dierentolk / HCM arts in Heinenoord klopt dat

asielkat

dierentolk / HCM arts in Heinenoord klopt dat

Berichtdoor asielkat » do 01 dec 2011, 01:41

Lieve Allemaal,

ik maak me zorgen om Kroepoek
hij hoestte al eens maar nu echt om de dag of elke dag
en we moeten nu toch gaan testen
hij stond al op de atenolol een halve tablet maar MENEER wenst geen pil tot zicht te nemen
volgens mij denkt ie dat ik arsenicum in hem stop om hem maar gelijk te killen
ik heb echt van alles geprobeerd
in kaaspasta, smeerkaas, smeerworst andere soorten worst
in snoepjes maar meneer eet het echt niet
en als het dan in zijn bek zit dan is het he dit moet eruit en hups daar ligt het dan
en te pillen is ie ECHT niet
en echt ik kan pillen want de moeilijkste kat in het asiel die " ram" ik erin
maar Kroepoek die vecht echt, slaat met poten, bijten niet echt met 1,5 tand
wurmt zich als een paling overal uit
nekvel is niet te doen
heb het hangend in de nek geprobeerd
in een handdoek, bekkie openbreken etc

nu kreeg ik van Manoe de tip om suspendeergel te bestellen en de pil erin te mengen door die eerst in een vijzel te pletten
maar ja of ik die spuit erin krijg in die bek
Probleem is dat hij zich zo druk maakt dat ie het dan dus benauwd krijgt en ik echt bang ben dat ie erin blijft
en ik heb dan ook met hem te doen

ik heb aan mijn collega gevraagd of er iets in prikvorm is
ook prikken is geen pretje bij hem maar met veel moeite is dat nog te doen

gezien mijn rug is ver autorijden voor een hcmtest lastig
en nu heb ik ergens gelezen op ik meen pawpeds dat er ook een vrouw in Heinenoord zit
maar klopt dit ook en anders wie weet er iemand in omgeving Rotterdam

en wie weet er nog andere oplossingen om een pil erin te krijgen
of bestaan er medicijnen in injectie vorm
want ik vrees dat ook een fijn gemalen pil in de suspendeergel een crime gaat worden
een pillenschieter is nl ook geen succes
en wat moet ik anders een kat die benauwder wordt zo laten tot hoever laat je dat gaan
ik ben gewoon een beetje radeloos
tips en adressen voor een test welkom

liefs An
Laatst gewijzigd door asielkat op vr 09 dec 2011, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.

asielkat

Re: HCM arts in Heinenoord klopt dat

Berichtdoor asielkat » do 01 dec 2011, 01:47

Ik heb eea gevonden
wat vinden jullie ervan?
http://www.hcmtest.com/adressen_nl.html

en kennen jullie die in Oisterwijk want daar komen we met Broes voor zijn jeuk
dan moeten we een combi afspraak maken

alvast bedankt voor het meedenken

groetjes an

riddle

Berichtdoor riddle » do 01 dec 2011, 02:21

Wat is in 's hemelsnaam suspendeergel?
I.v.m. moeilijke pillenslikkers:heb je al eens geprobeerd om de pil fijn te maken in een vijzel of tussen 2 lepels, en daarna in een pasta te mengen -bv. kaaspasta, of maltpasta -, en dat dan over zijn voorpootjes te smeren?Normaal gezien vinden ze dat erg vies, en likken hun pootjes schoon.Bij een nakie is het natuurlijk wat moeilijker omdat de pasta niet in het haar blijft plakken.Misschien lukt het toch wel als je het goed opensmeert.Maltpasta gebruik je normaal tegen haarballen, - ik geef het aan mijn h. birmaan -, maar mijn sfynxje is er gek op.Succes hoor!(Ik kan ook goed pillen, maar heb er hier ook eentje waarbij het niet lukt.Ze heeft altijd al slechte tandjes gehad, en ik ben denk ik niet kordaat genoeg omdat ik haar mondje geen pijn wil doen)
Ann

Ramses

Berichtdoor Ramses » do 01 dec 2011, 07:47

An ,
vraag eens aan je apotheek of zij er een vloeibare siroop kunnen van maken ??
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 01 dec 2011, 08:48

Suspendeergel is een vloeibare, smaakloze oplossing waar je tabletten in kan oplossen, de meeste katten accepteren dat wel, maar Kroepoek is een lastige heb ik begrepen van An. Je zou eerst een kunnen proberen met een spuitje met water, gewoon om te kijken of je uberhaupt iets vloeibaars in zijn bek kan krijgen. Ik zal straks ook even aan onze DA vragen of atenolol ook in injectievorm verkrijgbaar is.
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » do 01 dec 2011, 08:59

je kan het idd in injectie krijgen: maar dat is humaan, nl. de Tenormin, ik denk dat het moeilijk zal zijn o daar als particulier aan te komen.

ivm die arts in Nederland kan ik je niet helpen ..... vraag het anders even aan Wil?
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 01 dec 2011, 09:58

Hoi An,

Zat onderweg naar mijn werk nog een beetje na te denken over Kroepoek. Misschien heb je het al geprobeerd, maar veel katten zijn dol op de blikjes a/d van hill's. Die kan je door een beetje roeren heel vloeibaar maken en met een spuit ingeven. Misschien dat hij dat wel lekker vindt als je daar de pil in fijn maakt. En magere yoghurt vinden ook veel katten lekker. Je zou het ook op zijn pootjes kunnen smeren, de meeste katten likken dat wel weg (kan wel een kliederboel worden.... Of misschien met haarballenpasta (heeft hij natuurlijk niet nodig, maar kan ook geen kwaad) vinden veel katten ook lekker en kan je makkelijk op de pootjes smeren en blijft beter zitten dan yoghurt of a/d. Ik weet alleen niet hoe makkelijk het is om de fijngemalen pil daar in te mengen, maar wie weet... Zit ook maar een beetje te denken....
Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » do 01 dec 2011, 10:54

Wat HCM geschikte artsen weet ik je niet te helpen, maar een simpele pillenschieter??
Heb je die al eens geprobeerd? Ik heb er goede ervaringen mee.
Niets vervelender als het een gevecht wordt. :|
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

lies

Berichtdoor lies » do 01 dec 2011, 10:55

ik heb in januarie afgesproken met deze dierenarts voor de hcm test van mijn katten moet haar begin van het nieuwe jaar bellen voor de test te laten doen heb haar nog nooit gezien maar weet dat ze eerst alleen die praktijk in heineoord had en dan vaker naar limburg in geleen echo afnam bij een andere dierenarts en dat ze nu sinds kort ook de praktijk in limburg heeft dus voor mij is dat wel fijn hoef ik niet zo ver te reizen met nimrod en lyla ze staat op de erkende lijst met dierenartsen die hcm testen doen dus hoop en ga er van uit dat ze goed haar werk doet ik laat de hcm en pkd in een keer doen kun je bij haar voor kiezen dan heb ik die twee ziektes in ieder geval laten controlleren

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 01 dec 2011, 12:03

Ik ben met onze Cleo in Oisterwijk geweest bij Melinda Schmidt. Hardstikke aardig mens die een duidelijke uitleg gaf EN zij rondt de waarden niet af, dat vind ik ook erg belangrijk.

Ik was heel tevreden over haar..
Afbeelding

Terug naar “HCM”