dierentolk / HCM arts in Heinenoord klopt dat

zoeperzazke

Re: HCM arts in Heinenoord klopt dat

Berichtdoor zoeperzazke » za 03 dec 2011, 16:41

De dierentolk die ik je kan aanbevelen is Irene Wever, http://www.irenewever.nl/. Een heel lieve dame die echt heel erg goed werk doet. Ik kreeg een uitgebreid verslag van ruim 2 pagina's met woordelijke boodschappen, dat vin dik heel fijn, dat je geen samenvatting krijgt maar een exact verslag van het gesprek. Ook zijn haar tarieven heel schappelijk!
In blijde afwachting van Pip!

asielkat

Berichtdoor asielkat » za 03 dec 2011, 19:05

Dank jullie voor het meedenken
ik ga de links allemaal eens opzoeken

maar als meneer slaapt en ik doe het dan
nee hoor zodra hij iets voelt bij zijn bek anders dan mijn vinger langs zijn koppie strijkt
hups weg of slaan en echt dat vechtende slaan en weg wurmen het is echt een hel bij hem
hij is nu al even niet benauwd geweest dus ben daar wel blij mee maar ja voor zijn blaasontsteking heeft ie wel wat nodig
maar nee hoor meneer wenst het niet en de 2 prikken hebben niet geholpen helaas
we gaan ons maar eens verdiepen in de tolk of dat wat meebrengt al heb ik daar toch twijfels
alhoewel ik met mijn vriendin een keer mee ben geweest voor haar paard en dat klopte wel
ik heb soms het idee dat je zelf al te veel hebt verteld en dat ze daarmee iets zeggen

in feite wil ik alleen weten waarom ie geen pillen neemt
en moeilijk doet met pillen
ik weet zelf helemaal niks van hem
hij is gevonden en in ons asiel gekomen en bij mij beland omdat zijn baasje niet kwam
of moet ik meer vragen ????

tja konden ze maar praten

en Saskia mag ik vragen wat jij een schappelijke prijs vindt

groetjes An

asielkat

Berichtdoor asielkat » za 03 dec 2011, 19:16

Hoi Saskia,

de prijs heb ik al gevonden inderdaad schappelijk
alleen wat houdt het energetische in?

groetjes An

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » za 03 dec 2011, 19:23

Hoi An,

Bij Irene betaal je 35 euro voor een consult en je krijgt er superveel informatie voor terug. Je hoeft zelf nergens heen: je mailt haar een foto met de naam, leeftijd en geslacht van het dier, zodat zij zelf contact kan maken. Vooraf maak jij een lijstje met vragen die je wilt stellen en evt dingen die je wilt vertellen. In het geval van deze kat kun je dus vragen of hij kan laten zien of kan vertellen hoe zijn leven eruitzag voor hij bij jou kwam wonen, heeft hij daar nare dingen meegemaakt? Vond hij het fijn daar, of juist niet? Is hij blij dat hij bij jou is? Je zult merken dat als de kat ervoor openstaat (ieder dier heeft zijn eigen karakter en sommige dieren schrikken van zo'n contact en zijn erg gesloten, andere dieren vinden het juist geweldig en zijn echte 'kwebbelkonten') je zere gedetailleerde beschrijvingen kunt krijgen.
Dan kun je hem vragen waarom hij zo protesteert en zo bang is als jij hem medicijnen wilt geven. Je kunt de tolk vragen hem uit te leggen dat hij ziek is, en dat hij het nodig heeft om beter te worden. Dat je het doet omdat je van hem houdt en hem niet wilt pesten. Het is en blijft een dier en soms vinden ze het moeilijk menselijke redeneringen te begrijpen, maar als hij ook om jou geeft dan kan het best zijn dat hij probeert beter zijn best te doen. Ook kan het zijn dat hij bv aangeeft dat hij het niet fijn vindt als je hem strak beetpakt en dat hij het liever heeft als je hem rustig aanraakt, bijvoorbeeld, of dat hij het akelig vind als je zijn kopje beetneemt...

Je zegt 'konden ze maar praten,' en met zo'n consult zul je merken dat ze dat eigenlijk best kunnen....

Voorbeeldje... Irene had eens contact met een poes die was weggelopen. Ze was ooit een boerderijkat maar nadat ze in het asiel was belandt werd ze geadopteerd door een stel op een appartementje in de binnenstad. Ze was gevlucht naar de rand van de stad, bij een oude schuur en leidde een heerlijk buitenleven. De kat vertelde dat ze zich niet kon schikken in het binnenhuise bestaan en wilde niet terugkomen. Wel liet ze precies beelden zien van waar ze was: hoe de schuur eruit zag, de omgeving etc. Irene kende die stad niet, maar zag op google streetview letterlijk wat de kat haar had laten zien... De eigenaren van de kat zijn daar ook langsgeweest en hebben haar daar zien lopen, maar ondanks meerdere consulten waarin Irene probeerde uit te leggen dat haar baasjes haar misten, wilde ze zelf niet terug en was ze veel gelukkiger zo. Dat was heel moeilijk, maar ze hebben zich erbij neergelegd....
Zo kun je je kat dus heel goed leren kennen, en ik denk dat het voor jou veel kan betekenen om er achter te komen wat zijn verhaal is, en waarom hij zo bang reageert op zijn medicijnen... Ik zou het zelf zeker de moeite waard vinden!

Met energetische consulten heb ik geen ervaring, ik heb het enkel met Spot gedaan met een gewoon 'praatconsult' om de oorzaak van zijn bijtgedrag te achterhalen en een beetje aan te pakken...

asielkat

Re: HCM arts in Heinenoord klopt dat / dierentolk

Berichtdoor asielkat » za 03 dec 2011, 20:40

We hebben de stoute schoenen aangetrokken en ik heb Irene gemaild
hoe en wat ze van me wil hebben en wat / hoeveel ik mag vragen
wordt vervolgd dus

groetjes An

asielkat

Berichtdoor asielkat » zo 04 dec 2011, 21:09

Nou zal mij benieuwen
ik zeg eerlijk ik weet het niet
maar ben voor Kroepoek toch een beetje radeloos
immers het is zijn eigen gezondheid
en dus enkele vragen voor hem gestuurd
en tevens voor Broes
waarom ie zich in d auto zo misdraagt
ze zou zoals het er nu uitziet vrijdag tijd hebben voor Kroepoek
alleen gaat Kroepoek vrijdag of die maandag of een week later op de foto of er geen blaasstenen zijn
en het formaat hart even kijken dan kijken we verder

groetjes An

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » zo 04 dec 2011, 21:40

PFPFP Wat een gedoe An, het is echt heel moeilijk om een kat een pil te geven als zij/hij dat niet wilt. Hopelijk gaat het je toch wel lukken.
Dierentolk, ik hoor van mijn vriendin goede berichten over, opmerkelijke berichten die haar en haar groep katten geholpen hebben.
Succes met Kroepoek meid.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 04 dec 2011, 21:54

Het zou fijn en bijzonder zijn als de dierentolk iets voor jou en Kroepoek kan betekenen. Als je de dierentolk inschakelt, zou je dan eens je ervaring willen delen? Ik ben er wel erg benieuwd naar namelijk, misschien dat ik ook wel eens een dierentolk wil raadplegen. Maar dan is het altijd fijn als je ervaringen van anderen hoort.

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » zo 04 dec 2011, 21:58

Wat fijn dat ze vrijdag tijd denkt te hebben voor een consult. Het kost altijd veel energie om een goed contact te leggen, maar het is het echt waard. Slechter kun je er zeker niet van worden, het levert je bijna altijd wat op. Natuurlijk zul je het arme beestje niet van de een op de andere dag plots met alle gemak pillen kunnen toedienen, maar je kunt toch door iets totaal onverwachts voor jou je kat beter begrijpen waardoor je samen een manier kunt vinden die wel werkt.
Het contact kan altijd plaatsvinden, ongeacht wat je dier aan het doen is op dat moment. Desondanks kan het wel makkelijk zijn om de tijden aan te geven waarop je bij de dierenarts bent, dat ze die uren kan mijden omdat het dier dan te gestresst is...

asielkat

Berichtdoor asielkat » zo 04 dec 2011, 22:02

Ik heb inderdaad ook doorgegeven aan Irene dat hij mogelijkerwijs op die dagen onder narcose kan zijn voor de de blaasfoto

en uiteraard ga ik het hier delen
en als het goed is heb ik 2 ervaringen
1 van de kat en 1 van de hond
dus we zijn hier net zo benieuwd als jullie

groetjes An

Terug naar “HCM”