HCM echo ook van belang bij gezelschaps sphynxjes

debbytjuh79
Contacteer:

Re: HCM echo ook van belang bij gezelschaps sphynxjes

Berichtdoor debbytjuh79 » za 06 jun 2015, 16:13

Super dat je dat doet! Hopen dat George niet erg snel achteruit gaat :(

Ik doe hetzelfde met pipo hij is een castraat, hij is vorig jaar getest (d.a hoorde een ruisje, gelukkig was er niks aan de hand.. anders was hij dit jaar voor het eerst gegaan gezien hij bijna 3 is) Dit jaar gaat hij nog een keer, Ik moet toch met Cleo en dan gaat Pipo gewoon mee. En de gegevens gaan de database in.
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 07 jun 2015, 16:11

Hoi Debby
zeker weten dat we heel veel belang hebben dat Particulieren ook gaan testen ,al is het maar 1 x op 3 jarige leeftijd , Maar de meeste vinden het eng ,en willen liever niet weten of hun kat iets mankeert ,te begrijpen maar wel jammer ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » do 26 nov 2015, 20:50

Het is ooh zo belangrijk dat testen ook voor particulieren als ik in de toekomst ooit een nestje heb gefokt... dan krijgen de mensen een contract dat ze verplicht zijn een hcm echo te moeten doen na het 3e levensjaar, de kosten van de test betalen wij... ik wil weten hoe het hart is van de Door mij gefokte kittens... of de combinatie waarvan ik denk dat de juiste is in de praktijk ook de juiste combinatie is geweest.. dat is een voorwaarde, wil iemand dit niet dan gaat er geen kitten heen... (de echo kost de nieuwe baasjes niks, dus verwacht niet dat het een probleem zal zijn) ik vind het wel heel belangrijk voor mijzelf om de gezondheid van mijn fokjes te kunnen volgen... [WHITE SMILING FACE]
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 26 nov 2015, 20:52

Hoi Deb
dat is zeker een mega goed plan ,maar veel particulieren zien er erg tegen op om te laten testen ,,
ook al zou dat voor fokkers die dat willen heel erg fijn wezen ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » do 26 nov 2015, 20:54

Ik begrijp dat ze ertegen op zien... maar meten is weten... en ik ben wellicht een tikkeltje eigenwijs ... wat hetgeen ik net beschreef is het echt take it or leave it [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE][FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE] en het is in het belang van het ras... [FACE THROWING A KISS]
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 27 nov 2015, 19:59

Deb ik bedoel dat heel veel mensen het wel zouden willen,en het op dat moment ook eerlijk met je eens zijn ,maar als het moment er is om te gaan testen dat dat de moeilijke stap is ,

De particulieren zijn denk ik nog banger dan wij om te testen ,al kan dat bijna niet ;)

Een vriendin van mij ,en al 28 jaar lang hebben we 1 x Dodge mogen testen dat hij ong 5 jaar was ,die is zo van streek geweest ze zegt Wil dit doe ik nooit meer ,en Dodge was goed getest he ,Maria heeft (had) veel zijn er al niet meer ,zeker in al die tijd wel 18 katten van ons gehad ,ook verdachte katten ,er zijn er 3 aan kanker overleden 1 aan de niertjes ,en andere aan ouderdom ,geen 1 aan HCM ,

Voor ons als fokkers zit de HCM 500% in ons systeem ,we praten er zeker wel 10 x iedere dag over eigenlijk is het een obsessie ,(gelukkig )
,,
Groetjes Wil
Afbeelding

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » vr 27 nov 2015, 21:57

Ik denk dat het de angst is... Wel HCM? Geen HCM? Of verdacht en wat doe je als je kat positief is getest.. Medicatie? Ik denk dat particulieren de angst hebben daarvan van ' als ik het niet weet ik het er niet'

Duufie gaat als die 3 is ook mee naar Ommen en Kiss gaat volgend jaar weer.. Ben best bezorgd om kissie want wat doe ik als het doorgeslagen is naar positief..

Lastig lastig lastig

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Dalila

Berichtdoor Dalila » vr 27 nov 2015, 21:59

Pink heb ik getest toen hij ruim 1 jaar oud was en zijn broertje net positief was getest. Ik herhaal zijn test nog eens met 3 jaar. Als bij de andere geen gekke dingen zijn dan test ik ze als ze een jaar of 3 zijn..
Ik wil het graag weten maakt mij een stuk rustiger.. Ik wil me niet voor de kop slaan om misschien na jaren met iets geconfronteerd te worden waar ik misschien al veel eerder mee had kunnen doen.. En dus had kunnen behandelen.
Maar het blijft moeilijk en het levert altijd spanningen op.
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 28 nov 2015, 10:18

Ik denk dat particulieren de angst hebben daarvan van ' als ik het niet weet ik het er niet'
Ik vind het juist enger om niet te weten waar we aan toe zijn. Bovendien wil ik op tijd weten wat de kat nodig heeft. Bij George liever op tijd beginnen met ondersteunende medicatie dan wachten tot hij veel zieker is, zich langer niet lekker gevoeld heeft, en misschien schade heeft die voorkomen had kunnen worden. Ook is het voor mezelf een geruststelling om te weten dat ik in elk geval gedaan heb wat kon en me dus niet schuldig hoef te voelen achteraf.
Snape hebben we met 3 jaar laten testen. Er staan niet veel testen uit zijn lijn in de HCM database, en wat er staat komt van Melinda Schmidt dus daar kan je echt niet op bouwen. Het gaf juist geruststelling dat hij iig. op dit moment OK is. Mocht er in de toekomst ooit iets zijn dan ligt er nu een meting waar we mee kunnen vergelijken. Toen George kwam had hij niks bij zich behalve de test van Wil van 5 jaar daarvoor. Daar hebben hij en ik ook veel aan gehad toen want toen konden we zien hoeveel verschil de afgelopen 5 jaar gemaakt hadden. Dan heb je geen garantie natuurlijk maar wel een idee van het verloop van de ziekte.

Dussssss..... als particulier zeg ik: testen. Goed voor het ras en voor de kat in kwestie natuurlijk, maar ook goed voor je eigen gemoedsrust. Dan weet je tenminste zeker dat je je kattenkindjes zo goed mogelijk kan geven wat ze nodig hebben. En dat willen we tenslotte allemaal, toch?

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » za 28 nov 2015, 12:35

Ja idd ik ben ook een voorstander van testen!! Maar dat neemt iet weg dat ik de ' uitslag' mega eng vind. En tuurlijk moet je niet wachten totdat je ' te laat ' bent.. Maar blijft een spannende ervaring

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Terug naar “HCM”