Eerst niesziekte, en nu ook nog HCM? :(

DnnzSnake

Eerst niesziekte, en nu ook nog HCM? :(

Berichtdoor DnnzSnake » do 28 jan 2016, 18:06

Hoi!

Ik schrijf dit bericht omdat ik echt ff de weg kwijt ben,
en zou graag jullie mening willen horen..

Hier de uitleg,
Sinds dat ik mijn sphynx kater nummer 2 heb gekocht, hebben we altijd al lopen sukkelen met zijn gezondheid.
Kreeg de dag van ophalen ook het bericht dat een hartruisje was geconstateerd, maar ja was al helemaal stapel op hem. wub_sm
Toen hij hier kwam had hij enorm last van niezen, vieze oogjes en diarree meerdere malen bij de dierenarts geweest niets hielp (oogzalf, neusdruppels, etc.).
Paar keer de fokker aangesproken en die zei dat het aan ons lag of aan de verhuizing.
Nou uiteindelijk een oogzalf met antibiotica en elke dag de oogjes schoonmaken met afgekoeld gekookt water en hoppa het hielp, maar na een week of 2 was het weer terug bij af.
Afgelopen zaterdag bij de dierenarts geweest, wat meegekregen voor de weerstand.
Ik dacht dat het hielp, niet niezen en geen vieze oogjes meer en ook weer prachtige drollen!
Tref ik gister mijn arm beestje helemaal lam op de upc kastje aan, kwijlen en helemaal niet zichzelf sad1_sm
Dus weer hup gelijk naar de dierenarts (andere dierenarts hier om de hoek), uiteindelijk de conclusie niesziekte.
Oogzalf, lysine, neusdruppels meegekregen en tot me grote verbazing gaat het al een stuk beter!
Heb inmiddels ook Flumin (liseng) besteld, las over goede resultaten.

En nu het volgende,
Krijg ik een privé bericht van iemand die ook katten heeft uit beide nestjes waar mijn sphynxen vandaan komen, en die heeft exact dezelfde problemen!!!!
Alleen die vertelde mij ook nog eens dat een van de katten positief is getest op HCM, en de ander dezelfde problemen heeft.
Na even verder gepraat te hebben erover, vinden wij beide dat hier iets niet klopt..
Nu blijkt ook een ander kitten uit hetzelfde nest als mijn sphynx kater, van 't weekend overleden is.. (Heb helaas nog niks terug gehoord van diegene aan wat de kitten is overleden).

Nu raadde mijn dierenarts aan om de HCM test te gaan doen, en dat ga ik nu dus ook zeker doen!!
Alleen heb echt het gevoel dat ik nu onwijs ben opgelicht door de fokker, en ben aan het bedenken hoe we dit gaan aanpakken.
Hoe denken jullie erover?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Eerst niesziekte, en nu ook nog HCM? :(

Berichtdoor Wil » do 28 jan 2016, 19:40

Hoi Hoi
Zo dit is even een mega heftig bericht ,met alle tegenslagen die je maar kunt hebben ;((
Ten 1 ste is het niet netjes van de fokker dat hij op de dag dat je het kitten ophaalt je word verteld van de hartruis ,dat hadden ze ook gelijk met je kunnen bespreken dat ze bij de DA voor de enting waren ,maar veel fokkers weten dat veel kopers een week hart hebben zeker als het de dag van ophalen is ,dat kan ik me ook heel erg goed voorstellen ,

Je hoort een kitten niet mee te geven als het niest zere ogen heeft en ook nog diarree ;(( dat is vragen om problemen voor de kleine die altijd veel stress heeft ook al zie je dat niet ,dit is niesziekte ,weet je waar de kittens mee geënt zijn ?? welk merk het kan een enteractie wezen omdat dat andere kitten dat ook had .maar het kan ook dat ze daar gewoon fokken met katten die niet gezond zijn ,
Of deze kuur gaat helpen die je nu hebt weet je pas met een week of 6 ,eerst moet je de kuur afmaken ook al denk je dat het beter gaat ,dan nog even wachten of het niet weer de kop opsteekt ,we duimen ons in ieder geval rot ,

Ik hoop dat jullie achter de oorzaak komen waaraan het andere kitten overleden is ,dit is diep triest ,

Hoe oud is jullie kitten ?? zou ik een kopie stamboom mogen van de kleine ? Weet je wanneer die kater HCM positief getest is ,hebben jullie kopie testen van beide ouders dat jullie de kleine kochten ? Als er moedwillig met een HCM kater gefokt is kun je je rechtsbijstand verzekering inschakelen ,

We gaan duimen dat deze medicatie aan gaat slaan , dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 29 jan 2016, 00:01

Wat een verhaal weer. Arme kat en ook voor jullie vreselijk.
Als fokker zou je inderdaad geen ziek kitten mogen meegeven en ook eerst uitzoeken waardoor de hartruis veroorzaakt wordt.
Ik hoop dat het meevalt voor hem.
Als je alles op een rijtje zet zou ik zeker hier wat mee gaan doen richting de fokker.

Groetjes Clementine
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 30 jan 2016, 20:24

Hoi Hoi
hoe gaat het met jou poezenkind ,is die al weer wat beter ??? zou heel fijn wezen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

DnnzSnake

Berichtdoor DnnzSnake » za 30 jan 2016, 23:38

Hoi!

Inmiddels al een stuk beter, hij eet en speelt gelukkig al weer! Dus hij voelt zich een stuk beter denk ik :D
Het lijkt erop dat de medicijnen helpen, Geen genies meer en ook geen smerige ogen.. lol_sm
Maar is alsnog afwachten of het erna weer terug komt

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 31 jan 2016, 12:40

Wat fijn om te lezen dat het een stuk beter gaat.
Ben je al wat wijzer geworden voor wat de HCM betreft?
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 31 jan 2016, 20:44

Hoi Hoi
klopt wat je zegt dat het afwachten is of het niet terug komt ,maar voor nu is hij in ieder geval een stuk opgeknap dry_sm dry_sm t ,we blijven heel hard duimen !!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

DnnzSnake

Berichtdoor DnnzSnake » ma 01 feb 2016, 16:40

ja hoop echt dat het hierna weg is!

@clemmetje: Zodra hij beter is word er direct een afspraak gemaakt in Noordwijkerhout, voor de test.
1,5 heen + test+ 1,5 terug lijkt me nog ff teveel als hij ziekjes is.

Heb inmiddels gehoord dat het overleden katertje ingeslapen is, vanwege Hcm.
Bij het andere broertje word deze week de hcm test gedaan, ben benieuwd wat daar uitkomt..

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 01 feb 2016, 19:04

O mijn god dat meen je niet dat dat katertje ingeslapen is door de HCM ,,nog geen jaar oud ?
mijn god wat oneerlijk is dit,Ik ga me rot duimen voor het andere katertje ,

Nee je kan met een ziek kitten niet zo'n eind gaan rijden ,wel fijn dat het beter met hem gaat ,we blijven heel hard duimen meid dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

DnnzSnake

Berichtdoor DnnzSnake » ma 01 feb 2016, 19:23

Even uitleg mbt het katertje dat ingeslapen is,
Het katertje is ingeslapen doordat als ik het goed begrepen heb, verlamd was aan de achterkant en sliep alleen nog maar.

Terug naar “HCM”