HCM positief

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Audrey

Re: HCM positief

Berichtdoor Audrey » za 19 sep 2015, 09:39

ik vind jullie alle 2 toppers!!!! Het mag ook best wel eens gezecht worden dat jullie ten alle tijden vechten voor de sphynx en daar zijn jullie toppers voor!!
Ik kan de FB discussie niet lezen maar toch: Wat Mariska zegt!!!!!!!!!! enneh... voor ons staan jullie wel op een voetstuk hoor dry_sm dry_sm

Namens alle blote katten en dan in het bijzonder ons hartpatientje George: DANKJEWEL!!!!!!!!!!!!!!

flowers_sm flowers_sm flowers_sm flowers_sm flowers_sm
flowers1_sm flowers1_sm flowers1_sm flowers1_sm flowers1_sm

marisser

Berichtdoor marisser » za 19 sep 2015, 10:21

ik vind jullie alle 2 toppers!!!! Het mag ook best wel eens gezecht worden dat jullie ten alle tijden vechten voor de sphynx en daar zijn jullie toppers voor!!
Ik kan de FB discussie niet lezen maar toch: Wat Mariska zegt!!!!!!!!!! enneh... voor ons staan jullie wel op een voetstuk hoor

Namens alle blote katten en dan in het bijzonder ons hartpatientje George: DANKJEWEL!!!!!!!!!!!!!!

flowers_sm flowers_sm flowers_sm flowers_sm flowers_sm
flowers1_sm flowers1_sm flowers1_sm flowers1_sm flowers1_sm
Audrey bedankt voor het nog beter schrijven en verwoorden
dry_sm dry_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 19 sep 2015, 18:50

Hoi meiden dank jullie wel ,maar zo voelt het niet ,we vechten tegen het onrecht wat dieren moedwillig aan gedaan word ,
alleen om geld te verdienen ;((

Ik heb geen idee of ik de link van dat topic hier neer kan zetten ??? als het van Facebook komt ???
Het is jammer dat je als particulier eigenlijk een studie gevolgd moet hebben om een gezond kitten te kopen ;(((

Je moet kunnen vertrouwen op een fokker ,,en ja alle fokkers zijn aardig als je wat koopt ,dat is de bakker ook ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » za 19 sep 2015, 19:14

Het is te bizar voor woorden! Ze moeten Gerben opknopen en zun vriendjes erbij..

Ons mooie ras word verpest om wat?? Jaaaa geld! Waar is zijn liefde voor dieren?? Nee laten we HCM katten fokken.. Des te eerder ze dood zijn des te sneller kopen ze weer een kitten bij me! Boeiend... Tis maar kat! Vervangbaar toch?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 20 sep 2015, 20:29

Triest he Miranda dat er zo makkelijk overheen gegaan word ,,,

Soms denk ik wel eens dat ik 1 van die idioten ben die er te voorzichtig mee is en me te druk maak om dingen ,maar het voelt voor mij zo goed ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Dalila

Berichtdoor Dalila » zo 20 sep 2015, 20:36

Ben vanmiddag echt op mijn handen gaan zitten.. Maar ze blijven proberen om je persoonlijk aan te vallen. Ik kom er echt niet bij met mijn verstand.. Wat zijn de motieven nog. Nou je zult het wel beter begrijpen dan mij of misschien ook niet ;)
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 20 sep 2015, 22:09

Dalila
dat heb ik met antwoorden dat ik op mijn handen moet gaan zitten ;))) omdat ze bang zijn dat er dingen naar boven komen die HUN allang begraven hebben ;) maar ik donders goed nog weet

Ik moest lachen om die domme Rianne ,we hebben een boerderij vol katten ;)))))) die mensen lijken niet dom maar ZIJN dom ,,,
Lees het antwoord over de database ,ze dacht dat die zich zelf vulde zeker ,ze had niet door dat ik de database heb laten schrijven ,,

maar alles wat ik erin moet zetten was ze even vergeten ;))) wat heb je er sukkels bij ohmy_sm ohmy_sm ohmy_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » zo 20 sep 2015, 22:26

Ja ze sporen echt niet!!
En jij hebt echt zoeen 30a40 katten lopen he ohmy_sm
Maar joh Wil dit bewijst maar weer hoe veel ze weten en zoals je zegt ze zijn echt dom!!! Als of je een database zelf gaat maken haha
Maar ze zien ook niet hoe veel werk jij er in steekt dat is ook de reden dat ik zij dat jij tenminste wat doet voor het ras en hun niet toen zij zij dat ik ook al zoeen kontje kruiper was.

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » zo 20 sep 2015, 22:51

Die is echt nog dommer als een goudvis!! Lezen is een heel moeilijk begrip voor d'r [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Yaella

Berichtdoor Yaella » ma 21 sep 2015, 00:07

Ik ben ervan geschrokken wat ik lees op Facebook.

Ik wist niet welke fokker je bedoelde in je stukje hierboven.

Wordt er echt akelig van.
Men moet juist geen HCM verzwijgen want des te eerder krijgen we de lijnen gezond. Een ieder kan dit overkomen particulier of fokker. Maar ga er verantwoordelijk mee om.

Sommige mensen volg ik ook en sturen niet eens meer testen in bij je in de database. Kan er met mijn pet niet bij.
Vreselijk leed en verdrietige baasjes. Maar vooral de katten die het aangaan. Dit kan niet dit mag niet. En dan nog zeggen ik houd van het ras. Je houd van het ras als je alles maar dan ook alles doet in het welzijn van het ras. En gaat het mis verzwijg het dan niet.

Je hebt gelijk Wil dat is ook moeilijk als ze in Rusland naar maat staven testen en test daar goed maar hier niet.

Maar geen volledig geld terug met daar een goede test. Dat is moeilijk maar kom iemand dan tegemoet.

Ik vindt gewoon als het mij ooit overkomt dat diegene recht heeft op een ander kitten uit een andere lijn naar wens.

Je hoort dat netjes op te lossen.
Of het nu HCM betreft of een andere genetische ziekte waar je niet van te voren op kunt testen.

Je wil dat toch ook weten als fokker zijnde wat er mis gaat. Zodat je in kunt grijpen ivm de lijn waarmee je werkt.

Zo jammer dat er mensen zijn die niet 1000% achter hun dieren staan of hun baasjes.

Dan zou het er veel beter uit zien voor de Sphynx.

En mensen die moed willig doorgaan over de rug van hun dieren alleen maar voor de centen. Heb ik geen woorden voor.

Ik heb pas respect voor fokkers die financieel op toe moeten leggen. Want vaak zijn dat wel de fokkers die het goed doen.

Als je rijk wilt worden moet je toch echt een andere hobby zoeken.
Alleen al het idee is helemaal verkeerd. Je fokt om je steentje bij te dragen aan het welzijn van het ras. En vaak ga je dan door met een kind daarvan.

Maar zomaar fokken omdat je het alleen maar leuk vindt omdat er geld in het laatje komt. Zijn naar mijn idee brood fokkers.

Verschrikkelijk je bent toch verantwoordelijk voor de gezondheid van een ieder levend kitten wat je op de wereld zet.

En dat mensen dom en naïef zijn tot daaraan toe. Als ze willen leren is dat helemaal niet erg.
Als je maar als doel houd dat je dieren op nummer 1 staan en daarbij heel belangrijk de gezondheid in welk aspect dan ook.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Huisnr. 13”