Narcose??

nonalize

Narcose??

Berichtdoor nonalize » ma 26 jul 2010, 20:06

Ik zit me een beetje zorgen te maken...
Mijn lekkere dikke knuffelkont Dark heeft al een behoorlijke tijd HCM en tot nu toe is hij mooi stabiel en reageert hij goed op de medicijnen.
Nu was ik vandaag bij de dierenarts voor de jaarlijkse enting en kreeg ik te horen dat zijn gebit nodig een keer schoongemaakt moet worden(dat was me al bekend maar ben een beetje bang voor de narcose) Nu was dit niet mn eigen dierenarts maar een invaller (jong grietje) dus ik vroeg of de narcose wel goed voor hem was ivm zijn hcm. Ik kreeg hier niet direct een duidelijk antwoord op dus nu mijn vraag:
Weet iemand of het kwaad kan om een hcm kat echt onder narcose te brengen?
Of maak ik me zorgen om niks?
Groetjes Elize

Marthe
Contacteer:

Re: Narcose??

Berichtdoor Marthe » ma 26 jul 2010, 20:08

Kan me je zorgen wel voorstellen. Ik weet wel dat Oddie, de HCM-positieve poes van Annemieke, ook wel onder de narcose even een terugval kreeg... Ik heb er zelf verder geen ervaring mee, wellicht dat iemand anders je kan vertellen hoe het zit met HCM katten en narcose. Of informeer even bij je eigen dierenarts als die weer terug is.

lindabuis

Berichtdoor lindabuis » ma 26 jul 2010, 20:54

Ik zou in ieder geval wachten tot je eigen dierenarts terug is en misschien uit voorzorg alvast kijken welke informatie je kunt vinden over de soort medicatie die hij nu krijgt en mogelijke narcose en ook het stadium van HCM.

Onze Bam is destijds door middel van zo'n in-uit narcose gecastreerd; hij zat toen in de beginfase van HCM en heeft er erg weinig last van gehad. Volgens de verhalen van de da-assistente werd hij wakker toen hij naar de recover-kamer werd gebracht en eenmaal daar in het hokje onder dekens, liet meneer weten het er niet mee eens te zijn en brak de tent af met krabben en kopstoten tegen de tralies en hard gillen. Meestal houden ze katten daar na een operatie nog een aantal uren ter observatie, maar niet Bam destijds: ik werd gebeld of ik hem alsjeblieft wilde komen halen. :D

Sorry ik dwaal af. Ik denk dat een dierenarts je het beste kan adviseren. Als leek zou ik zeggen dat het afhankelijk is van de kat zelf, het stadium waarin de HCM zich bevindt en de medicatie en natuurlijk het soort narcose en de duur ervan.

Ik hoop dat je alle informatie krijgt die je nodig hebt om een weloverwogen besluit te maken. Met HCM'ers blijft het toch altijd moeilijker dit soort kwesties.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 27 jul 2010, 08:49

dr. Gerritsen gaf aan toen ik daar met Joy was dat als ze onder narcose moest de DA met hem contact op moet nemen voor welk narcosemiddel ze mogen gebruiken.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 27 jul 2010, 09:08

Hoi Elize
Bij de ene kat met HCM is er geen enkel probleem ,bij de andere wel ,
neem contact op met degene die de scan gedaan heeft ,heel veel succes ,
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

nonalize

Berichtdoor nonalize » di 27 jul 2010, 10:12

Bedankt voor de reacties,
Ik zal de dierenarts wel naar dr gerritsen laten bellen.
Fijn om te weten dat het wel normaal is dat een dierenarts daarvoor naar hem belt, ik voelde me alweer een behoorlijke zeurder blush_sm
Maar eerst ff wachten tot mn eigen dierenarts er weer is, daar voel ik me toch fijner bij!
Groetjes Elize

nonalize

Berichtdoor nonalize » za 21 aug 2010, 09:57

Eergister is dark bij de dierenarts geweest en zijn tandjes zijn weer mooi schoon he_sm
Alles is gelukkig goed gegaan alleen ik zat uren in de stress maar ben nu zo blij dat het achter de rug is en dat mn hunk weer lekker rond loopt!
Groetjes Elize

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » za 21 aug 2010, 10:01

Ik had dit even helemaal gemist. Gelukkig dat alles achter de rug is en goed gegaan, pak van je hart.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 21 aug 2010, 10:16

Wat fijn dat alles goed is gegaan.
Weet je welk narcosemiddel er gebruikt is?
Groetjes Clem
Afbeelding

nonalize

Berichtdoor nonalize » za 21 aug 2010, 11:55

oowww dat weet ik niet meer .. de dierenarts heeft het wel verteld,iig een ander middel dan dat ze normaal gebruiken, hij wist zelf wel wat hij moest gebruiken maar moest van mij toch even naar de kompaan bellen om het na te vragen b7 en dat heeft hij netjes gedaan! Er was zelfs een assistente die bij hem bleef toen hij uit de narcose kwam om zijn temperatuur en hartslag in de gaten te houden! Ik ben helemaal blij met de goede zorgen..!
Groetjes Elize

Terug naar “HCM”