Zeer slecht nieuws over Twixje

Hier kunt u al uw vragen en onderwerpen kwijt over nierproblemen zoals PKD, nierfalen, etc.
Marthe
Contacteer:

Zeer slecht nieuws over Twixje

Berichtdoor Marthe » ma 08 okt 2012, 17:48

Vanmiddag moest ik even met de kat van mijn moeder naar de dierenarts. Twixie plaste al een tijdje met enige regelmaat naast de bak. Gisteren vond mijn moeder een paar kleine plasjes met bloed erin, dus we hadden het vermoeden van blaasontsteking of -gruis. De afspraak bij de dierenarts kon vandaag alleen in de middag, en aangezien mijn moeder een andere afspraak had, ben ik met Twixje gegaan. Helaas kreeg ik daar echt een flinke klap te verwerken en is het niet een onschuldige iets. Twix haar beide nieren bestaan uit 2 harde bulten, ofwel: tumoren.. Het verklaart al haar klachten. De dierenarts was serieus verbaasd dat Twix er nog zo goed uitzag. Ze is bijna een kilo afgevallen en blijkt nu ook een hartruisje te hebben.. Door de pfeiffer heb ik zelf al weinig reserves, dus doordat ik zo schrok van dit nieuws, ben ik bij de dierenarts bijna flauwgevallen (voor de 2e keer in 4 dagen tijd..). Ik voel me nu schuldig dat we niet eerder aan de bel getrokken hebben, maar ja, met de zomer was Twix vrijwel constant buiten. En dat ze dunner oogde vond ik ook niet meteen alarmerend omdat ze in de zomer altijd een stuk dunner is dan in de winter. Pas sinds afgelopen weekend merkte ik dat ik haar botten wat te veel voelde, dus misschien is het ook wel heel snel gegaan.
Mijn moeder en ik zijn allebei uiteraard enorm geschrokken, Twixje is nog veel te jong, ze is (ongeveer) 5 jaar oud. Morgenochtend gaan we haar toch nog naar de dierenarts brengen waar ze een echo zullen maken en een biopt nemen om te bekijken wat het precies is. Er is een minuscuul kansje dat het lymfomen zijn, en dan zou er nog wat gedaan worden om het leven op acceptabele wijze te verlengen, genezing is onmogelijk. Maar eerlijk gezegd heeft Twix vrijwel alle kansen tegen zich, de prognose is zeer slecht. We doen dit onderzoek alleen om zeker te weten dat we straks alles gedaan hebben wat in onze macht ligt, maar gaan er vanuit dat we Twix op korte termijn in zullen moeten laten slapen. Voor nu gaat mijn moeder haar enorm verwennen met lekker eten en middels pijnstilling haar kwaliteit van leven zo optimaal mogelijk te houden. De pech is ook nog eens dat mijn moeder aankomende donderdag net eens lekker 4 dagen op reis gaat met een vriendin, daar voelt ze zich nu volgens mij ook schuldig over. Dus ik ga maar elke dag even bij Twix langs dan. We hebben het er wel over gehad om Twixje dan bij mij te laten logeren, maar ik ben daar geen voorstander van om haar onnodig die stress aan te doen, dan kan ik beter haar regelmatig opzoeken, naast de overbuurvrouw die de verzorging op zich neemt. Ik ben er echt kapot van, dit is zó oneerlijk.
Hoewel de kans op "levensverlenging" niet groot is, hoop ik dat jullie toch willen denken aan en duimen voor Twixje..
Afbeelding

Odett

Re: Zeer slecht nieuws over Twixje

Berichtdoor Odett » ma 08 okt 2012, 17:56

Wat een vreselijk nieuws! Arme Twixje sad3_sm.
Vaak blijven zulke zaken lang onopgemerkt en zeker met buitenkatten. Bij mij waren ze in de winter ook tonnetje rond en in de zomer vielen ze veel af doordat ze zo vaak buiten waren. Dan is het niet verwonderlijk dat het niet opvalt. Ik ga in iedergeval heel hard duimen voor het meest positieve scenario voor Twixje. dry_sm
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Odett

Berichtdoor Odett » ma 08 okt 2012, 17:58

En Twix is een prachtige dame wub_sm
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Ramses

Berichtdoor Ramses » ma 08 okt 2012, 18:19

Oooo wat vreselijk nieuws wij zullen zeker duimen voor haar hoor
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 08 okt 2012, 18:21

Oh Marthe, wat een vreselijk nieuws... Maar voel je niet schuldig, je weet hoe goed ze dingen kunnen verbergen...Ik ga zeker heel hard duimen voor jullie en Twixie en hoop dat ze nog een mooie tijd bij jullie kan blijven. Heel veel sterkte, ook voor je moeder flowers_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 08 okt 2012, 19:03

Hoi Marthe
meid wat een vreselijk nieuws helemaal als je daar niet op voorbereid bent .soms merk je weinig of niks aan je katten terwijl er dan toch wat ergs aan de hand is ,
Kan me voorstellen dat je baalt dat je moeder net nu met vakantie gaat ,
Ga heel hard voor die mooie dame duimen ,Zou haar ook niet naar jou toe halen is allemaal onnodige stress Je gaat al bij haar kijken en je buurvrouw ook ,
Pas ook goed op jezelf niet dat je eerdaags echt onderuit gaat ,
onwijs veel sterkte morgen flowers_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 08 okt 2012, 19:57

Wat erg Marthe. Dit klinkt niet goed.
Katten zijn zo goed in het verbergen van dingen dat je het vaak pas heel laat opmerkt.
Ik ga mij helemaal rotduimen voor Twixje.
Heel veel sterkte en doe rustig aan.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 08 okt 2012, 20:13

Bedankt voor jullie lieve woorden, hoewel de "hoopvolle" berichten me niet bereiken omdat ik zelf weinig vertrouwen heb dat er nog een mogelijkheid is om haar te behandelen. Niet dat ik een doom-denker ben, maar gewoon als ik de feiten op een rijtje zet, lijkt me echt niet dat het lymfomen zijn. Mijn moeder heeft eind van de middag een flinke hoeveelheid zakjes vlees van Royal Canin gekocht, omdat Twix die nu zo lekker vindt. Tot vanmiddag was Twixje natuurlijk 'verwend' dat ze het andere vlees niet wilde eten, maar nu wordt ze in de watten gelegd voor zolang ze nog bij ons mag zijn..

zenga13

Berichtdoor zenga13 » ma 08 okt 2012, 21:00

Och gut, wat een kl*te nieuws! En nog zo jong.. Heel veel sterkte, ook voor je moeder.. Ik ga duimen dat Twix nog een tijdje bij jullie mag blijven dry_sm
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 08 okt 2012, 21:41

Ik begrijp dat je zelf niet heel veel vertrouwen hebt dat het nog goed komt.
Twixje is een hele mooie poes trouwens.
Nogmaals heel veel sterkte en verwen haar maar lekker.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Nierproblemen”