit blijft nu over ,
dan kan je zelf ook veel beter inschatten wat de echte waarheid is ,

Dat van de Bambino kater is helemaal vreselijk ,met 10 maanden dekken nu in de buitendekking ,terwijl niemand iets van de achtergrond af weet ,
hier gaat ook heel veel ellende uitkomen ,helaas en wie moeten dat weer opknappen ,de mensen die door blijven fokken ,en de particulieren ;(
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 12 sep 2015, 23:04

Juist Wil ik herinner ons gesprek als gisteren.
Zo jammer dat menig fokkers elkaar niet helpen. Het zou zo veel beter zijn voor het welzijn van de Sphynx.

En waar ik nu in de 5 jaar dat ik nu bezig ben zie, hoor en mee maak.
Daar lig ik dikwijls van wakker.

Ik ben daar ook bang voor en ook zo oneerlijk.
Diegene die voorzichtig zijn zoals ik die jou raad op volgde met wacht minstens 2 jaar eer je een nestje neemt met je kater. Jayce die nu bijna 3 is en nu pas voor het eerst vader wordt En een ander die hoppa zijn kater direct in buiten dekking gooit ik heb er geen woorden voor. En dan sta ik helemaal te stuiten als ik er voor de zoveelste keer achter kom dat ook fokkers die goed bezig zijn zich toch laten verleiden er in mee te gaan. Soms voel ik me echt een loner dat ik denk denkt nu niemand aan de gevolgen.
Zelfs ook na 3 jaar gewacht te hebben kan het mis gaan maar ik kan me zelf wel recht in de spiegel aan kijken en zeggen dat ik alles ervoor gedaan heb en heel secuur en voorzichtig te werk ben gegaan.

Het leed van HCM voor het dier en het ondraaglijke verdriet van de baasjes dat wil je toch niet op je geweten hebben enkel en alleen omdat je sneller je doel behaald zoals menig fokkers denken en uiteindelijk ook handelen er naar.

Ik zat inderdaad op een roze wolk met kan toch niet waar zijn dat een ander zo anders denkt en handelt als dat daadwerkelijk de bedoeling is.

Het is een nachtmerrie de waarheid en jou woorden van het is een droom als de handen kennis en ervaring in één geslagen worden.

Dat is inderdaad een droom die een droom zal blijven.

En er zijn er maar verdomd weinig die die droom koesteren.

Zo ontzettend jammer en in en in triest. Terwijl diegene het hards roepen ik hou zo ontzettend van het Sphynx ras. Maar dat zijn juist diegene die het meest verbergen en het hards stoken achter de schermen om zelf buiten schot te blijven.
Hierin is het echt zo dat de goede onder de kwade moeten lijden. En waarom? Met welk belang ? Durf het niet eens uit te spreken. Maar bij dit soort mensen die zo hun eigen koers blijven varen draait het toch echt enkel en alleen om geld.
Zoveel mensen al gehad die zeiden die fokker was zo aardig tot het moment dat we zeiden we kijken toch nog even verder. Iedere fokker zou dat moeten aan moedigen juist.
Mensen moeten 200% achter hun keuze staan om de forever liefdevolle mand te kunnen geven.
Geef mensen de tijd om over hun beslissing na te denken. En besluiten ze het niet te doen. Is dat alleen maar goed en steun ze in hun verdere zoek tocht naar het juiste sphynxen kind.

Onbegrijpelijk ik kan er met goed fatsoen nog steeds niet bij met mijn hoofd.
En zal hieraan ook nooit kunnen wennen dat diegene niet de Sphynx op plaats nummer 1 zet maar zich zelf.

Zo zo jammer! En voor de goede fokkers onder ons de zoveelste reden om extra de schouders eronder te zetten. Ook al is dat eenzaam.

Maar toe geven en mee werken aan de ondergang van dit ras als het zo door gaat. Dat nooit!

En gelukkig naast zoveel " foute" fokkers die ik ken. Zit er ook een handje gouden fokkers onder.

En dan houd ik de moed erin en denk samen zijn we sterk. Juist diegene die knokken voor gezondheid en het welzijn van het Sphynx ras maken geen snelle sprongen maar gaan doordacht en zorgvuldig te werk.
Maar vergieten wel het meeste zweet en de zoutste tranen.

En daar ben ik dan stilletjes heel trots op. Op de goede onder ons.

En misschien eigenwijs maar ik blijf dromen dat de droom van eenheid toch in de verre toekomst tot stand gaat komen.

Dan pas is het zuivere liefde toe naar het Sphynx ras.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 13 sep 2015, 19:00

Toch niet weer zeker , het zou je zo gegund zijn een kater met een pracht van een hart.
Ik weet dat je soms de pijp aan Maarten zou willen geven Wil ,maar alleen mensen als jij kunnen het sphynxenras dat zo
fantastisch is op de goeie baan houden.
Hier lopen 2 uitzonderlijke Mikitjes in huis en mijn hart maakt dagelijks sprongetjes van geluk als ik hen nog maar aankijk !!!
Groetjes Hildeke

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 13 sep 2015, 19:44

Hoi Hildeke
jaaa ik was weer de bofferd die een HCM kat kocht ,maar denk dat ze me zo gewoon bij de les willen houden en dat ik niet mijn gevecht hier tegen opgeef ,wat soms wel eens gebeurd ,

en of jij heerlijke katten hebt ;))) ooit krijg ik weer Mazzel wanneer weet ik nog niet en mijn knip is op dit moment totaal leeg ,zelfs geen bodem meer ;)) maar we gaan door Gelukkig maakt Joop hier nooit een probleem van waar ik heel erg blij mee ben.
Groetjes Wil
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 15 sep 2015, 01:17

Klopt Wil ooit kruist een gezonde kater jullie pad. Na een vreselijke lange periode te hebben gehad.

Fijn dat ook Joop de moed niet op geeft.

Maar neem ook aan ivm de lege beurs dat de fokkers van de vorige katers wel netjes het aankoop bedrag terug storten of een nieuwe kater aanbieden uit een eventuele andere lijn mits je dat bij die fokker dan aan durft.

Of zeggen ze je krijgt het aankoop bedrag niet terug want hier in Rusland ( naar Russische maatstaven en testen aangekocht onder de tafel) ( en andere oost blok landen) dat de bewuste kater minstens 1 x en de laatste misschien paar keer op rij goed is getest daar.

En ze daarom je geld niet terug storten. !
Als je iedere keer je geld hebt verloren omdat de fokkers het niet netjes terug gestort hebben. Dan is dat inderdaad een behoorlijke ader lating.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 15 sep 2015, 19:41

Hoi Yaella
Deze kater is 5 jaar oud ,ik heb hem hier getest ,maar omdat een andere fokker hier uit nederland deze cattery opgelicht heeft ,moesten we nog 1 x testen ,
ook netjes gedaan ,kan ik ook heel goed begrijpen

er is van die 7 katten maar 1 iemand die het geld terug wilde storten ,ik dacht dat ik van mijn stoel viel ,
We hebben het toen samen gedeeld ;) TOP fokker is dat ,daar gaat ook als we een poesje voor haar hebben er 1 naartoe ,wat een klasse mens ,is ook altijd interesse in die jongen blijven houden,

Maar eigenlijk als je het eerlijk bekijkt ,
We kopen een kat ,op dat moment zijn de ouders goed getest ,meer kan een fokker niet doen .je kan nooit met verwijten komen ze hebben hun best gedaan ,

Als je geluk hebt ,kan je een ander kitten terug krijgen ,maar dan ligt et er ook weer aan hoe komt hij naar nederland ,de ene x betaal ik 400 € de andere x 850€

Andere fokker heb ik tot 2 x toe een andere gehad die ook niet goed waren de 1 verdacht ,de andere PL Ja durf je dan nog ??

Ik heb met dit alles 6 1/2 kater betaald ,plus reis kosten

Of ik nu daarvandaan weer een andere wil ???????????????????? ik ga weer beginnen ,met de reiskosten ,dan het testen in Nederland dat doen wij altijd dan ben ik toch weer bijna 700 € kwijt als die weer niet goed is ook weer castratie kosten ,,we weten het nog niet ,ik ga me er niet druk om maken dat haalt toch niks uit ,
Dus ja pakken geld gewoon weg ;((((((((
Groetjes Wil
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 18 sep 2015, 18:49

Hoi Yaella
nu ik dit zit te lezen ,begrijp ik waarom Elisa me PB vanmiddag ,zoals jullie weten (de meeste hebben dat gisteren een aanvaring gehad over Cattery Lunara ,Cattery Naaktgeboren

Elisa mailde me vanmiddag (dame Elisa zit hier ook ) dat het niet netjes was om dit te doen omdat deze meneer ook in scheiding lag ,dat ik haar niet correct antwoord gaf ,en dat ik al tegen mensen had gezegd dat ik niet achter haar fok stond of zo iets ,Ze vertelde me ook dat ik zo mensen hun Cattery kapot maakte ,Maar deze meneer mag wel TIG kittens op de wereld zetten als zijn kater HCM heeft ,is dat netjes dan ??

Ik heb nog nooit iemand zijn Cattery kapot gemaakt maar je moet wel de waarheid onder ogen zien,
ook de realiteit ,
Veel mensen mailen mij om te vragen over stambomen en katten inteelt enz ,dat komt omdat wij ze al heel lang fokken en ik de database heb,

Inderdaad zijn er een paar mensen geweest die of een dekking of een kitten uit die combie's wilde kopen ,Wat moet ik dan zeggen TOP doe dat maar ??kater van 8 maanden die al een poes zwanger heeft gemaakt ,achtergrond totaal onbekend kwa HCM jongen staat ook op MP ,,dat kan ik toch niet maken , Ik zou dat zelf ook NIET durven ,we hebben Addy die is 1 jaar nu goed getest we weten weinig tot niks van de achtergrond want wie heeft hoe getest ,die jongen blijft gewoon nog een poos zitten ,

Als ik het niet durf kan ik toch niet tegen een ander zeggen ,tja leuke kleur lekker bekkie hoppa ;((( ik was niet netjes ,en gaf haar geen direct antwoord op haar pb ,heb gezegd bel me maar ,,Ik hoop dat ze nog belt en ik het haar uit kan leggen ,,,weet nu al dat ze niet horen wil hoe ik erover denk ,jammer

Wat ik zelf niet zou durven kopen of een dekking bij zou durven halen kan ik ook niet aanraden aan een ander ,Zou me daar zwaar klote bij voelen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Dalila

Berichtdoor Dalila » vr 18 sep 2015, 19:03

dat hele topic is om naar van te worden Wil!!
Moeilijk doen omdat dingen naar buiten gebracht worden. Maar hoe wil je die praktijken anders stoppen als ik lees wat daar allemaal geschreven word. Daar viel me echt de mond van open!
Veel fokkers weten het schijnbaar maar je zal er als argeloze koper maar kittens kopen.
Ik vind het ziekelijk... En hoe oneerlijk mensen zijn. Bah het is gewoon walgelijk.
Vind het overigens wel heel fijn dat Addy negatief getest is!! dry_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 18 sep 2015, 19:27

Hoi Dalila
dat zijn niet de enige hoor Dalila ,heb je enig idee hoeveel voorwerk we hebben gehad om dit allemaal voor elkaar te krijgen ????? om iedereen te schrijven en te vragen ? tot DA aan toe Je kan wel iets doen ,maar je moet bewijzen hebben ,,want hij was zo goed dat hij Katten opereerde Maagtorstie bij de hond opereerde .de DA zijn hulp inriep als er iets was en jawel hij had de sleutel van de Medicijn kast en de praktijk ,,ook DIT is gelogen gelukkig,veel particulieren kijken daar tegen op helaas ;( voor ik het niet helemaal eerlijk vertel ,de DA keek wel over zijn schouder mee .WALG Hij moet ook bij dieren welzijn zitten ,daar zijn we dus niet meer achteraan gegaan ;))

Het is nog versneld in werking gekomen omdat ik gewaarschuwd werd dat ze een aanval op me gingen doen en dat ik dan van mijn voetstuk zou vallen ,ik heb nog nooit op een voetstuk gestaan dus vallen kan je dan ook niet ;)

Particulieren hebben geen idee hoe walgelijk de fokwereld in elkaar zit ,bij honden katten noem maar op ,
Ze durven mensen kittens mee te geven die stijf staan van de AB en andere medicijnen ,dus wanneer word de kleine ziek ??????????dag of 10 nadat je hem hebt en dan komt het van .............de nieuwe eigenaar ;((

Maar een fokker die niet zijn testen geeft aan de kitten eigenaar ,zelfs niet aan mensen die voor de fok gekocht hebben ,
Als er HCM komt dan zeggen dat ze niet weten of de vader wel de echte vader is ,,,,,,,,dan zakt je broek af ,

Waarom zijn testen belangrijk je kan volgen of de kat in waardes omhoog gaat ,dus geef aan fokkers AL DE TESTEN MEE .normaal toch als je niets te verbergen hebt ?? Waarom gaat hij niet opnieuw testen ????????Als jij bij ons als fokker een kitten koopt en er komt geregeld HCM uit en je zegt Wil ik vertrouw het niet ,vraag ik jezeg maar waar ik heen moet ,en test hem ,als je recht in je schoenen staat doe je dat,

Waarom mensen laten fokken met dieren waarvan de vader HCM heeft en gewoon je mond houden katers laten verdwijnen ,,deze mensen zijn nu helemaal kapot nu dit boven water is gekomen ,die mensen hebben kittens op de wereld gezet en weer verkocht zonder dat ze wisten dat ze NIET goed bezig waren ,Die fokkers moeten nu zien om weer heel langzaam hier boven op te krabbelen ,als ze ooit nog de moed hebben en financiën om door te gaan,Ik wens hun onwijs veel kracht en moed toe .heb heel veel respect dat ze hiervoor uit durfde te komen ,

Deb je bent een WERELD WIJF !!!!!wat ben ik er trots op dat ik je hebt leren kennen !!! nog nooit 1 kittens gefokt wat je grootste droom is en zo mee te vechten ,ik heb diep respect voor je heart_sm heart_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » za 19 sep 2015, 09:17

Wil en Debby ik heb het hele verhaal gevolgd op sphynxlovers helaas kon ik dat niet op badbreeders om dat ik niet toe gevoegd wordt.
Maar ik vind jullie alle 2 toppers!!!!
Het mag ook best wel eens gezecht worden dat jullie ten alle tijden vechten voor de sphynx en daar zijn jullie toppers voor!!

Terug naar “Huisnr. 13”