Pink en zijn HCM

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
mirnadaa

Re: Pink en zijn HCM

Berichtdoor mirnadaa » di 22 mei 2018, 10:06

Pink roze tijger! Wat heb jij een top leven gehad bij je personeelslid!

Veel sterkte Audrey:(

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

belinda64

Berichtdoor belinda64 » di 22 mei 2018, 12:38

ahhhhhhhhhhhhhhhhhh unsure_sm pink is naar de regenboogbrug...pijnvrij en zonder benauwdheid, heerlijk aan het spelen....Audrey heel veel sterkte om dit verdriet een plaats te geven....Beter personeel kon Pink zich niet wensen rainbow_sm
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus, Napoleon de veroveraar en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 22 mei 2018, 19:10

Audrey dit gaat heel lang duren om dit een plekje te geven ,jullie waren samen 1 je was altijd zo met Pink bezig eigenlijk al vanaf dag 1Dit laat zo een vreselijke leegte achter.heel veel sterkte mega knuffel g3
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

riddle

Berichtdoor riddle » di 22 mei 2018, 22:55

Heel veel sterkte Audrey, je deed alles wat menselijkerwijs mogelijk was. Het verdriet is groot, maar je hebt hem een prachtig leven gegeven, vergeet dat niet. De leegte is enorm hé, als je zoveel zorgen hebt gegeven aan zo'n klein wezentje. Je band wordt ook gigantisch sterk, en het verlies natuurlijk groter. En toch zou je het zo weer opnieuw doen, of niet soms? Dikke knuffel-)
Ann

Tilly

Berichtdoor Tilly » wo 23 mei 2018, 08:50

O wat erg Audrey. Pink heeft nog een geweldig leven bij jou gehad. Heel veel sterkte. Wat zal ik de pinkepoes verhalen missen
Groetjes, Tilly >^.^<

vero13

Berichtdoor vero13 » wo 23 mei 2018, 11:56

Heel veel strekte met dit groot verlies!
Pink heeft dankzij jou een super leventje gehad! ster_sm slaap zacht
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 25 mei 2018, 08:31

Het gebeurde inene onverwacht en heel snel. Zondag ochtend heeft hij gewoon nog zijn hele ontbijt opgegeten. Zondag middag heeft hij nog buiten in de zon in in het zand liggen rollen. Ik zweer je, dat beest kon glimlachen. Echt waar!

Zondag avond leek zijn ademhaling weer wat te versnellen. Toen ging hij op rare plekken zitten, bv. midden op de vloer of halverwege de trap, wat hij normaal niet zou doen. Toen ik hem optilde vond ik zijn achterlijfje kouder dan normaal en hij had hele koude voeten. Ik zette hem op het warme kleed maar hij wankelde door zijn achterpootjes. Met de kennis van het forum dacht ik gelijk oh shit bij HCM kan de doorbloeding door het achterlijf stoppen. Dan raken de achterpootjes verlamd, dat is niet te genezen en kan vreselijk pijn doen. Dit wilde ik natuurlijk ten alle tijde voorkomen.

Het was Pinksteren en zondag en avond dus de da om de hoek was niet open. Spaarrekening open gezet, taxi gebeld, en gelijk naar de spoedkliniek gereden (Medisch Centrum voor Dieren). Daar zeiden ze dat hij nog wel wat pols in zijn achterpootjes had. Het is dus godzijdank niet tot het ergste stadium gekomen. Pinkie heeft ook niet liggen gillen op weg daarheen of in de wachtkamer. Ze zeiden dat ze m voor zijn ademhaling aan de zuurstof konden leggen. Maar dat heb ik niet gedaan want dat is hooguit alleen maar eventjes uitstel van ellende daar heeft Pinkie niks aan. Kwaliteit van leven, dat is echt het enige waar het om gaat.

Inslapen gebeurt soms met narcose middel en daarna spierverslapper maar toen de vorige da dat aan George gaf ging die over zijn nek en dat vond ik zo erg. Dus nu heb ik Pinkie een overdosis slaapmiddel laten geven zodat hij langzaam ingeslapen is. Geen kotsen, geen drama, gewoon rustig inslapen. Het duurt wel iets langer dan narcose en spierverslapper maar daar wachten ze dan maar op. Het gaat om Pinkie, en om niemand anders. Niet om de dokter, niet om het baasje, alleen om de poes.

Godzijdank was ik thuis toen het mis ging en heb ik gelijk in kunnen grijpen. Het is heel triest maar ik ben wel zoooo blij dat ik er op tijd bij heb kunnen zijn!!!! Hij heeft niet hoeven afzien en we hebben het afschuwelijke pijn-stadium kunnen voorkomen. Wat ben ik vreselijk dankbaar voor alle HCM informatie op dit forum. Had ik niet herkend wat er aan de hand was dan had het echt veel naarder voor Pinkie kunnen aflopen. Ook al is het een verschrikkelijk verlies dat hij niet meer bij ons is, ik heb wel een beetje vrede met hoe hij gegaan is. Hoe vreselijk het ook is voor de achterblijvers. Je laatste dag nog tevreden in de zon liggen rollen en daarna vredig inslapen, ik zou ervoor tekenen.

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes. Het doet echt goed om te lezen dat jullie genoten van Pinkie zijn avonturen. Hij was een geweldige poes en dat was hij. Dag lieverd, dankjewel voor alles. Je was een poes uit duizenden en we zullen je nooit vergeten.

heart_sm huggy_sm heart_sm

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » vr 25 mei 2018, 09:07

Het gebeurde inene onverwacht en heel snel. Zondag ochtend heeft hij gewoon nog zijn hele ontbijt opgegeten. Zondag middag heeft hij nog buiten in de zon in in het zand liggen rollen. Ik zweer je, dat beest kon glimlachen. Echt waar!

Zondag avond leek zijn ademhaling weer wat te versnellen. Toen ging hij op rare plekken zitten, bv. midden op de vloer of halverwege de trap, wat hij normaal niet zou doen. Toen ik hem optilde vond ik zijn achterlijfje kouder dan normaal en hij had hele koude voeten. Ik zette hem op het warme kleed maar hij wankelde door zijn achterpootjes. Met de kennis van het forum dacht ik gelijk oh shit bij HCM kan de doorbloeding door het achterlijf stoppen. Dan raken de achterpootjes verlamd, dat is niet te genezen en kan vreselijk pijn doen. Dit wilde ik natuurlijk ten alle tijde voorkomen.

Het was Pinksteren en zondag en avond dus de da om de hoek was niet open. Spaarrekening open gezet, taxi gebeld, en gelijk naar de spoedkliniek gereden (Medisch Centrum voor Dieren). Daar zeiden ze dat hij nog wel wat pols in zijn achterpootjes had. Het is dus godzijdank niet tot het ergste stadium gekomen. Pinkie heeft ook niet liggen gillen op weg daarheen of in de wachtkamer. Ze zeiden dat ze m voor zijn ademhaling aan de zuurstof konden leggen. Maar dat heb ik niet gedaan want dat is hooguit alleen maar eventjes uitstel van ellende daar heeft Pinkie niks aan. Kwaliteit van leven, dat is echt het enige waar het om gaat.

Inslapen gebeurt soms met narcose middel en daarna spierverslapper maar toen de vorige da dat aan George gaf ging die over zijn nek en dat vond ik zo erg. Dus nu heb ik Pinkie een overdosis slaapmiddel laten geven zodat hij langzaam ingeslapen is. Geen kotsen, geen drama, gewoon rustig inslapen. Het duurt wel iets langer dan narcose en spierverslapper maar daar wachten ze dan maar op. Het gaat om Pinkie, en om niemand anders. Niet om de dokter, niet om het baasje, alleen om de poes.

Godzijdank was ik thuis toen het mis ging en heb ik gelijk in kunnen grijpen. Het is heel triest maar ik ben wel zoooo blij dat ik er op tijd bij heb kunnen zijn!!!! Hij heeft niet hoeven afzien en we hebben het afschuwelijke pijn-stadium kunnen voorkomen. Wat ben ik vreselijk dankbaar voor alle HCM informatie op dit forum. Had ik niet herkend wat er aan de hand was dan had het echt veel naarder voor Pinkie kunnen aflopen. Ook al is het een verschrikkelijk verlies dat hij niet meer bij ons is, ik heb wel een beetje vrede met hoe hij gegaan is. Hoe vreselijk het ook is voor de achterblijvers. Je laatste dag nog tevreden in de zon liggen rollen en daarna vredig inslapen, ik zou ervoor tekenen.

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes. Het doet echt goed om te lezen dat jullie genoten van Pinkie zijn avonturen. Hij was een geweldige poes en dat was hij. Dag lieverd, dankjewel voor alles. Je was een poes uit duizenden en we zullen je nooit vergeten.

heart_sm huggy_sm heart_sm

Wat een mooi stuk... tranen in mijn ogen.. je bent een mooi mens!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 25 mei 2018, 09:39

Er wordt vaak gezegd dat de beslissing om je kat te laten gaan zo enorm moeilijk is. Dat heb ik niet zo ervaren. Stel je voor dat Pinkie vreselijk pijn zou lijden en ik zou weten dat ik dat had kunnen voorkomen, juist dat lijkt mij onvoorstelbaar afschuwelijke horror!!!! Daar moet ik ECHT niet aan denken.

Hem laten inslapen toen de tijd daar was was niet moeilijk. Wel verschrikkelijk verdrietig uiteraard, ik heb de hele weg zitten janken en doe dat nog steeds. Maar de pijn zit niet in het in laten slapen, die zit in het verlies.

Citaat uit een gedicht van M. Vasalis:

"Niet het snijden doet zo'n pijn, maar het afgesneden zijn."

Lieve

Berichtdoor Lieve » vr 25 mei 2018, 10:45

g3 g3 g3 g3 g3
Brok in keel, dag wonderbare Pracht Pinkeman!
Pink weet het niet, maar vooral door zijn leven via t forum te hebben mogen volgen, realiseer ik mij steeds niet alleen hoe kostbaar het is m'n apies bij me te mogen hebben, maar ook mega-dankbaar te zijn voor elke dag die we samen hebben.
Heeeeeel veel sterkte met het missen Audrey!!!
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Terug naar “Huisnr. 13”